Spinningmusik

snabel@nders

Ny medlem
Spinningmusik
Är det någon av er som har samlat på er läplig musik för detta?
Har ju hört massor under passen men såklart vet man ju inte vad det är de spelar.

Adress till något bra ställe att ladda ner ifrån skulle ju inte skada heller :-)

Spinningmusik
den bästa spinning/trainer -musiken enl. mig, kan man hitta här: <http://www.di.fm>.
ratta in hardcore -kanalen för mest pang-pang!
ps. dom har ju även lite softare musik så som trance, house, klassiskt mm.

/Alex

Spinningmusik
ZZ Top : "Looking for some touch" & "Gimme all your lovin" ...

smaken är ju olika...

en länk att studera:
<http://www.turnstep.com/Patterns/Cycling/index.html>

Spinningmusik
Ar det spinningmusik fran sporthuset du hort? de kor mycket techno och topplistemusik och det lattaste ar ju att fraga ledaren direkt efter passet om namn pa favvolatar. Jag har en del av de latarna de korde medans jag gick dar pa min dator som du kan fa senare om du vill.

Vissa latar kan ga att hitta pa mp3sound.com.

"blumchen - bicycle race" kanske vore nagot?
Annars ger "Scooter - Fire" en rejal kick for att ge allt pa ett spinningpass.

Spinningmusik
Ahh...
SOM jag och Dennis klurat på vilka det är som gör Fire.
"Bullit" är en annan skön låt.

btw så verkar din downunder adress knasa ganska duktigt, får studs på den på ca vart annat mail.

Spinningmusik
*ryser* ännu en bra anledning att inte gå på spinning!
Hellre en lampa i pannan och dubbar i däcket än en scooter i örat!!!

blessed love //jens

Spinningmusik
Schmuck: *ryser* ännu en bra anledning att inte gå på spinning!
Hellre en lampa i pannan och dubbar i däcket än en scooter i örat!!!

Sååå rätt!

Spinningmusik
Hej

Finns det någonstans man kan få tag i spinning program?
runt en timme
En so oxså gillar spinning ;)

// Tord

Spinningmusik
Kor de fortfarande "fire" pa istortsett varje pass?!? *S* antar att den ar for passande for att stryka ur schemat. Bullit ar en stortskon lat och det ar infinite mass som gjort den om du inte redan visste det.

Annars funkar (vilket kanske later missanpassat) lord of the dance valdigt bra, det ar ett rejalt medryckande tempo i vissa av deras latar.

Spinning ar trevlig!, framforallt pa grund av utsikten :-)

Spinningmusik
Det absolut värsta med spinning måste ju vara att det får en att uppskatta artister som Blümchen och Scooter.
Jag har lovat mig själv att aldrig mer tillbringa en vinter i en svettig källare. Men Anders förslag om Kraftwerk/TdF som spinningmusik förändrar ju saken. Undrar om nån instruktör håller med.
De flesta låtar jag gillar går för sakta för spinning, men en bra adrenalinstänkare är alltid Number of the beast med Iron Maiden.
Ramones borde väl oxå funka?

Spinningmusik
Kom på att tidig Metallica borde fungera klockrent också.

Låtar som:
Blitzkrieg
Bradfan
Fight Fire With Fire
Am I Evil
Crash Course In Brain Surgery (Cover)
Eye Of The Beholder
One

med flera...

Man kan ju alltid spela smörig Metallica a´la Nothing Else Matters till nedvarvningen/strechingen också, det är ju trots allt Metallica det med...

Spinningmusik
Kanske dags för spinningpass med alternativ musik helt enkelt?

Tänk dig ett pass med bara långhåriga hårdrockare med gamla metallica- och maidentröjor :-)

/jonas - avstår spinning, gillar ju att cykla i skogen

Spinningmusik
Hej

Jag är spinninginstruktör och har bara suuuugit åt mig av alla era tips :)
Själv kan jag säga att jag fram till förra veckan körde en depeche mode-remix av Rammsteins stripped. Riktigt uppskattad!

Jag har dock precis bytt skiva och har bl.a. följande låtar:
1. Delirium av Paul Okenfold med Sarah som vokalist som uppvärmning.
2. Covenant med "bring our ships to port" eller nåt sånt.
3. En 6 minuter lång remix på temat till Tv-serien Airwolf
4. Windmaker med hammock brothers eller nåt sånt.

Åsså lite andra låtar som jag tyvärr inte kan namn på....

Att köra scooter eller Blümchen på mina pass skulle jag aldrig drömma om. För att få energi ur musiken måste jag ha bra musik och det kan man fan inte säga att Scooter är ;)

Spinningmusik
Spinning är kul!
Nästan beroendeframkallande!

Okej, det måste vara en riktigt bra instruktör och schysst musik för att ge en ordentlig kick, men när allt stämmer ger den en grym känsla!
Total fokusering.

/Fisken
Just nu sittandes med världens tråkigaste scannningsjobb, som ger ungefär lika mycket glädje som ett knäckt näsben…

Spinningmusik
Du har lite bilder att hämta på jobbadressen Fisken. Bläddra bland dem och dröm dig tillbaks till helgen så klarar du jobbet med glans. Kalsongtrick, gula billyktor od... *S*

Har hört en bra låt med Scooter - deras version av I was made for loving you är helt kanon! Perfekt att köra fort till...

Håller dock fullt och fast med om att spinning får en att gilla musik man aldrig skulle haft en tanke på att lyssna på annars.

Spinningmusik
Hm, Ja Metallica funkar ju, körde med det i vintras.

Varför inte Black Sabbath och Led Zeppelin ? ;-)

I vintras lyssnade jag på en Tysk låt på klubbens spinning pass. Gick ungefär så här ein, zwei policie, drei, vier grenadir.....siben,acht gute nacht

Rätt skum låt men passade bra till spinning, nån som vet vad gruppen heter ??

/Anders

Spinningmusik
Jag har 2-3 pass i veckan och kör med planerat månadsupplägg som inkluderar basträning, styrka, intervaller, hög- & lågintensivt samt återhämtning. Det blir en hel del planeringstid & takträknande men det är enormt kul att se eleverna gå från absoluta nybörjare till ”cyklister”.

Musiken drar åt alla möjliga konstiga håll och cd-samlingen innehåller numera en hel del skumma skivor som jag aldrig skulle drömma om att poppa i bilen.

Spinningmusik
Fisken: Låter intressant med lite mer genomtänkt och långsiktigt upplägg av passen. Har bara kört egna klasser i några månader och försöker väl fortfarande hitta "min" väg/stil/upplägg. Tar gärna del av ditt upplägg om du har lust !! Jobbar ni med pulsmätare?

BTW...nån som testat LesMills "RPM"?

//jns

Spinningmusik
Kul att det är lite instruktörer här också, har precis slutfört min utbildning och ska börja ha klasser i november. Har funderat en hel del på upplägg, och Fiskens plan låter ju jätteintressant. Tar gärna också del av detta.

Vad det gäller musik kommer jag aldrig att köra Scooter, Blumchen, E-type eller musik från någon spinning-skiva. Tar lite mer tid att gräva fram musik själv men det är värt det, om inget annat så ur folkbildningssyfte =) Själv är jag ganska inne på mycket dub-influerad musik för tillfället, där finns det en hel del skojigt att hämta.

Spinningmusik
VA! Dubinfluerad spinningmusik? Var snäll och sluta släpa Studio Ones namn i smutsen genom att nämna Dub i samma mening som Sp*****g.
Inget Scooter eller Blümchen? Lovvärd ambition, men vad gör du när källaren står tom på hålögda zombies?

Spinningmusik
Danne: Dr Dre går jag med på. Men är det sp*****gmusik?
Åtminstone CD-skivans etikett antyder ju betydligt lugnare aktivitet.

Post Edited (03-10-30 23:00)

Spinningmusik
Markus F:
Det var värst vad känslig man kan vara... om du nu tycker så illa om spinning så kan du välja att inte läsa denna tråd och strunta i att ägna dig åt spinning, men jag förstår inte varför man inte ska kunna välja musik man tycker om och som funkar bra på ett pass. Observera att jag pratade om dub-influerad musik (typ Hi-Fidelity Dub Sessions), inte ren dub som jag nog tror att vi är överens om att det nog inte skulle passa så bra. Tanken är ju fortfarande att kunderna ska komma tillbaka. Men musiksnobberi har jag aldrig förstått mig på...

Spinningmusik
Hehe…
Inspirerad av allas inlägg om scooter rotade jag naturligtvis fram Fire – i två versioner – och klämde in som en pannbenstest på gårdagens pass (som mest innehöll jazzlåtar). Folket tog sig uppför första scooterbacken (6,5 minuter) för att upptäcka att det var 3,5 minuter eld i baken kvar!
Ni skulle ha sett minerna!

Spinningmusik
danne: självklart kommer jag att ha öppen mottagning på mitt kontor =) skämt åsido, jag kommer framför allt att köra distanspass (2 timmar) på kth-hallen. (startar den lördagen den 22/11 för alla som är intresserade...)

Spinningmusik
Metallica's gamla latar kan vara lite for hard pa spinning ibland, takten i battery eller breadfan eller so what ar langt hogre an vad de stackars benen klarar av.

Har du varit pa Jennys pass a de senaste @nders? Hon brukade iaf kora nothing else matters och the unforgiven som nedvarmning, duktigt val!!

Spinningmusik
Ein, zwei politzei ...und zu weiter....

MoDo.... tror jag dom hette.
(engångs produkt, som toapapperstillverkaren...)
Inga fler assosiationer till namnet....Nääää

Nilebiker

Spinningmusik
Det där med spinningmusik är en konst att samla ihop så man får ett riktigt fint pass.... men du Sn@beln.... vi får ta en heldag och prova ut lite musik... jag har "några" titlar att leta bland. Du veta vart min postlåda bor... så du vara välkommen!

Vilde Ville

Spinningmusik
Har du 160GB med musik?? snacka om nedladdningsfreak! om du har en sadan hog, du rakar inte ha rubberneckin' med Paul Oakenfold?? letar efter den just nu, ar lite begransad har eftersom jag bara har Internet pa skolan och de har stangt av proten som kazaa och liknande program jobbar genom :-(

Lyckas ni sitta och kora pa trainern och lyssna igenom hela det arkivet gor ni det bra grabbar!!

Spinningmusik
Grabbar... ni är inte uppdaterade .... 160 Gb... vad är det?... 344 Gb för tillfället!... och herr eXTeCi... jorå.. rubberneckin har man... Elvis original och Elvis vs Paul Oakenfold

Vilde Ville

Spinningmusik
Du rakar inte ha nagon ftp uppe fortfarande som du kan maila lite info om? Vill valdigt garna ha den laten och kraftwerk med tour de france har jag ocksa kollat lite efter.

Men 344GB???? du maste ha alldeles for mycket tid och HD-utrymme over!! For att inte namna att du maste ha en enormt bred musiksmak!!!

Spinningmusik
Tid och HD har jag inte över speciellt mycket av... har det mesta på CD. Musiksmaken är däremot riktigt bred, gillar allt från Mozarts Piano sonater till riktigt tung Drum & Base. Ska erkänna att den musikstil jag har minst av är hårdrock... (tung sådan)... det hamnar utanför mitt smakområde. Givetvis har man klassiker som Metallica och liknande kända.. men då ska det vara riktigt kända och vara klassiker!

Hör av mig via mail vad gäller FTP ;-)

Tillbaka
Topp