"Sommarsatsningar" i Kungsberget. Nån som har koll?

onegear

Aktiv medlem
Men Bengt ska du sälja in Dalarna i en Gästriketråd??? Skämt å sido Biking Dalarna har många pärlor och är en förebild för andra områden på hur det borde vara. Vi sneglar såklart på våra grannar hur dom har gjort och ska väl komma upp med något lika bra eller bättre.
Stigarna och boendet finns redan i Gästrikland, det gäller bara att knyta ihop det med bra skyltning och lite förstärkningar/bättringar här och där.
Guidning sker redan nu och kartor och Strava mm finns så det är bara att komma hit hehehe.
Det är dessutom bara 1 timme till Falun med bil så då kan man dra dit och hoja en dag om man vill det. Hoppsan det blev mer dalareklam...
Jaja lite dalaskadad är jag väl efter ett antal år på Gesundaberget...

shro0maz

Aktiv medlem
Skogling sa:
Luthman Photography sa:
Skogling sa:
Låter najs. Drömmen är att få bo på ett ställe och ha nya stigrundor på 40-70 km / dag i några dagar. Flowiga stigar. :)

Dalarna. Området kring Rättvik har en hel del sånt. Flowigt och torrt (tallskog).

Nice. Finns det info någon stans?

Finns över 100mil mtb spår i Kilsbergen, i ånnaboda här i Örebro finns ett par svarta spår som är riktigt jäkla bra o svin tung cykling om man hoppar lite mellan spåren, brukar knåpa ihop 40.20km 850m stigning o lika mycket fall. Bra med stök o många riktigt fina utförsbitar!

Bergslagencycling.com finns alla spår med i bergslagen. Svart 1 svart 2 i ånnaboda är o rekomendera

jsvedlund

Medlem
Jodå de byggs på berget, finns inget datum för öppning än. Men kan ju fresta med nån bild från de vi byggt på Kungsberget under hösten..

Bilagor

• 567EC294-E33D-4E42-8CFF-2B48622AADFE.jpeg
    567EC294-E33D-4E42-8CFF-2B48622AADFE.jpeg
    632.8 KB · Besök: 38
  • 57B9A50D-A0D4-4DA9-A69F-20478E654980.jpeg
    57B9A50D-A0D4-4DA9-A69F-20478E654980.jpeg
    566.1 KB · Besök: 41
  • 43A68773-DCBD-4064-89CE-935364D50980.jpeg
    43A68773-DCBD-4064-89CE-935364D50980.jpeg
    834.6 KB · Besök: 39

JojjeM

Aktiv medlem
jsvedlund sa:
Jodå de byggs på berget, finns inget datum för öppning än. Men kan ju fresta med nån bild från de vi byggt på Kungsberget under hösten..

Härligt! Ser fram mot att testa.

Och stort +1 på glitch. Vanlig skogsstig fast utför FTW :)

/Johan

glitch

Aktiv medlem
larsaw sa:
Paco sa:
glitch sa:
Snälla snälla snälla bygg inte bara flowstigar utan lite naturligt stök också!

Massor med plus på denna!??

Håller med! Men förstår att man som anläggningsägare troligen också vill ha en lite cash också, då är nog en eller två ”rollercoasters” ett måste...

Inget fel med det, jättebra med flowstigar gärna med breda hopp med alternativlinjer beroende på nivå så man kan gradvis bygga förtroende men glöm inte naturstigarna som ju inte måste vara döds heller nödvändigtvis. Sbr loppen har ju bjudit på massor med fina stigar som passat många nivåer men gemensamt har alltid varit att de varit för korta. Mer naturstig men utför länge :)

venoxy88

Ny medlem
jsvedlund sa:

Ser riktigt kul ut. Tror ni att ni hinner öppna den du visade bilder på eller nån annan innan sommaren ? :)

Lingon

Aktiv medlem

skier

Aktiv medlem
Lingon sa:
ceel sa:
venoxy88 sa:
Lingon sa:
Ta av proffs, som Järvsö gjorde med barbro. Det är hemligheten bakom deras framgång.

Förstod du inte menade mig, men ta vad av proffs, inspiration eller vadå ? :P

"Hjälp" tror jag är ordet som saknas.
Japp, Ta hjälp av proffs medade jag. Det blir lätt orytmisk anti-flow annars.

Det är väl On Track som bygger, de får väl kallas proffs?

Henrik83

Aktiv medlem
Den eller de som designade Gesundas nya del på Malin borde få mer jobb, om man söker hjälp alltså.
Helt fantastiskt att man kan göra en grön (!) led rolig, även för folk som helst åker rött eller svart.

Lars.E

Aktiv medlem
Menar du Honey Honey i Järvsö kanske? Iså fall håller jag med att det är en perfekt led som är rolig för alla.
Menar du det du skrev så låtsas jag att jag är ett levande frågetecken.

Lars.E

Aktiv medlem
Kul.
Jag har inte kört Carroline sedan det var lite si och så att ta sig till starten, och slutet var bara en ren transport.

Aron

Moderator
Tyst min mun, så ska du få socker.

Insåg att lokala entusiaster bör få uttala sig först innan jag sprider skvaller.

Senast ändrad:

Gushem

Aktiv medlem
Åker förbiKungsberget nästa vecka och tänkte kolla om någon cyklar därpå sistone? Vår plan är att trampa runt både i skogen och i parken om man nu får cykla där än..

fredrik168

Aktiv medlem
Gushem sa:
Åker förbiKungsberget nästa vecka och tänkte kolla om någon cyklar därpå sistone? Vår plan är att trampa runt både i skogen och i parken om man nu får cykla där än..

Vet inte om det är värt att stanna? Stigen berget runt är nog farbar men det lilla dom byggde i berget är väl snö kvar på och fortsättningen är uppskjuten.

Paco

Aktiv medlem
fredrik168 sa:
Gushem sa:

Vet inte om det är värt att stanna? Stigen berget runt är nog farbar men det lilla dom byggde i berget är väl snö kvar på och fortsättningen är uppskjuten.

Som vanligt när det gäller kungsberget. Mycket snack och en igenslagen verkstad....

Mycketvillhamer

Aktiv medlem

Paco

Aktiv medlem
Enligt en kompis som varit där och provkört ett av spåren som var som Barbro, fast utan hopp, så var det ca 60% färdigt.
Om det byggs färdigt i år vet jag inte men ska det satsas nåt så borde dom nog se till att öppna iaf nästa år....

onegear

Aktiv medlem
På Kungsberget händer föga men runtom i Gästrikland händer det rätt mycket, framför allt i norra delarna där det finns naturliga stigar av yppersta kvalitet. Området Jädraås Åmot Ockelbo har både höjdmetrar och natur för många dagars njutning. Håll utkik framöver vad som händer. Redan nu finns möjlighet till guidning och hyra av cykel i området.

Bilagor

• FB_IMG_1532328392544.jpg
    FB_IMG_1532328392544.jpg
    338 KB · Besök: 17
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer