Exley sa:
Min granne och jag köpte var sin comp 650b i oktober förra året. Charger 2 dämpare ingick. Jag kom från en kona-process 153 och grannen en capra
Hjulen är ingen höjdare, styr och vevlager är av sämre kvalla. Ramlager mycket bra.Bytt från r till rs bromshandtag. Jag har hunnit byta till mig en öhlins bakdämp. Ny airshaft till gaffel.Jag har även bytt till en 150mm bontrager sadelstolpe....fan...tänkte skriva om vilken bra cykel det är.....det här blev ju lite fel...jag trivs väldigt bra med cykeln nu trots många ändringar. Nu har väl mtbstore rea oxå. Kan bli väldigt billigt. Just det! Lacken verkar lite hård och lossnar lite lätt vid slag.
Så sammanfattning är: jag kan inte tänka vilken annan cykel jag skulle vilja ha.?
Haha bra cykel om man byter allt alltså! ? ne men styre å liknande är ju mer personifiering av den. Vinner man nåt på att gå upp en dyrare modell? Alltså som är motiverat penga mässigt?
Jag kommer köra medt hemma i Falun och runt kring. Är enduron vettig om man är ute och tramapr lite också eller är det stumpyn man ska köra på då?