Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
thompalompa sa:Kanon!!! Skulle du kunna PMa stället?
swmp sa:Hej! Noobvarning här: Nyss inhandlat en Camber Comp Carbon och första hojen med singelklinga fram (28t). Körde premiärturen idag och gick fint förutom att jag nu förstår att jag måste byta till fler tänder fram om jag ska köra lopp. Den lättaste växeln var alldeles för lätt även i väldigt brant backe. Vad rekommenderas till t.ex Vasan, 32t? 34t? Antar att man behöver ny längre kedja då också...? :)
Roger_Edvinsson sa:Beror nog lite på hur stark/tung ä du är men jag har kört merparten av alla turer på en 34T och tyckte den uppfyllde alla mina önskemål här hemma.
Kanske att man önskar sig en 36T under några hundra meter på cykelvasan mrn lättare än 34-42 behöver man sällan.
Supersonic sa:Det betyder 34 tänder på framklingan och 42 på kassetten (vilket är största och lättaste klingan på en SRAM 10-42 kassett).
FreddeP75 sa:Jag har tröttnat på min Camber Comp Carbon. Kommer sälja den. Köpte denna istället:
FreddeP75 sa:Jag har tröttnat på min Camber Comp Carbon. Kommer sälja den. Köpte denna istället:
JonasH72 sa:Sorry, visste inte att man inte fick skriva att den skulle säljas. Jag antog det var ok att skriva att cykeln var till salu, eftersom Freddan skrev som han gjorde och det ligger kvar.
Crossmax sa:Varför kan inte Öhlins utveckla en mudguard som går att fästa i gaffelbryggan där det redan finns ingjutna M4-gängor?
Skönt att någon annan inte ska behöva anmärka på vad som ser konstigt ut, för det vet du redan själv bevisligen :DJonasH72 sa:Jag behåller Cambern en säsong (eller så) till. Får låta 2018 smyga in med sina nyheter och ser hur saker och ting utvecklas här och var.
Så länge dunkar jag in en bild på hur den ser ut nu.
Det uppenbara att göra med den (förutom att jag köpt ett par extra kolfiberhjul för att spara de dyra Roval) är att köpa ett kolfiber raiser-styre från Renthal (Fatbar Lite C 35) och montera dit en "normal" styrstam. Sen får jag fundera på om jag skall byta mudguarden kanske...
Möjligen att jag måste testa en STX22 igen också, men med lite mjukare setting än original.
Och så måste jag sätta dit ett par tjockare handtag.
Sadeln.....Biltema! Men gelen kan lika gärna sitta där som i byxarslet, det blir ju minde vikt så!
Crossmax sa:Varför kan inte Öhlins utveckla en mudguard som går att fästa i gaffelbryggan där det redan finns ingjutna M4-gängor?
Skönt att någon annan inte ska behöva anmärka på vad som ser konstigt ut, för det vet du redan själv bevisligen :DNickPick sa:Sadeln.....Biltema! Men gelen kan lika gärna sitta där som i byxarslet, det blir ju minde vikt så!
glitch sa:Lova köpa större ram nästa gång :)
Roger_Edvinsson sa:glitch sa:Lova köpa större ram nästa gång :)
Då får nog allt Specialized leverera en länge XL till 2019.
Mannkan ju fortsätta att hoppas i alla fall. ?
Finns bara XL.....bilden gör inte riktigt cykeln rättvisa, den ser liksom helt ihoptryckt ut..och så med den sadeln så blir den inte direkt mer "öppen" :)glitch sa:Lova köpa större ram nästa gång :)
JonasH72 sa:Finns bara XL.....bilden gör inte riktigt cykeln rättvisa, den ser liksom helt ihoptryckt ut..och så med den sadeln så blir den inte direkt mer "öppen" :)glitch sa:Lova köpa större ram nästa gång :)
Ja, håller med. Men siffrorna matchar inte det visuella kan jag tycka, 1197 wheelbase är inte superkort väl? Kanske om den relateras tillglitch sa:Fast Cambern ser ju krockad ut default, så sjukt korta.
JonasH72 sa:Ja, håller med. Men siffrorna matchar inte det visuella kan jag tycka, 1197 wheelbase är inte superkort väl? Kanske om den relateras tillglitch sa:Fast Cambern ser ju krockad ut default, så sjukt korta.
stack, att det är vad som lurar öget?
(med längre gaffel, 140 istf 120, så blir den ju lite längre och med annan effektiv HA också)
Jumperstumper sa:Någon som har koll på hur breda däck man kan få på en Camber Comp carbon 29” -17?
Rompa sa:Jumperstumper sa:Någon som har koll på hur breda däck man kan få på en Camber Comp carbon 29” -17?
Maxxis ardent 2.4” funkar finfint.
Continental TrailKing 2.4” funkar inte på höjden på bakhjulet, det är bara ett par mm ( 3-4) innan det tar i framtill i baksvingen.
Jumperstumper sa:Någon som har koll på hur breda däck man kan få på en Camber Comp carbon 29” -17?
Kivennus sa:Jumperstumper sa:Någon som har koll på hur breda däck man kan få på en Camber Comp carbon 29” -17?
Jag har kört Nobby Nic 29 x 2.6 (på en 2016 Camber Elite Carbon) utan problem.
Har sedan dess bytt till 2.35, men om jag inte missminner mig så fanns det en del plats kvar fram (bak går det inte att få dit större i 29").
Jag har inte testat större än 2.6 fram, men kanske att det kan gå att få på ett NN 29 x 2.8.
Byter man till 27.5-hjul så ska det gå att klämma dit 2.8 bak och 3.0 fram har jag hört.
AX3L sa:Kivennus sa:Jumperstumper sa:Någon som har koll på hur breda däck man kan få på en Camber Comp carbon 29” -17?
Jag har kört Nobby Nic 29 x 2.6 (på en 2016 Camber Elite Carbon) utan problem.
Har sedan dess bytt till 2.35, men om jag inte missminner mig så fanns det en del plats kvar fram (bak går det inte att få dit större i 29").
Jag har inte testat större än 2.6 fram, men kanske att det kan gå att få på ett NN 29 x 2.8.
Byter man till 27.5-hjul så ska det gå att klämma dit 2.8 bak och 3.0 fram har jag hört.
Nu verkar väl iof bredden på nobby nic vara högst omtvistad. Väldigt beroende på fälg om inte annat.