Specialized Epic

Specialized Epic
Mitt tipps som självfallet är persinligt är att köp inte den ramen,.

Den känns som en ht som gör som den vil när jag inte vill det och går inte fortare utför....kanske mjukare som komfortkörning, inteannrws....=)

OBS!!!, jag har rätt och ni har fel.

Specialized Epic
Köp en MBUK, bläddra lite, med lite tur hittar du en annons på en ram där. Eller så söker man på nätet, Googla i UK är ett hett tips. :-)

/Leo

Specialized Epic
Jag cyklar inte heller xc-hoj i skogen men jag gillar iaf den här.

2005-Specialized-Stumpjumper-FSR-Expert-120.jpg

Specialized Epic
Oj!, Åg att jag la mitt veto full som en kastrull igår. Tror jag hinner försvara mitt utalande innan jag kilar vidare:)

Jag tycker inte att du måste köpa en HT. Vet inte ens vem du är och hur du cyklar. Men mitt tipps är ivf att antingen välja en fullgungare eller välja en HT. Försök inte hitta någon medelmåttig snittväg med en epic. för det funngerar den inte till enligt mig:)

Specialized Epic
Jag får för mig att Epic är en utmärkt långlopsshoj om det är långloppshoj man är ute efter. Det skulle i alla fall jag använda den till. För lite mer skojsig skogscykling skulle jag nog ta en Heckler eller Bullit.

Specialized Epic
Skillnaden mellan Giant NRS och Trek Fuel är att Gianten är grymt effektiv (inget gung) och hyfsat lätt medan Treken är gungigare och tyngre, jag gillade den inte alls när jag provkörde den. Två hojar som jag tycker är bra för xc och (speciellt) långlopp är Giant NRS och Cannondale Scalpel. Kör själv på Scalpel och trivs utmärkt.

Specialized Epic
Jag cyklar på en Stumpjumper FSR Expert -04 (den bilden David länkade upp är en FSR Pro). Den nya FSR:n är i mitt tycke en mycket bättre och mer användbar cykel än Epic:n även MBR (engelsk tidning) håller med om detta. FSR:n är lättare än Epic:n, har låsbar dämpare fram och bak, 100 mm slag osv
Killarna på Grahns sa att förra året så såldes knappt en enda av den nya FSR:n i sverige medans den i england varit en succe!! Konstigt tycker jag när i mitt tycke FSR:n slår Epic:n i allt. Jag tror att dom som köper Epic cykeln är mer ute efter att tävla och har gått från en lätt hardtail och vill nu ha en lätt FS med hartail känsla. Men det dom får är en FS som är 0.5kg tyngre än FSR:n har 80 mm slag istället för 100mm och en bakdämpare som fungerar när den själv vill (min tolkning efter provkörning).
Jag körde två långlopp på min FSR förra året och det funkar kanon bra, att det dessutom är en kanon trailbike gör ju inte saken sämre.

Hör av dig om du vill ha tips.

Jonas

Tillbaka
Topp