Specialized Epic - The tråd

Specialized Epic - The tråd
Har en Epic 8 Evo själv pga:

- bättre bromsar
- ingen remote lockout
- lite mer dämpning fram

Däckval är det som gör absolut störst skillnad för farten när det är lättåkt så därför har jag även en XC-setup. Det som borde avgöra är således hur du värderar ovan nämnda skillnader.
 
Specialized Epic - The tråd
Har en Epic 8 Evo själv pga:

- bättre bromsar
- ingen remote lockout
- lite mer dämpning fram

Däckval är det som gör absolut störst skillnad för farten när det är lättåkt så därför har jag även en XC-setup. Det som borde avgöra är således hur du värderar ovan nämnda skillnader.
Evo 8 comp beställd😀
 
Specialized Epic - The tråd
Jag köpte min epic 8 evo här i våras. Väldigt nöjd med den. Otroligt kapabel och rolig cykel. Köttigt framdäck så det kan vara värt byta ut om man vill det ska rulla lite snabbare.
 
Specialized Epic - The tråd
Kommer du från en Epic 8? Om så vad tycker du skiljer, känsla?
Jag har även en Epic 8 och det är två otroligt fina cyklar, båda!
Men 9an har lite annan geo som passar mig bättre, lite längre reach. Bromsarna är vassare och fjädringen är både styvare samtidigt som den är mera plush.
Men epic 8 är en väldigt bra cykel, men 9 passar mig lite mer.
IMG_5227.webp
 
Tillbaka
Topp