Berk
Aktiv medlem
Sommarcykling i Alperna
Troy har lagt upp en film från dagen men vad jag kunde se har ni inte fastnat på bild.
Han verkar precis har klippt bort oss.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Troy har lagt upp en film från dagen men vad jag kunde se har ni inte fastnat på bild.
Har ni vart ute i lift-access-backcountry nåt och sett om de röjt upp träden från stormarna som låg överallt förra året?Idag tänkte vi att åka till Cervinia men jag noterade att bara tre leder var öppen. Så vi åkte till Pila istället.
Såklart trampade vi igen upp till Cresta Replan.
Visa bilaga 838932
Visa bilaga 838933
Sen såg vi att nya liften funkade, så vi åkte upp till 2723 meter med en otrolig utsikt.
Visa bilaga 838934
När vi åkte ner upptäckte vi en otroligt bra enduro led: Grimondet. Den är 3/4 naturstig och 1/4 byggde kurvor. Lagom teknisk och vacker. Sonen ville köra den igen så vi åkte upp igen kl 17.
Visa bilaga 838935
Visa bilaga 838936
Efter 2100 höjdmeter utför, och lite mat halvvägs, var vi tillbaka i Aosta kl 19. Pila har blivit så mycket bättre med nya liften och enduroleden!
Har ni vart ute i lift-access-backcountry nåt och sett om de röjt upp träden från stormarna som låg överallt förra året?
Det var bland annat vandringsleden längst i väster om man cyklar hela Ridgelinen jag var nyfiken påVi har bara cyklat Cresta Replan och gröna och blåa stigen tillbaka till Le Fleurs. Jag trodde att vi körde fel på blåa förra året där vi behövde klättra över någ tom femtio träd. Men tror nu att vi var rätt. Alla träden var borta. Sen körde vi en blå isf Le Fleurs som också var röjd.
Kommentar på Trailforks är bra. Vandrarstigen på västra sidan verkar ligga ful med träd på nedre delen och så hög att man inte kan klättra över.
Det var bland annat vandringsleden längst i väster om man cyklar hela Ridgelinen jag var nyfiken på
Åfan, den skylten/regeln är ny ihop med nya liften då.Om du menar ridgelinen på 2700 höjd väster från nya Stella så är cykling förbjuden där. Och jag ser nu att övre delen av vandringsleden också fortfarande är full med fallna träd.
EDIT: här är skylten "cykling förbjuden", från baksidan:
Visa bilaga 839166