Yonna
Aktiv medlem
Söker en galen fatbiker och bikerafter :)
Har inte så mycket paddlat i norr Norge; fjordar är för stort för en ensam fatrafter och det finns inte (som i Sverige) stora älvar och sjöar som ser trevliga ut att paddla. Jag försökte en gång att paddla utan fatbike men fjordarna är för stort vatten för den lilla raften, det var svårt att hålla rak kurs. Så jag hämtade fatbiken och det gick omedelbart bättre, båten låg mer stabil och blåste inte så snabbt bort. Men ändå är fjordarna ofta för stort för en packraft, man måste paddla några mil innan nästa by (var det finns en väg igen) och ofta finns nästa by i en annan fjord och jag hade ingen lust att tidvattnet skulla dra mig till Atlanten eller till Afrika.
Men det var jättekul att paddla i fjordarna med Happyraften och fattien; jag kände mig stor och liten samtidigt. Häftigt och härligt erfarenhet, rekommenderas också :)
Fjordarna är jättestora för en liten packraft.
Många sandstränder, perfekta tältplatser!
Happyraft utan fatbike, kände tom och naken. Som en sjöjungfrun utan stjärt.
Ta många timmar paddling innan man nå en by eller ett hus.
Riktigt fina tältplatser, härligt :)
Men det var jättekul att paddla i fjordarna med Happyraften och fattien; jag kände mig stor och liten samtidigt. Häftigt och härligt erfarenhet, rekommenderas också :)
Fjordarna är jättestora för en liten packraft.
Många sandstränder, perfekta tältplatser!
Happyraft utan fatbike, kände tom och naken. Som en sjöjungfrun utan stjärt.
Ta många timmar paddling innan man nå en by eller ett hus.
Riktigt fina tältplatser, härligt :)