Spokes Roller 21

Spokes Roller 21
roller21.jpg

Thread necromancy att skriva nu, tre år senare? Nä men alltså, jag är bara så mallig så jag måste få göra ifrån mig. Jo, jag fyndade nämligen denna cykel för inte alls länge sedan. Förra ägaren sa att den stått ute i tre-fyra år och hade punktering och behövde smörjas. Punktering var det ju inte, bara båda däcken som var tomma. Däremot Schrader-slang bak och Dunlop-slang fram vilket autisten inom mig fick neuros på asymmetrin i, så främre slang skiftades så att även denna fick bilventil. En rejäl svabbning fick den sig också. Ingen djupare korrosion att tala om, bortsett från uti skruven ner i styrstammen, var jag ska lägga en skvätt färg och sådant täcklock i gummi vid tillfälle.

Har hunnit cykla en del bl.a. STHLM - SKHLM tur och retur vilket gick finfint, bortsett från att mitt lokalsinne i huvudstaden är dåligt så jag fick ha hyfsad koll på mobiltelefonen. Nä men, om nån går i begagnat-tankar och googlar sig till denna tråd så kan jag rek. cykeln. Shimano vridväxlar "Revoshift" 3x21 har faktiskt ej hunnit kolla antal kuggar vare sig fram eller bak än men det känns bra om än jag är mer van vid vanliga klickreglage e.g. Rapidfire. Nåväl. Det sitter 40 mm däck på hojen och det funkar bra all-round, kommer ev. lägga på lite smalare om jag bestämmer mig för att helhjärtat satsa asfalt. Tror bland annat XXL är/var återförsäljare för denna cykelmodell.

Tillbaka
Topp