leffe81 sa:
Härlig tråd! Keep it up! ?
(finns flera skitdiskussioner o flashback trådar på happy nuförtiden ...)
Tack, det ska jag göra. Ska omedelbart skicka hundratals bilder :)
Men först det här: flashbackers och då på Happy. Det är helt enkelt: det är ett svenskt cykelforum, alltså vita gamla gubbar som dominerar. Så helt klart att utländska män är mycket underrepresenterade, ännu värre med utländska och svenska kvinnor, och då växer flashbackmentaliteten, så enkelt är det.
Ibland försöker dem flashbacka/fördöma i den här tråden också (hjälmskitsnack, Norge har bara regn o myggor, Sverige är bara tråkigt, Belgien är korkat, cykla till Kaspiska havet är korkat, en fatbike är bara överkurs, sänka alla båtflyktingar, growup-vrålapor etcetc) men om man ignore dem, såsom man gör mot internettroll och stalkers då slutar dem surtjata. Och glöm inte att det är vinter, då sitter internetcyklister ännu mer inne, så allt kommer bli bra när det blir vår igen ;)
Konstig nog känner jag mig som utländsk kvinnlig fatrafter (fatrafters är förmodligen det mest underrepresentativa gänget på Happy för där finns, också konstigt nog, bara 1, och jo jag surgnäller nu) mycket välkommen i den här happygubbbklubbb. Det måste vara nåt fel på mig, kanske jag cyklar ändå för mycket? Kolla vad jag tex fick den här veckan med posten. Paket skickas ofta till en annan adress än min för jag är inte så ofta hemma (inte roligt när paket skickas tillbaka till avsändare igen). Så ibland får jag hämta några paket i en gång:
Ett mycket snällt Happypaket! Det är priset från happys Bildtävling 2018. Visste inte att jag skulle få nån present, mycket roligt :)
Fick en vattenflaska, så alla vet nu att jag är en happycyklist :) Nackdelen är att det blir alltmer svårare att cykla anonymt, om nån undrar om jag är happys fatrafter irl då finns där nu ingen tvivel kvar.
Fick också ett happy gaffelrörskydd, mycket fint när man har några dagar en gaffel bak på ryggen.
Vill gärna tacka Berk! Han skickade K&S länken från nån som sålde en ny racergaffel. Så snart ska jag byta gafflar och hoppa på racern igen :)
Några klistermärken finns också i surprisepaketet, får kolla om det finns plats på fatties ram men tror den är helt upptagen. Tur att jag har några bilar, de duger utmärkt för happyreklam. ?
Och en happy t-shirt. Storlek M för jag är en mediumkvinna men tror att happyriders är jättar för tshirten når nästan till mina knän.
Så det blir en sovklänning, mycket fint när det är kallt :)
Tack Happy!
Flaskan får ett svårt fatbikeliv, framförallt nu när det finns tjock is på vågar. Har ramlat några gånger för de 4år dubb Dillingers är äntligen slitna. Dubbarna är nu för kort och även gummiprofil är sliten. Men det saknar bara 1 dubb från de 480 dubbarna, otroligt för jag cyklar ju många mil och nästan 5 vintermånader i året. Jättebra dubbdäck alltså!
Men när jag ramlar är det ofta cykelhållare som får smällen först, och den svarta stål flaskan, den har nu några små sprickor men läcker ännu inte. Jo det är tur ..
De små grus/skogsvägar är ofta runda så bäst att cykla i mitten men där är ju ofta halt som fan.
Om jag har tur finns det bilspår,
Men cykla några mil i ett smalt halkigt spår är inte heller lätt, det tar mycket koncentration, styrkunskap och man får ofta en nästan-hjärtattack när man känner att cykel glider bort. Har därför blåa skinkor just nu (jag besparar er en bild), är många blåmärken rikare ..
.. fick några hål i handskorna ..
.. och fick peta ut några små gruskulor ut handen :(
Jo, livet är inte lätt för en cooolfatbiker. Mennnnn fick nya handskar, från en säljare som försökte sälja mobilabonnemang till mig men inte lyckades. Som tack att jag ändå lyssnade och drack upp sitt kaffe och kanelbulle fick jag handskarna. Mycket snäll kille :)
Vackert eller hur, och myyyycket kvinnlig haha.
Med sådana vackra handskar vill alla omedelbart följa med till Kaspiska havet, eller korkat Belgien för att börja med!
Kanske de lyser i mörkret, det har jag ännu inte testat. Cooool :)