Spinningcyklar

MarreBoh

Ny medlem
Spinningcyklar
Hej

Sitter i vinterkylan och lurar på att köpa hem en spinningcykel.
Någon som har koll på vad man bör tänka på? Vilka märken är bra? Nytt eller begagnat? Vad bör man i så fall tänka på när det gäller slitage?

/Martin

Spinningcyklar
jag har en monark, en sådan med stort svänghjul. o skulle ja köpa en idag skulle jag än en gång leta efter en monark me stort svänghjul, typ monark 818E eller liknande. stort svänghjul, hållbara, lätt med reservdelar och framför allt, frihjul. vilket väldigt få spinninghojar har.

Spinningcyklar
Jag köpte en klassisk BodyBike begagnad. En riktig spinningcykel alltså. Är riktigt nöjd med den. Varför är frihjul så viktigt?

Spinningcyklar
Ska du ha ett Spinning-redskap så är det Scwhinn som gäller endast.

För testcykel (bättre grejor) så kolla på Monark, en begagnad sådan är inte fy skam heller.

Spinningcyklar
Beppo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag köpte en klassisk BodyBike begagnad. En
> riktig spinningcykel alltså. Är riktigt nöjd
> med den. Varför är frihjul så viktigt?

viktigt o viktigt, du får ingen hjälp av svänghjulet med frihjul, mer verklighetstroget t.ex.

Spinningcyklar
Jag har jobbat i ca 6 år med spinning. Body Bike har helt klart det bästa träningssystemet. Schwinn och andra kedjedrivna spinningcyklar är inte i närheten.

Spinningcyklar
för spinning kanske det är så. frågan är ju vad man vill ha ut av det hela. men de såg klart fina ut annars. men det är väll en smaksak

Tillbaka
Topp