Solocykling

Solocykling
Något vattentätt? Extra strumpor/handskar?
Kan ju bli både väldigt kallt och blött om man har otur. Tänkte försöka lära av era ev misstag... :-)

Solocykling
Mycket matnyttigt i en liknande tråd jag startade, sök på rando, packning olika distanser eller något liknande.

Sitter med mobilen så orkar inte länka själv :)

Solocykling
Har på 14 års motionscyklande aldrig haft med mig vare sig alvedon eller plåster och jag har aldrig saknat det. Så om du är lik mig skulle jag säga att det är grav överkurs.

I övrigt skulle jag säga att en (tunn) ylleundertröja är något att fundera på då jag gissar att turen ska tas i Sverige. Gäller inte minst om det är en tur på flera dagar.

Någon form av nödenergi är inte så dumt, i synnerhet om du är ute i obygden och/eller cyklar utanför normala öppettider för affärer/restauranger.

Solocykling
Jag brukar ha med mig en enklare förstaförbandsats. Det är ungefär som Airbagen i bilen ingenting man förväntar sig att använda varje gång man är ute och åker fast den kan vara bra att ha när det gäller.

Solocykling
konstruktören sa:
Jag brukar ha med mig en enklare förstaförbandsats. Det är ungefär som Airbagen i bilen ingenting man förväntar sig att använda varje gång man är ute och åker fast den kan vara bra att ha när det gäller.

Vad det gäller saker som faktiskt kan rädda en så är det väl helt OK att plocka med det om man verkligen vill vara på den säkra sidan. Vad gäller plåster har jag dock svårt att se att de skulle göra någon avgörande skillnad. Om det blöder mycket hjälper det inte och blöder det lite så går det att klara sig utan om man mot förmodan skulle få något mindre blödande sår.

Med informationen om att det är nonstoptur så skulle jag säga: satsa på flexibel klädsel och se till att du har med dig s.a. händer, fötter och huvud kan hållas varma om det blir kyligt, ffa på morgon/kväll/natt.

Tillbaka
Topp