Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så vi kan avgöra vilken av oss är mer gallen, vad? :-PTorakP sa:Fantastiska bilder mb5! Thanx!
Du får cykla sammans med yonna, ni passer godt ihop! ?
Haha! Men du, om det skulle vara sanning då är det ju en bra träning :) Mennnnnnn .. jag har bevis att jag cyklar som en fat snigel. Ska omedelbart fota min genomsnittsnabbhet från idag.mb5 sa:Så vi kan avgöra vilken av oss är mer gallen, vad? :-PTorakP sa:Fantastiska bilder mb5! Thanx!
Du får cykla sammans med yonna, ni passer godt ihop! ?
Jag måste träna först, annars försvinner Yonna bara bakom horisonten snabbare än jag märker och för att hennes cykel lämnar inga synliga spår i fjäll ... jo, då blir det körd för mig. :-)
leffe81 sa:ForesterGuy sa:Yonna hälsar att det regnar i de norska fjällen. Mycket.
ForesterGuy sa:Dessutom stormar det. Och åskar.
Hoppas hon klarar sig!
Yonna sa:Ibland får jag besök av vildsvin, mycket ljud, oväsen och skogsmark är efter besöket alltid lite så här.
Den här lilla vännen ville gärna pussa ..
Stolpen kan inte vara nån gränspåle för det var långt bort från gränsen .. tror jag .. :)ensamvarg sa:Den konstiga ensamma stolpen kan vara gränsen mellan Sverige och Norge. Vi är ju broderländer så något fett staket á la Järnridån behövs ju inte där uppe i ”oävla” (obygden på värmländska).
Keep on riding and posting, Yonna!
Yonna sa:…
Stolpen kan inte vara nån gränspåle för det var långt bort från gränsen .. tror jag .. :)ensamvarg sa:Den konstiga ensamma stolpen kan vara gränsen mellan Sverige och Norge. Vi är ju broderländer så något fett staket á la Järnridån behövs ju inte där uppe i ”oävla” (obygden på värmländska).
Keep on riding and posting, Yonna!
leffe81 sa:Yonnaaaa, allt bra? Det är lite tyst i tråden ...... ?
Härliga vildsvin bilder! ?
Spacekitty sa:leffe81 sa:Yonnaaaa, allt bra? Det är lite tyst i tråden ...... ?
Härliga vildsvin bilder! ?
Lygna ner dig, det är bara fyra dagar sedan hon skrev här senast och det har varit helg mellan. Är du besatt av Yonna? Du skriver i princip bara i denna tråden, och i dom andra två trådarna har du skrivit om Yonna. Obehagligt med en sådan stalker som du verkar vara.
Yonna sa:Tyvärr har jag dåligt nyheter för mina stalkers, jag har nämligen hittat en fatbikepartner. Mr SkinnyLegs eller PeterParker som jag kallar honom. Så kan sluta tråden nu, case closed :)
ForesterGuy sa:Ni träffades på...webben? ;-)
Ja, det är ett bättre namn :) Men har dåligt nyhet och en dåligt bild:ensamvarg sa:The incredible Spider Hulk?
Vackert bild och cool bikepackbags!Danne K sa:Jag trodde att jag hittade en liten stenbro och tänkte direkt på dig Yonna. Men det var bara en gammal fördämning som inte är så värst tät längre.
ForesterGuy sa:Yonna sa:Tyvärr har jag dåligt nyheter för mina stalkers, jag har nämligen hittat en fatbikepartner. Mr SkinnyLegs eller PeterParker som jag kallar honom. Så kan sluta tråden nu, case closed :)
Ni träffades på...webben? ;-)
Yonna sa:Själv äter jag nu salta cashewnötter, mitt trick mot benkramp. Har det alltid svårt att dricka när jag cyklar, får tvinga mig men det funkar dåligt. Om jag dricker för få då får jag kramp i båda ben när jag lägger mig på kvällen. Inte alls roligt i ett litet tält och det kan göra mycket ont. Så då äter jag salta nötter eller salta godis, funkar alltid för då dricker jag två, tre eller mer liter vatten :)
Yonna sa:Vackert bild och cool bikepackbags!
Jo, så måste livet vara! Härligt bild, tackar. Ska skåla på dig ikväll!Alex Supertramp sa:Tänkte på dig ikväll, Yonna. Såhär kan jag tänka mig att leva. Skall man ut längre gissar jag dock att man inte packar ner trerätters - eller is. Bad i havet, cykling, god middag och sen en iskall GT i skymningen. Skål från västkusten!
Benkramp är svårt att förklara, men för mig är det iaf vätskebrist. Får alltid benkramp när jag dricker för lite, och alltid när jag ska lägga mig (när kroppen får äntligen vila). Har förmodligen nåt att göra med att vatten funkar som 'elektrolyt' för nerver (nerver överför signaler till muskler när dem får sammandra, finns det inget vatten då blir det kaos&kramp) och musklerna får utan vatten också brist på syre och nödvändiga näringsämne (mineraler/salt).Danne K sa:Yonna sa:Själv äter jag nu salta cashewnötter, mitt trick mot benkramp. Har det alltid svårt att dricka när jag cyklar, får tvinga mig men det funkar dåligt. Om jag dricker för få då får jag kramp i båda ben när jag lägger mig på kvällen. Inte alls roligt i ett litet tält och det kan göra mycket ont. Så då äter jag salta nötter eller salta godis, funkar alltid för då dricker jag två, tre eller mer liter vatten :)
Jag har samma problem. Brukar få kramp i benen när jag sover i hängmattan.
Viste faktiskt inte att det berodde på vätskebrist. Men även jag är ju jäkligt dålig på att dricka ordentligt när jag är ute. Det får det bli ändring på. ?
Bikzz sa:Många fina och annorlunda bilder här, grymt ! Och kul texter. Men konstigt att det inte verkar ha blivit så många nya BikeRaftare här än, tråden har ju hållit på ett bra tag...
.
NXJ sa:Blivit inspirerad?
Utflykt med barnen. Fika å blåbärsplock.
Mysigt ?
Scott of the Sahara sa:Inspirationstråd har denna kallats och jäklar så sant. Guld värd. Två frågor om du har tid: du nämnde vissa problem med rent vatten iom din typ av resor. Ingår aldrig vattenrenare i din packning? Något hekto extra lär ju inte vara det största bekymret mtp rejäl cykel, övrig packning och tempo? Renare och ev klortillsats borde väl lösa de flesta naturliga situationer, borträknat rena kemikalieutsläppskällor. Räcker länge innan filterbyten osv. Slutligen, val av packraft: min arbetskamrat som vandrar exvis Kanadas och Grönlands vidder prisar Alpacka. Något du har erfarenhet av och har en åsikt om? Tack för fantastiska inblickar hursomhelst.
Har ingen erfarenhet med Alpacka, men tror det finns ingen skillnad med t.ex MRS, de kostar bara mer pengar ;)Scott of the Sahara sa:Slutligen, val av packraft: min arbetskamrat som vandrar exvis Kanadas och Grönlands vidder prisar Alpacka. Något du har erfarenhet av och har en åsikt om? Tack för fantastiska inblickar hursomhelst.
Yonna sa:Om nån har tips för de norska fjällen, gärna! Har bara kollat Dovre och Rondane lite, och vill iaf cykla där till Snöhetta, Grimsdalshytta, Formokampen och hoppas jag ser myskoxar som bor där. Jotunheimen och Hardangerviddan har jag ännu inte kollat efter biketrails/hikingtrails så jag tar gärna emot tips!
Kul, det låter härligt!Berk sa:Yonna sa:Om nån har tips för de norska fjällen, gärna! Har bara kollat Dovre och Rondane lite, och vill iaf cykla där till Snöhetta, Grimsdalshytta, Formokampen och hoppas jag ser myskoxar som bor där. Jotunheimen och Hardangerviddan har jag ännu inte kollat efter biketrails/hikingtrails så jag tar gärna emot tips!
Alla mina favoritställen! Skulle gärna cykla med!
Har bara vandrad i Norge. Flesta delen är slätta stiger eller fina, slätta hällpartier. Mins någon stenigare delar i Rondane. Tror att de flesta stigar är cykelbart för dej, men det måste finnas mer information nagonstans. Såg myskoxar nära Kongsvoll, vackert! (Visste inte att dom fanns där inne vi började vandringen)