Okej, några bilder till av senaste vårtur. Men först några bilder för Martin, eftersom jag cyklade lite samma rutt som han, så tack igen för inspirationen :) Kändes lite konstigt att cykla i skogen och plötsligt se färska tjocka hjulspår, har aldrig hänt förut i dem fem år jag har fattien. Och Martin, du är förresten en fatbike-kändis, för när jag fikade på en stor sten på en liten grusväg och det stoppade en bil med en kvinna fick jag höra det här:
'Hej du, letar du efter din kille? Har ni tappat varandra i skogen?'
'Min kille??'
'Jo, med samma tjock cykel som du, kanske ännu större, och med samma grejer på cykeln, kanske ännu mer. Har aldrig sett sådana cyklar som ni'
'Hade han långa bruna ben?'
Kvinnan instämde med en entusiast 'Jaaaa, det hade han.'
'Då måste det vara Martin'
'Han cyklade på det hållet' och kvinnan pekade hjälpsamt norrut på grusvägen.
'Jaha, tack för hjälpen, då ska jag snabbt hoppa på cykeln igen.'
Och kvinnan, glad och nöjd, körde vidare medan jag satt kvar i solen och funderade om det var sant att kvinnor kollar benlängden hos män. Jo, mycket viktigt fråga :)
Det var det här stället som lockade mig, därför hoppade jag nyfiken på cykeln, kul att jag hittade:
Tur att det fanns en dukanintetameddinfattiepåtrappan-skylt , för då slipper man ett äventyr-som-slutar-dåligt.
Den här bilden är också för Martin: jo jag hittade Trästonehenge :)
Och då några vanliga fatbike-i-skogen bilder, såsom:
Sova i några mysiga vindskydd
Ett vindskydd hade ett fint skylt.
Hittade också ett inte så mysigt vindskydd ..
Bara vedbod och utedass fanns kvar.
Vaknade i tältet och tyckte det var så trångt inne, som om det fanns tung snö på både sidorna. Men när jag kollade ute var det ju strålande väder så det måste vara nåt annat.
Det var alltså tältstången som var sönder igen, precis i mitten av tältet så det liknade ett tipi. Tältet är sex år just nu och tältstången har haft nog av alla äventyr, den har brutit på mer än sju ställen så nu är det dags för en ny stång. Jag har den hemma, får bara fixa/såga den ihop.
Hittade en ruin, ingen aning vad det var innan ..
Påskkärringen som trodde hon var Lucky Luke och fatbiken Jolly Jumper. Tur att gåsen vägrade hoppa ned på fathorsen :)
Cyklade svarta-mtb-leder och undrade om det får med en fullpackat fattie, korta lycra tights och rakade ben. Men jag såg ingen mtb-rider så kunde inte fråga och vet därför inte svaret.
Några vackra gamla stenbroar som den här bron, måste vara farligt och tung att bygga. Och det syntes nåt hus eller liten kyrka i fjärran ..
Zooooma in .. jo det vill man förstås se närmare så jag hoppade på cykeln igen ..
Det visade sig en liten damm.
Ännu en stenbro ..
..och ännu mer stenar med en liten fattie :)