Wow!! Jag måste kolla oftare Happy för det hände mycket här! Vad en fina respons, tackar!
Arsozath sa:
Dags för lite sammanfattning av insamlingen. Totalt har 40 personer valt att sponsra, inklusive mig själv. Vi har dragit ihop tillräckligt för att det ska bli en raft. Informationen jag fått är att den är beställd och snart på väg till Sverige. Vi får hoppas att postnord sköter sig om den hamnar i deras bilar.
Jag vill tacka alla som bidragit och för förtroendet. Trodde personligen inte att det skulle gå så snabbt. För de som fortfarande inte har bidragit men ändå vill göra det så tyckte Martin att vi skulle dra ihop till en raft till, så Yonna kunde få lite sällskap ner till döda havet, såklart :). Får jag in fler bidrag ska jag se till att de kommer fram på något sätt. Inga problem.
Otroligt!! När jag hörde från Martin att ni har sponsrat tillräckligt för en happyraft kunde jag inte tro på detta! Det är ju mycket pengar! Och då så snabbt! Hade aldrig tänkt att det skulle lyckats. Jättefint!!!
Det var när jag körde till bilbesiktningen att jag fick meddelande att happyraften skulle komma. Jag stirrade på texten och trodde inte det var sant, jag läste säkert fel för jag kände mig lite illamående och mycket nervös för bilens besiktning. Bilen är ju gammal, jag vet vad är fel så jag hoppades att besiktningskillen såg det inte och jag hade inte heller sovit den natten för bilbesiktning är den värsta mardrömmen. Så jag satt dum i bilen, läste några gånger den underbara texten och helt plötsligt kände jag mig ledsen, japp så dum man kan vara. Jag ville så gärna berätta till min pojkvän vad hände mig nu men han är inte här längre, det går aldrig mer att berätta till honom hur jag känner mig och det gjorde så jävla ont. Han skulle vara jätteglad och mycket stolt, och förstås mycket oroligt för han var inte så förtjust i mina fatbike äventyr. Egentligen tyckte han inte alls om dem, han trodde det var för farligt. Så jag satt med många känslor i bilen; jätteglad, ledsen, osäkert, nervös, illamående. Bästa sättet är då att låtsas om allt är som vanligt, så jag satta på musik, startade bilen, gasade hårt för bilen har sin egen bruksanvisning men då kom tårarna, jo en riktig dum tjej, inte alls en tuff bikerafter. Så när jag kom till besiktningen såg jag hemskt ut, med svullna röda ögon och snörvlande näsa. Killen måste ha stor erfarenhet med kvinnor för han sa ingenting, så därför var han den första som fick veta att jag får en happyraft och att det var glädjetårar på mina kinder, tjocka happytårar. Att en happyraft kan ge så mycket känslor, och den är ännu inte född!
Känns riktigt jättekonstigt att helt plötsligt få en raft, vill så gärna berätta till alla jag känner men det låter som skryt så jag håller munnen stängt nu. Känns om jag ska explodera snart!
Tack för allt, för initiativet, tack Arsozath och Martin, tack ni underbara snälla happyriders, för förtroende i mig, hoppas jag ska inte vara en besvikelse med mina äventyr och konstiga prat! Och ni förstår förstås att jag från och med nu ska bombardera tråden med mycket bikeraftprat, ni blir snabbt galna av mig, trött och uttråkad av allt bikeraft terror :) Och inte bara på Happy, nej hela Sverige! Varje gång man frågar "Hej, vad är det för konstigt båt??" (och det frågar många) ska jag svara "Kolla packraft-sverige!" så Martin får snart övertid och sitt lilla företag ska florera som aldrig tidigare! Och om de fattar inte varför bikerafta är så roligt visar jag alla bikerafttrådar på Happy för det kommer förstås många trådar nu, för alla vill ha en packraft. Och det kommer även härliga happy-bikeraftsrides med fina bilder :)
WSMC sa:
Nu väntar jag bara med spänning på bildspelet när raften blir ordentligt döpt i whisky:)
Jag funderar på det, men dopning är ingen lätt sak. Man kan inte döpa ett skepp utan namn, det är helt klart, man får inte heller döpas om ett skepp för då får man olycka, så namnet är en seriös sak. Tänkte att namnet HappyEfterafter har kanske för många bokstäver för den lilla båten, så Happyraft är kanske bättre? Då heter båten officiellt Happy Efterafter men smeknamnet är Happyraft? Nån som vet vad är bästa sätt att få namnet på bogen eller den runda akterspegeln (jo, en raft är ett seriöst skep)? Den måste sitta ordentligt och även synbar med en tjock fatbike på fördäcket. Limma, klistra, måla?
Har förstås glömt att googla hur vikingar döpte deras båtar, tror det måste vara med mycket blod och sånt, kanske några kvinnoroffer eller feta får ..
Jag är inte så snabbt med att skapa ett fotoalbum på Flickr (egentligen gör jag bara för att familj/kompisar frågar om det) men det har iaf lyckats med ett bikeraft album nu, tror många bilder av dem har jag postat här på Happy tidigare men äsch, nu är de lite samlat :)
Här är iaf länken, kanske nån vill kolla:
https://www.flickr.com/photos/yonnabjorkkvist/albums
Ska också göra album från turen till Helagsfjället och andra turen, hoppas jag hittar bilderna nånstans i datorn, inte lätt!
Tack igen ni happyriders, tack för era entusiasm, den ger mycket energi!