Sambal Oelek
Aktiv medlem
Söker en galen fatbiker och bikerafter :)
haha, vilken fin påskpresent! den får du vara rädd om
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Yonna sa:... Och när regnet slutade, då kom först ugglas BOOO, han var glad för han sa det tusentals gånger. Då några gäss som tyckte att det var dags (mitt i natten) att flyga norrut och jösses vad de gjorde ett oväsen och larm innan de äntligen flög skrikande och ropande upp. Och när det var ljus igen vaknade skogsfåglar, kul förstås, men inte duvor som sitter i MITT träd. De var två, en ropade ROHH en den andra svarade RUHH tillbaka, det måste vara ett trevligt samtal för dem ville inte sluta. Och då hälsade en hackspett, RACKATAKATACKKK, det måste också vara i mitt träd för det ramlade jämt nåt på tältet.
Jo, det är inte lätt att dela världen igen :)
Kommer inte ihåg att jag sa detta hihiDer Kaiser sa:Hur var det nu med "still lapping everyone in the coach"? Ut på cykeln nu!!
+1Alfsomfan sa:Världens bästa tråd! Tack Yonna för att du delar med dig. Mycket inspirerande.
"En flock bävrar" Love it!Yonna sa:Och jag som trodde att det var smart att ha en yxa med mig! Jag behöver en flock bävrar!!
Funkar det på riktigt för det skulle vara kul att ha nåt som som kan såga! Det kan vara jobbigt att kliva på land när det finns bara sumpmark. Många träd som står på kanten och ser bra ut är också ofta murkna på insidan. Så när man vill dra sig upp med stöd av trädet eller när man (som jag) tror att det är cool att vara Tarzan på en spännande jungle expedition, då ligger man snabbt i det iskalla vattnet. Inte alls roligt kan jag meddela :( Okej, man lär sig och efteråt kan man skratta och känner sig en riktig bikerafter :)Sambal Oelek sa:använde själv en motorsågskedja för att kapa ett träd sist vi var på kanotfärd, men en sådan här, funkade rätt bra, lite jobbigt var det ju men bra träning :)
Mindre än 2 minuter om man pratar, mindre än 1 minut när man tävlar. Enligt videon, men jag har en större packraft och då är det kanske en minut till? Jo, jag sa en gång att jag skulle mäta tiden men har det fortfarande inte gjort .. (oops)perzzon sa:Hur lång tid tar det att blåsa upp rafter sen när man packat I sakerna?
ja det funkar, han som köpte den hade köpt den just för att använda på samma sätt som du vill. Han har en icke uppblåsbar raft. Så när man kommer till ett träd kan man bara dra den där runt och såga av.Yonna sa:Funkar det på riktigt för det skulle vara kul att ha nåt som som kan såga! Det kan vara jobbigt att kliva på land när det finns bara sumpmark. Många träd som står på kanten och ser bra ut är också ofta murkna på insidan. Så när man vill dra sig upp med stöd av trädet eller när man (som jag) tror att det är cool att vara Tarzan på en spännande jungle expedition, då ligger man snabbt i det iskalla vattnet. Inte alls roligt kan jag meddela :( Okej, man lär sig och efteråt kan man skratta och känner sig en riktig bikerafter :)Sambal Oelek sa:använde själv en motorsågskedja för att kapa ett träd sist vi var på kanotfärd, men en sådan här, funkade rätt bra, lite jobbigt var det ju men bra träning :)
Jobbar väl de tider som ingen annan vill ta eller?geologen sa:Jag är lite nyfiken på hur Yonna får ihop pengar till mat och annat? Jobbat ihop en förmögenhet i ett tidigare liv, och nu lever heltid med att cykla i skogen och åka gummibåt?
geologen sa:Jag är lite nyfiken på hur Yonna får ihop pengar till mat och annat? Jobbat ihop en förmögenhet i ett tidigare liv, och nu lever heltid med att cykla i skogen och åka gummibåt?
Reparera Golf ska in där nånstans också.Palle Kuling sa:ut i skogen -> hem -> jobb -> ut i skogen gissar jag på
...förtydligande, reparera Golf själv :) så blir det mer pengar över till mat och kanske någon veckas extra äventyr.åberg sa:Reparera Golf ska in där nånstans också.Palle Kuling sa:ut i skogen -> hem -> jobb -> ut i skogen gissar jag på
Palle Kuling sa:Lånar tråden en aning med en fråga.
Jag är sugen på att köpa en kajak, kanot, packraft eller liknande för att padla runt lite på småsjöar och älvar, kanske en sväng efter kusten vid fint väder.
...
Martin_PkrftSrge sa:Packraft och kajak har helt olika användningsområden. Kajak: snabbare, "roligare" att paddla, betydligt svårare att bära och lägga i ryggsäcken eller hänga på cykelstyret... Packraft: "trögare" att paddla (långsammare) men vänder på en femöring. Betydligt lättare att bära och stoppa i ryggsäcken eller hänga på cykelstyret. Typ.
...
Har man möjlighet ska man självklart ha både en packraft och en kajak :)
*edit typos*
geologen sa:Jag är lite nyfiken på hur Yonna får ihop pengar till mat och annat? Jobbat ihop en förmögenhet i ett tidigare liv, och nu lever heltid med att cykla i skogen och åka gummibåt?
ForesterGuy sa:geologen sa:Jag är lite nyfiken på hur Yonna får ihop pengar till mat och annat? Jobbat ihop en förmögenhet i ett tidigare liv, och nu lever heltid med att cykla i skogen och åka gummibåt?
Man kan köpa en cykel för 75000, eller så kan man köpa en cykel för 15000 och ta ledigt i 2-3 månader och cykla.
Det är en prioriteringsfråga.
Jag borde bott kvar i ettan och inte dragit på mej en massa prylar... ;-)