Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
martinpetter sa:Nu är det för lite bilder i den här tråden. Jag skickar upp en bild på min nya hojpa från madeira i november (rekomenderas :))
durietz sa:Riktig snygg den där. Inte så man inte önskar man hade en sån i stallet. En stor USP med Spez är att det är i stort sett ända hojarna som levereras spec med vettiga fälgar. Här i Spanien är de dessutom vettigt prissatta.
zyklom sa:Hämta ut dämparen igår, slapp betala tullkostnad så väldigt nöjd med pris och snabba leveransen :)
Fick dit en annan bussning och tog bort dekal.
Ska bli härligt känna och rulla lite efter jobb, förväntar mig nån ny hoj känsla.
Doctor C sa:Ska köpa ny framklinga till min Enduro 29 2015 och tänkte då gå över till en direct mount. Vevpartiet är ett OEM X01 (2200?) BB30.
Vilken offset skall man ha? Enligt en tysk site är det 0 mm offset på BB30-vevarna men när jag kollar på min vev så kan jag inte riktigt hålla med. GXP har 6 mm offset vilket enligt mig stämmer bättre överens med bilden. Å andra sidan vet jag inte med säkerhet hur man skall mäta.
Har läst om long och short spindle och att long spindle skall ha offset för rätt kedjelinje men jag vill vara på den säkra sidan. Vilken offset gäller? Någon som vet?
MVH
Carl
zyklom sa:Hämta ut dämparen igår, slapp betala tullkostnad så väldigt nöjd med pris och snabba leveransen :)
Ska bli härligt känna och rulla lite efter jobb, förväntar mig nån ny hoj känsla.
mikipedia_ sa:zyklom sa:Hämta ut dämparen igår, slapp betala tullkostnad så väldigt nöjd med pris och snabba leveransen :)
Har du provat nå än???
mikipedia_ sa:Vet nån om man kan konvertera framnavet från en 2015 Enduro comp till 20mm?? Vet inte ens vad det är för nav?
mikipedia_ sa:Ja jo det är comphjulen, det är framnavet jag var intreserad av att konvertera då bak fortfarande rullar. Får knacka ur lagren å mäta om det får plats med anndra så man kan svarva egns pluppar isf.
larsaw sa:mikipedia_ sa:Ja jo det är comphjulen, det är framnavet jag var intreserad av att konvertera då bak fortfarande rullar. Får knacka ur lagren å mäta om det får plats med anndra så man kan svarva egns pluppar isf.
That's the spirit!!!
dnleriksson sa:Om det inte hade varit 24 hål i ditt nav och 32 i mitt hade vi kunnat byta så jag fick ett äkta 15mm :-)[/Mäta å se om det f
Men vadå duger inte 24 till dig??
Nä ska ta å mäta om det får plats med nått nållager lr liknande med 20mm inner istf det som sitter nu?
dnleriksson sa:Va bra, då får du ju köpa nya saker! Det gillar ju du ;-)
Oggler sa:Är det någon som har koll på hur det är med kompatibiliteten mellan Enduron. Camber och Epic avseende dämpare och "Y-klykan"? Passar tex "Y-klykan" från en camber på en Epic?
Oggler sa:Men orsaken till att det inte passar(att det inte är samma artikelnummer) kan ju vara att klykan inte passar mot dämparen. Men låt oss säga att syftet är att testa en annan dämpare på Epicen. Dvs göra sig av med brainfunktionen. Då är det ju mest intressant huruvida klykan passar mot baksvingen.
Oggler sa:Hur gör de som kör med vanliga(ej brain) på Epic? Antingen måste man väl en ny klyka. Eller få tag på en dämpare som passar mot den gamla klykan.
Oggler sa:Epicen går inte att köpa utan braindämpare.
C-dale sa:O nu skall Spez. sälja 200 ex med full Ohlins coilfjädring.
http://www.endurotribe.com/2017/02/edition-limitee-specialized-enduro-29-coil-full-ohlins/
Lillgammal sa:Fuckar inte det vinklar med lägre a2c? Snyggare blev den iaf! ?