[Sponsrat innehåll] Jonas cykelpendlar varje dag året runt

Redaktionen

Medlem

Allt fler väljer bort bilen. En av dem är Jonas Rosén som cykelpendlar till sitt jobb på Sportson i Jönköping, varje dag året runt. Men hur fungerar detta i praktiken och vad driver en att ta cykeln en blåsig morgon i januari egentligen?

Läs hela artikeln:

Crocko

Aktiv medlem
Är det reklam för sportson eller en artikel? finner det väldigt oklart.

Stumpy

Aktiv medlem
Om man jobbar i cykelbutik, så borde man väl ha verktyg att såga bort skorstenen ovan stammen.
Vajerdragningen till bakbromsen är inte lämpad för vintercykling. Stor risk för frysning där. Byt till hydrauliskt åtminstone bak.

Crocko

Aktiv medlem
[QUOTE="WingSER] @johan44 Blev lite knas med tiden där, har korrigerat.
@Crocko Det är en sponsrad artikel, alltså reklam, den har vår vanliga sponsor-märkning högst upp i blått.
[/QUOTE]

Jo jag noterade markeringen, det jag är mer ifrågasättande till är innehållets värde, bortsett från att denna pendlare till en början verkade vara dubbelt så snabb så ser jag tyvärr inget som helst värde i det redaktionella innehållet.
Ingenting som skrivs är nytt, spännande eller belyser fakta som inte är kända, kvar blir endast reklam, vilket är helt ok men varför inte bara sälja Sportson en banner plats då det blir svårt att se något annat än reklamen.

Pfaff

Aktiv medlem
Jo jag noterade markeringen, det jag är mer ifrågasättande till är innehållets värde, bortsett från att denna pendlare till en början verkade vara dubbelt så snabb så ser jag tyvärr inget som helst värde i det redaktionella innehållet.
Ingenting som skrivs är nytt, spännande eller belyser fakta som inte är kända, kvar blir endast reklam, vilket är helt ok men varför inte bara sälja Sportson en banner plats då det blir svårt att se något annat än reklamen.

Med tanke på hur många happyiter (heter det så?) som verkar snöat in sig på att sitta och trampa hålögda framför ytterligare en skärm under hela vinterhalvåret känns det rätt bra att se en beskrivning av vilka vettiga alternativ det faktiskt finns och att döden inte är nära förestående bara man sticker näsan utanför dörren.
Kanske kan mana någon att följa efter?

nieves

Aktiv medlem
Med tanke på hur många happyiter (heter det så?) som verkar snöat in sig på att sitta och trampa hålögda framför ytterligare en skärm under hela vinterhalvåret känns det rätt bra att se en beskrivning av vilka vettiga alternativ det faktiskt finns och att döden inte är nära förestående bara man sticker näsan utanför dörren.
Kanske kan mana någon att följa efter?
Fast fördelarna med att kunna cykla intervaller och backar inomhus är svårslaget. Distans är bäst utomhus alltid och det är väl det som pendlingen ger. Själv har jag 400m att pendla så det blir en del hittepåsträckor.
Sen är det i storstäderna för mina lungor alldeles för illa luft dagtid, är det dessutom kallt så känns skärmcykling som en vinnare så fort andningen ökar i tempo. Svårt för mig att sätta dom mot varandra rakt av, bägge fyller en funktion i min cykling under tiden nov-feb.

cyklist1

Ny medlem
Ja nu har tiden korrigerats. Kanske ska sträckan ändras nån km med :-) så är nog snittet nere på lite under 30 km/h som låter mera rimligt speciellt om man ska in i lite stadscykling med.

Foss

Aktiv medlem
Har tiden korrigerats? 25-30min på 15km med stadskörning tycker inte jag låter rimligt

Ja nu har tiden korrigerats. Kanske ska sträckan ändras nån km med :-) så är nog snittet nere på lite under 30 km/h som låter mera rimligt speciellt om man ska in i lite stadscykling med.

cerro

Aktiv medlem
Fast fördelarna med att kunna cykla intervaller och backar inomhus är svårslaget. Distans är bäst utomhus alltid och det är väl det som pendlingen ger. Själv har jag 400m att pendla så det blir en del hittepåsträckor.
Sen är det i storstäderna för mina lungor alldeles för illa luft dagtid, är det dessutom kallt så känns skärmcykling som en vinnare så fort andningen ökar i tempo. Svårt för mig att sätta dom mot varandra rakt av, bägge fyller en funktion i min cykling under tiden nov-feb.
luften i storstäderna blir bättre om fler ställer bilen/bussen och cyklar istället :D

NickPick

Aktiv medlem
Du cyklar noll höjdmeter inomhus, så du vet.

Kul för han att han pendlar. Ser ut att vara fin väg och kläder blir mer sekundärt vid pendling. Det ska ju fungera.

cyklist1

Ny medlem
Löjlig artikel överdrivna tider .anmäl honom
till touren måste vara en baggis hänga med där.... löjligt få läsa detta på en sida för cyklister..
Blir så här när man först överdriver sträckan o sen nallar lite på tiden..

Ustzeust

Aktiv medlem
Du cyklar noll höjdmeter inomhus, så du vet.

Kul för han att han pendlar. Ser ut att vara fin väg och kläder blir mer sekundärt vid pendling. Det ska ju fungera.
På Åhléns i Växjö kunde man nog få ihop några höjdmeter, golvet lutar i hela butiken så om man ställer en tandkrämstub på golvet så välter den :D

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Ja, det var 20-25 minuter först.
Tycker fortfarande att 15km på 25 minuter i vinterväglag är sjukt bra jobbat, 36km/h i snitt. Det är ganska mycket högre snitt än vad jag håller med racern utrustad med gp5000 på sommaren 😁 Med dubbdäck håller jag inte högre snitt än 22-23km/h med vardagshojen.

Foss

Aktiv medlem
Tycker fortfarande att 15km på 25 minuter i vinterväglag är sjukt bra jobbat, 36km/h i snitt. Det är ganska mycket högre snitt än vad jag håller med racern utrustad med gp5000 på sommaren 😁 Med dubbdäck håller jag inte högre snitt än 22-23km/h med vardagshojen.
Jojo, men han äger ju en cykelbutik. Klart gubben kan trampa.

cyklist1

Ny medlem
Jo men så här blir det nog ofta.. man lägger till lite på sträckan o sen skarvar lite på tiden.. facit blir ofta orimligt !!! Jag ställer mig frågan varför?? De flesta av oss
kommer ju inte i närheten av det elitcyklister kan prestera.. .Ren fåfänga!!

NickPick

Aktiv medlem
Jo men så här blir det nog ofta.. man lägger till lite på sträckan o sen skarvar lite på tiden.. facit blir ofta orimligt !!! Jag ställer mig frågan varför?? De flesta av oss
kommer ju inte i närheten av det elitcyklister kan prestera.. .Ren fåfänga!!
Vad är problemet egentligen? Förstår inte hur man kan hänga upp sig på felskrivna eller överdrivna siffror.
Han ser snarare ut som en vanligt cyklist än en elitcyklist för övrigt...

andebjor

Medlem
Vad är problemet egentligen? Förstår inte hur man kan hänga upp sig på felskrivna eller överdrivna siffror.
Anledningen att jag kommenterade från första början var för att jag inbillade mig att artikeln inriktade sig på lite mindre vana cyklister. Och jag tycker det är onödigt att nån tänker att "jag har ju 15 km till jobbet, han cyklar det på 20 minuter. Jag testar imorgon, kan aldrig ta mer än 30 minuter för mig", och så tar det i verkligheten kanske 50 minuter och personen sätter sig aldrig mer på en cykel.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer