mikipedia_
Aktiv medlem
Specialized Enduro - The tråd
roskai sa:Råkade beställa en 2017 års 29a...
Enduro elite carbon vart det ;)
Grattis!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
roskai sa:Råkade beställa en 2017 års 29a...
mikipedia_ sa:roskai sa:Råkade beställa en 2017 års 29a...
Grattis!
....Hillpassion sa:HEJ..
är i funderingar på att uppgradera min stumpy 27.5 al 2015 till enduro eliten 2017..
Har aldrig cyklat på en 29 men e lite nyfiken och ska självklart prova en..
men skulle vilja ha lite pros and cons på 29 vs 27.5 endurocyklarna..
mikipedia_ sa:Nu är lagerdemonteringsgrejerna hemma, blir att byta lager om några dagar.
Mtamme sa:Jag har en Enduro Comp 29 (L)av 2017-års modell. Jag tycker att jag slår i pedalerna ofta i stenar och övrig terra firma. Jag tycker det känns som att cykeln sjunker lågt när jag sätter mig på den. När jag ställer in autosag landar den på 20% men efter en runda är den nere på 30%. Funderar på om det är så att jag är aningen för tung (97 kg) men tycker det verkar aningen orimligt. Först trodde jag att bakdämpen var fel och läckte, fick den bytt men ingen märkbar skillnad. Efter lite googling tror jag att markfrigången kan höjas en aning om jag monterar några bottomless bands. Är det någon som vet om det stämmer? Tacksam för tips och förslag på lösningar.
fredrik168 sa:Mtamme sa:Jag har en Enduro Comp 29 (L)av 2017-års modell. Jag tycker att jag slår i pedalerna ofta i stenar och övrig terra firma. Jag tycker det känns som att cykeln sjunker lågt när jag sätter mig på den. När jag ställer in autosag landar den på 20% men efter en runda är den nere på 30%. Funderar på om det är så att jag är aningen för tung (97 kg) men tycker det verkar aningen orimligt. Först trodde jag att bakdämpen var fel och läckte, fick den bytt men ingen märkbar skillnad. Efter lite googling tror jag att markfrigången kan höjas en aning om jag monterar några bottomless bands. Är det någon som vet om det stämmer? Tacksam för tips och förslag på lösningar.
Alternativt kan man ju ställa sag manuellt och låta bli knappen!
mikipedia_ sa:fredrik168 sa:Mtamme sa:Jag har en Enduro Comp 29 (L)av 2017-års modell. Jag tycker att jag slår i pedalerna ofta i stenar och övrig terra firma. Jag tycker det känns som att cykeln sjunker lågt när jag sätter mig på den. När jag ställer in autosag landar den på 20% men efter en runda är den nere på 30%. Funderar på om det är så att jag är aningen för tung (97 kg) men tycker det verkar aningen orimligt. Först trodde jag att bakdämpen var fel och läckte, fick den bytt men ingen märkbar skillnad. Efter lite googling tror jag att markfrigången kan höjas en aning om jag monterar några bottomless bands. Är det någon som vet om det stämmer? Tacksam för tips och förslag på lösningar.
Alternativt kan man ju ställa sag manuellt och låta bli knappen!
Det är det bästa med autosag?
dnleriksson sa:Den är jättelätt att lossa. Ta loss dämparen fram och de två som håller yoken i resten av länkaget så kan du dela dem sen när de är lösa från cykeln.
dnleriksson sa:Jag hade ju piggy så rätt svårt att få dem över den eller yoken. Jag fick dela :-)
Jimel sa:mikipedia_ sa:Nu är lagerdemonteringsgrejerna hemma, blir att byta lager om några dagar.
Grymt. Fick mina förra veckan men har inte provat ännu ?
roskai sa:Min nya Enduro borde komma idag!!
viktoOor sa:Jimel sa:mikipedia_ sa:Nu är lagerdemonteringsgrejerna hemma, blir att byta lager om några dagar.
Grymt. Fick mina förra veckan men har inte provat ännu ?
Hur får ni tag i dessa? Ser ut som något man kan hitta i järnaffären. Men samtidigt vore det smidigt att klicka hem ett färdigt kit.
Det ska jag!Lillgammal sa:roskai sa:Min nya Enduro borde komma idag!!
Trevligt! Du får uppdatera med bilder
dnleriksson sa:Den är jättelätt att lossa. Ta loss dämparen fram och de två som håller yoken i resten av länkaget så kan du dela dem sen när de är lösa från cykeln.
Jimel sa:Så mina originaldäck börjar bli slitna, har varit väldigt nöjd med dom men sugen på något annat och kanske lite bredare, vad kör ni med?
Vill inte ha DH däck utan lite mer allround.
Maxxis har jag kollat på men blir snurrig utav alla modeller och varianter, Minion ss är ju ganska likt Slaughter
Edit: 29er
roskai sa:Det ska jag!Lillgammal sa:roskai sa:Min nya Enduro borde komma idag!!
Trevligt! Du får uppdatera med bilder
mikipedia_ sa:Jimel sa:Så mina originaldäck börjar bli slitna, har varit väldigt nöjd med dom men sugen på något annat och kanske lite bredare, vad kör ni med?
Vill inte ha DH däck utan lite mer allround.
Maxxis har jag kollat på men blir snurrig utav alla modeller och varianter, Minion ss är ju ganska likt Slaughter
Edit: 29er
Det här kanske kan vara något http://www.chainreactioncycles.com/se/en/wtb-riddler-tcs-light-fast-rolling-tyre/rp-prod140106