Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Halloj gott folk.
HAr hört mycket gott om cyklingen i östra skåne, typ Bockatorpet och Ryssberget Hässleholm.
Någon som skulle kunna tänka sig att guida en tur en helg?
Mvh/ Crallan
Jag sökte LasseN och hans användare finns ej längre, skumt. Nåväl, i denna tråd som är några år gammal finns liet info om stigar på Ryssberget. Följ länken i Lasses första inlägg i den här tråden: http://happymtb.org/forum/read.php/1/451765/458103#msg-458103 så kommer du till hans hemsida med lite nyttig info. Kolla sedan med Ben, hans finns fortfarande registrerad, så får du säkert tag på Lasse också. Sedan finns det fler utsocknes som cyklar där nere lite förutom mig. Vet att Ludenben här på forumet var nere där på somrarna ibland också. Det var han som tipsade mig om Happy när vi träffades på cykel på väg till Ryssberget :)
Crallan, om du med "cykling på Österlen" menar MTB, så brukade jag cykla lite vid Hallamölla (ganska nära Christinehofs slott) under början av 90-talet när jag bodde i Ystad. Det finns en parkeringsplats för fotvandrare som skall gå Skåneleden.
Jag tror området kan vara någon slags nationalpark, men det finns stigar och småvägar som verkar sådär OK att cykla ändå. Brukade cykla mot Vantalängan (en övernattningsplats) längs Skåneleden. Man kan fortsätta vidare mot Degeberga, men också söka sig mot kusten över Ravlunda skjutfält (kanske inte så spännande MTB-cykling iofs).
Tyvärr ganska länge sedan jag var där så jag vet inte hur det ter sig idag. Cyklade dock med tält och packning på MTB för ca två år sedan på Österlen. Kom från Åhushållet och pausade i Degeberga vid friluftsbadet intill det vackra lilla vattenfallet Forsakar. Från Degeberga tog vi oss till Brösarp via en gammal banvall. En väldigt naturskön och trevlig stig. Fast förståss inte någon teknisk utmaning på något sätt.
Tjena Ludenben jag (vi?) lånar tråden lite, jag kommer troligtvis vara plats v28 så vi borde kunna ta några rundor. Hoppas vi får med LasseN, Ben m fl Skoj! :)