mikipedia_
Aktiv medlem
Specialized Enduro - The tråd
Holy crap vad dom lyckats bra med färgsättningarna i år, blir sjukt sugen på din @roskai
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Luthman Photography sa:Det har jag inte testat så det kan jag inte uttala mig om, men många kör med det bak och verkar vara nöjda så kasst kan det ju inte vara.
roskai sa:Nu jävlar!
Första intrycken: 29" hjul är kul. Man kan vara riktigt vårdslös med denna, den hanterar riktigt stökiga grejer samtidigt som den klättrar bra och är relativt lekfull. Behöver jobba lite med dämparinställnignar men det var en rolig första tur :). Bakdäckets fäste på hala partier går att diskutera men det är helt okej, kommer vara kalas i sommar.
Jämfört med min tidigare 27,5 Enduro så klättrar denna helt sjukt mycket bättre och känns bättre balanserad. 27,5an ville bara göra kaoz utför. Denna har lite mer allsidiga egenskaper som gör den till en roligare stigcykel/stridsvagn.
Ja den är riktigt snygg! Står ut lite från alla andra hojar :)mikipedia_ sa:Holy crap vad dom lyckats bra med färgsättningarna i år, blir sjukt sugen på din @roskai
Bofinken sa:sålt monarchen redan ?`;)
Bofinken sa:Hojta om du vill bli av med den ;)
Tiki sa:Fet hojpa Fundby! Frågan kanske har ställts innan men vad väger Enduro Comp- respektive Elitemodellen in på? Tack på förhand för svar!
Tiki sa:Tack för hjälpen med vikten . Bra att veta hur mycket pengar man behöver spara. ?
.....................theBrand sa:Tiki sa:Tack för hjälpen med vikten . Bra att veta hur mycket pengar man behöver spara. ?
Svenssonlized Jonas?
Verkligen?
Det trodde jag inte om dig...
;)
Jimel sa:Fått hem nya däcken nu, blev dhf och ss :)
Monteras imorgon, ska bli spännande att prova.
Jimel sa:Fått hem nya däcken nu, blev dhf och ss :)
Jimel sa:Jimel sa:Fått hem nya däcken nu, blev dhf och ss :)
Vad kör ni med för lufttryck i däcken? Tyckte dom kändes lite stötiga med samma tryck som i originaldäcken, kan det bero på att däcksidorna är lite kralligare?
Jimel sa:Ca 1,7 bar alltså, ja det var ungefär vad jag hade.
Lillgammal sa:Nya leksaker! Om amning inte hinner cykla så hinner man iaf köpa!
Renthal fatbar 780mm, renthal apex 50mm, ergon ge1-grips.
Lillgammal sa:Jimel sa:Ca 1,7 bar alltså, ja det var ungefär vad jag hade.
Vad väger du bror? Mina deformeras en del när jag väl sätter mig på cykeln.
Lillgammal sa:Nya leksaker! Om amning inte hinner cykla så hinner man iaf köpa!
fredrik168 sa:Lillgammal sa:Nya leksaker! Om amning inte hinner cykla så hinner man iaf köpa!
Autocorrect va????
Jimel sa:Jo får bli en mindre flaska om jag stör mig på det, verkar dock fungera bra.
mikipedia_ sa:Jimel sa:Jo får bli en mindre flaska om jag stör mig på det, verkar dock fungera bra.
Tänk på att komprimera dämparen så du inte pajar något!
Varför bytte du bort Dbinlinen?
Jimel sa:mikipedia_ sa:Jimel sa:Jo får bli en mindre flaska om jag stör mig på det, verkar dock fungera bra.
Tänk på att komprimera dämparen så du inte pajar något!
Varför bytte du bort Dbinlinen?
Ja jag har bara kollat när jag gungat lite men dämparen verkar inte röra på sig så mycket.
Varit sugen på RockShox en stund och grisrygg ser ju coolt ut :) dök upp en som var avplockad från ny cykel till överkomligt pris så slog till, lite OCD på att köra samma märken där det går :D
Värt att uppgradera till debonair burk? man blir ju av med autosag skiten iaf :)
Sahl sa:Hej! Har hittat en enduro 29 -16 som jag är sugen på. Men jag har ingen erfarenhet av den typen av hojj sen tidigare. Förstår att det fins någon form av reglering av comp på fjädringen. Men hur pass styv/stum blir cykeln när man lägger åt compet? Och regleras det från styret?
mikipedia_ sa:När jag autosagar så har jag typ220psi och när jag bara kör på känn så är det 160psi. Bara gilla läget å strunta i procent sag utan gör så den känns bra ist.