Söker kolfiberplatta

Aktiv medlem
Söker kolfiberplatta
Någon som vet vart man kan hitta kolfiber? Jag behöver en platta på ca 120x120 mm ca 4mm tjock.

Har sett några ställen utomlans men då blir det så stora bitar.

Söker kolfiberplatta
Tack, men de var både dyra och stora. Men det avr alltid något.

Jag har hittat utomlans för ca 800-100:- men då är det dubbelt så stort mot vad jag behöver. Någon mer som kanske vill ha och dela:)

Söker kolfiberplatta
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> TACK!
>
> De fick ett mail:)

"Hlleo, my name is VLile and I nede to byu a csutsom sziecarbon shete"

Söker kolfiberplatta
JLarsson skrev:
>
> "Hlleo, my name is VLile and I nede to byu a csutsom sziecarbon shete"

Haha, du är bäst Jonas.

Söker kolfiberplatta
Kung Stalle skrev:
> http://www.swecomposite.com/
> Säljer kolfiberspill. Jag funderar på att dra
> dit nån dag och kolla vad som ligger i kollekten.
> Tänkte bygga mig en styrare som passar
> S3-fästet. Vi kanske skall göra gemensam sak å
> fara dit?
>
> Stalle

+1 på det!!

Perfekt pappaledighetsverksamhet!!

Söker kolfiberplatta
4mm är litet klent för spindeltillverkning kan man hålla med om för kolfiber är klent där det är litet gods, men bygger du stort och fint så kan det hålla bra.

Har du tillgång till en manuell fräs med digitaler så kan du markera centrum och sätta ut de 4 hålen på rätt plats och sen hem o fram med filen och ha den klar på en förmiddag.
Tipset är heltäckande klädsel och lämpligtvis i badrummet då kolfiberdamm sätter sig överallt.

/Mattias

Söker kolfiberplatta
jag har en massa olaminerad kolfiberspill hemma i källaren. 5kg sådär. med lite kvalitetsepoxi en vakuumpump och lite annat kan du göra en massa kul leksaker.

Söker kolfiberplatta
Hålelr tror jag nog jag kan få den att göra. Den behöver nite vara mer avancerad än likt denna ritning jag har här. Förutom att det ska vara ett annat mönster i själva vevarmshålet.

Superbrat. vad har du för ball källare?!?! vad ahr du gjort?

Bilagor

• Spider.jpg
    Spider.jpg
    13.3 KB · Besök: 20
Söker kolfiberplatta
Ville skrev:
> Hålelr tror jag nog jag kan få den att göra.
> Den behöver nite vara mer avancerad än likt
> denna ritning jag har här.

Bash-light?

> Superbrat. vad har du för ball källare?!?! vad
> ahr du gjort?

Tips. Kolla hans profil ;)

Söker kolfiberplatta
Rippa skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hålelr tror jag nog jag kan få den att göra.
> > Den behöver nite vara mer avancerad än likt
> > denna ritning jag har här.
>
> Bash-light?

Du f¨år ju läsa mer än bara titta på bilderna;-) En spindel som håller drevet till min vev.

>
> > Superbrat. vad har du för ball källare?!?!
> vad
> > ahr du gjort?
>
> Tips. Kolla hans profil ;)

Ahhhhh!!

Söker kolfiberplatta
Ehh... Vad är det för vev som saknar spindel då? Eller tänker du använda en vänstervev? Och hur ska du få spindeln att fästa i vevarmen utan att den vrids loss vid första tramptaget. Jag är förvirrad?

Och varför?????

Söker kolfiberplatta
Korta historien är att jag köpte ett par vevar med utbytbar spindel där det satt en racerspindel istället för en MTB spindel.

Jag undersöker mest möjligheter för att lösa problemet.

Kan ta en längre verision per telefon någon dag kanske. Var typ 100 år sedan jag pratade med dig:)

Söker kolfiberplatta
@ville, jag fick nån idé om att jag skulle bli "the god of carbon fiber" och göra en massa coola grejer i kolfiber osv. Som Rippa antyder så har jag slabbat med en massa epoxi under surfkarriären. I nutid gjorde jag väl två sadlar, nån stolpe och lagade ungarnas och grannungarnas hockeyklubbor typ. Sen tänkte jag att det var nog inte dags att ge upp mitt "day job". Det är liiiiiite tidskrävande när man inte har produktionsprocessen optimerad. Men som sagt, göra en platta är ju skitenkelt, men ännu enklare att köpa en färdig med bättre hållfasthet etc. Har en id´e om vem du kan kontakta för en såndär liten fjuttbit. Vill du ha kolspill så är det bara att höra av dig. :-)

Tillbaka
Topp