Sörmlandstrampet 31/08

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
Sörmlandstrampet 31/08
bossjo skrev:
-------------------------------------------------------
> Kanske. Är det start 10.00 som gäller?

Ja, vi siktar väl på det.

Sörmlandstrampet 31/08
Kan bara rekommendera loppet (ffa banan)! Själv är jag antingen ut och tälta med familjen eller så gör jag Mattias sällskap. Annars tröttnar han på att organisera grejer som ingen är med på :-(

Kör hårt!

Sörmlandstrampet 31/08
Pendeltåg nr 36 från älvsjö kl. 09.25 på söndag alltså?

Mattias hittar på kanongrejer hela tiden, keep it up! Men tyvärr är de ju kanonjobbiga (för mig) också.

Sörmlandstrampet 31/08
Fan, jag skulle vilja hänga på Mattias men han får vänta ett par tre veckor.

Vet inte om jag ska ta pendeln eller bilen. Känns fånigt att ta bilen om man är ensam (se vegantråden :-) )

Sörmlandstrampet 31/08
Kan tänkas att jag kör detta lopp. Hoppar på pendeln i så fall.

Vädret får avgöra om det blir detta eller en runda med Hofvet på lördagen...

Senast redigerad av en moderator:
Sörmlandstrampet 31/08
Vi släpper in vem som helst, amatörer är vi allihopa, allihopa.

Hastigheten är det svårt att säga nåt om, jag tror det blir runt 30-31 men har ingen aning. Det skulle vara kul med en happyklunga. Vi verkar ju bli några i alla fall.

Sörmlandstrampet 31/08
Kanon, då är jag på. Jag tänkte också ta pendeln, men tror nog att 09:25 från Älvsjö kanske är lite sent, då den kommer in till Sö-tälje 09.55. Anmälan, pisspaus osv...

Sörmlandstrampet 31/08
Fan vet hur jag ska tolka det här: "Evosmos, meaning a place that smells nice", Evosmos är nu inte bara en cyklist, utan också ett samhälle nordost om Thessaloniki. Byn gavs namnet 1955, med sedvanlig grekisk humor. Ty något senare: "A marsh was removed, and with it the nefarious odors it emitted."

Törs man ligga på rulle bakom dig Evosmos?

;-)

Sörmlandstrampet 31/08
Haha JoLu du behöver inte vara orolig, jag luktar nog inte värre än någon annan (tror jag, beror iofs på jag ätit innan:-)
Dessvärre kan jag nog inte delta imorgon, sonen har fått feber och jag måste vara i beredskap. Var på SöS idag med honom, det blir nog inte sista svängen dit.

Ang. Evosmos så stämmer det att det är en stadsdel i Thessaloniki där jag ursprungligen kommer ifrån, därav nicket. Tilläggas bör att hamnen nere i Thessaloniki luktade avlopp under min uppväxttid, gissa vart stadens skit tog vägen? Det är ändrat sedan många år tillbaka och numera kan man promenera på strandkajen (rätt mysigt) utan att få kväljningar.

Kör hårt imorgon!

Sörmlandstrampet 31/08
Vi sänder dig en förhoppning om snabb bättring.

Vilka blir vi då?

JoLu
SuperApe
vingelstyret
bng
bossjo
starre
camo
zapiens

en Happy klunga, kul.

Sörmlandstrampet 31/08
Trist med grabben. Ta hand om honom och de dina. Vi ses nog en annan dag på Södertörns krokiga vägar.

Jag hänger på i morgon, men med risk att det bara blir lilla rundan eftersom jag har gått med huvudvärk och småfeber i ett par dar nu. Dagsformen avgör.

Sörmlandstrampet 31/08
jag ska köra. synd med grabben, hoppas han kryar på sig kvickt så du stannade hemma i onödan. ;-)

edit: tror jag äntligen lyckades lokalisera orsken till oljudet därbak. Bytte snabbkoppling till Mavic och endast klickljudet från pedalen hördes... Inget från hjulet till. Skönt! Den där Michekopplingen var nog för klen. Ytterligare något att tänka på när man försöker lokaliera missljud. Tidigare har 3-4 pers gissat på ekrar, body, löst växelöra, lös bakväxel. Kluriga grejer.

Sörmlandstrampet 31/08
Soligt, fina vindar och Accuweather säger 29 (?) grader celsius - låter som något för mig.

Jag kommer, cyklar hemifrån flempan så att jag får några mil till.

Sörmlandstrampet 31/08
Trevligt race. Mitt första. Jag körde bara 45:an som var närmare 39 men mycket trevligt. Även om jag måste öva mer på att köra i klunga.

Datorn sa 1:20 och 29.8 km/h i snitt.

Känner nu efteråt att jag hade kunnat ge mer men jag måste lära mig hur myckat jag kan ligga på utan att storkna eller komma i mål med krafter kvar.

/L
(Sintesi Nyx och Shimano tröja)

Sörmlandstrampet 31/08
Fint lopp! 3,16 landade jag på efter att ha solokört en sådär 6 mil efter en pisspaus. Snittade 33,2, min mätare visade 109 fast det var visst bara 107,5 typ.

Sörmlandstrampet 31/08
Det såg ganska mörkt ut i Happyklungan idag men det var inga negrer den här gången utan den nya tröjan.
DSC00088.JPG ht=544

Sörmlandstrampet 31/08
Mina hjälpryttare (se bild ovan) försvann med klungan när hans majestät Superape slog en drill. "Kompisarna" körde sedan ifrån mig med en sådär 10-12 min. Jag är, just det, kränkt!

Och skönt att grabben är bättre. Tröjan blev lite tajtare ändå efter semestern...

Sörmlandstrampet 31/08
Imponerande grabbar! Men ni får nog kalibrera hastighetsmätarna, "30-klungan" måste nog ha legat kring 40 innan Mariefred. Men det är lugnt jag låg bakom en dam vars lycrabrallor blivit nästan genomskinliga av flitigt användande, så mig gick det ingen nöd på, förräns knäna började bråka...

Sörmlandstrampet 31/08
>Linuss

Och vad är det för fel med att köra nära sitt max och tokkrokna? ;-)

Jag tuffade på bra nära rött ända till Gnesta och där sa mjölksyrelåren stopp och sen tog jag mig hemåt i styrfart. Håller jag på så här så lär jag orka med de stora pojkarna ända till mål om 4-5 år.

Fantastisk runda även om det kom några droppar regn på hemväg.

Tack för skjutsen allihopa.

Sörmlandstrampet 31/08
Ari.m skrev:
> Och vad är det för fel med att köra nära sitt
> max och tokkrokna? ;-)

Vet inte, det var som sagt mitt första lopp men jag ska prova det nästa gång. :D

PS: Finns det några happy-tröjor kvar? Ni såg väldigt snabba ut i era. ;)

Sörmlandstrampet 31/08
De är slutsålda tror jag. Men det finns hopp: <http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=22720>

Linuss skrev:

> PS: Finns det några happy-tröjor kvar? Ni såg
> väldigt snabba ut i era. ;)

Sörmlandstrampet 31/08
Vad ni är snabba att uppdatera.

evosmos: Skönt att höra att det är bättre med grabben.

Som sagt en mycken fin runda på fina vägar med bra asfalt i stort sett hela vägen.
Vi gick ut i 40+ hastighet och i princip hela klungan haka på sen dalade hastighet
för att sen öka precis mot slutet. Jag gissar att 20 man kom in samtidigt varav
20% happyiter :-) Snittet blev 34.7 km/h vilket är det snabbaste jag kört på en
sån här runda.

Kul dag, hoppas det blir fler innan regn och rusk drar in över oss igen.

Sörmlandstrampet 31/08
Tyvärr blev jag tvungen att stå över. Det var en kul fest på lördagen
och ligga i en klunga och dra samtidigt som man är lite styr vinlig
kändes inte som en bra kombination.

Känns surt att missa en så fint race

Sörmlandstrampet 31/08
Anders H skrev:
> Det såg ganska mörkt ut i Happyklungan idag men
> det var inga negrer den här gången utan den nya
> tröjan.

Vilken fin bild måste vara en mästerfotograf?

Tillbaka
Topp