Sportson Malmoe

jonte987

Aktiv medlem
Sportson Malmoe
Det visste jag inte men där ligger den på en udda hörna på Bernstorp.

Scott och Trek mest. Scott har väl inget som behöver testas men Trek behöver inte vara fel?

Sportson Malmoe
Öppnade för nån vecka sen bara, inte varit inne än.
Musette och Fridhems har väl Trek så en till vet jag inte om det behövdes. Och Scott finns på Cykelgiganten?

Sportson Malmoe
Cykelgiganten på jägers verkar ha bytt scott mot cannondale?

Dåligt med storlekar de få gången jag varit inne på mussette. Var längesen nu.

Sen hade de nog inte så mycket tunga grejor på sportson. Såg inga ff men en fuel ex stod där i alla fall. Frågade iofs inte om hade alla storlekar hemma så det var ju dumt.

Sportson Malmoe
Bernstorp tråkigaste platsen som finns

Men smart placerat! Alla som handlar på Bernstorp tar sig dit med bil, har du råd med bil så har du också råd att köpa ny cykel.

Både KFC och McDonalds finns på platsen så det är ju väldigt bra också

Sportson Malmoe
Jag tycker placeringen är bra, eftersom jag tar mig in till Malmö med bil så tycker jag allt som är inne i stan är kass. Ta sig in till Musette, hitta parkering, gå till butiken, handla, gå tillbaka, köra ut ur stan är ett projekt på minst en timme :)

Men är där så många som handlar på Bernstorp? Har väl varit lite av ett problemområde från dag 1.

Sportson Malmoe
Bernstorp tråkigaste platsen som finns

Men smart placerat! Alla som handlar på Bernstorp tar sig dit med bil, har du råd med bil så har du också råd att köpa ny cykel.

Både KFC och McDonalds finns på platsen så det är ju väldigt bra också
Många har nog inte råd med mtb pga bil ägande.
Ja, bra gubbläge även om svågertorp är bättre. Däremot måste det vara Bernstorps sämsta läge. Så långt orkar jag inte gå. Fick parkera (min gubbbil) på baksidan

Sportson Malmoe
Jag tycker placeringen är bra, eftersom jag tar mig in till Malmö med bil så tycker jag allt som är inne i stan är kass. Ta sig in till Musette, hitta parkering, gå till butiken, handla, gå tillbaka, köra ut ur stan är ett projekt på minst en timme :)

Men är där så många som handlar på Bernstorp? Har väl varit lite av ett problemområde från dag 1.
Enbart hornbach. Resten finns på svågertorp men det kanske är bättre slagläge från stan och norrifrån.

Ja, jag orkar inte parkera vid mussette även om jag, gud förbjude, är inne i stan. Giganten är enda som jag bara tittar förbi men det är nog bara vi som fortfarande säger Wessels som har vägarna förbi där.

Sportson Malmoe

Bernstorp är inget problemområde längre. AFAIK är alla lägen uthyrda.

Sportson Malmoe
Enbart hornbach. Resten finns på svågertorp men det kanske är bättre slagläge från stan och norrifrån.

Ja, jag orkar inte parkera vid mussette även om jag, gud förbjude, är inne i stan. Giganten är enda som jag bara tittar förbi men det är nog bara vi som fortfarande säger Wessels som har vägarna förbi där.
Gångavstånd till Wessels ? Och det finns bolag där, till skillnad från både Svåger och Bernstorp.

Sportson Malmoe
Bolaget ja. Det är olyckligt med både Bernstorp, Toftanäs och Svågertorp.
Det cykelrelaterade hämtar jag på ICA. Det är ett bra ställe. Utom allt innanför spärrarna. ?
Mitt intryck av Bernstorp är att det vuxit till sig sedan U-sports konkade för ett antal år sedan så jag kan tro det kommer att funka hyfsat för sportson. Parkeringarna är välfyllda även mitt på vardagarna när jag varit där. Saknar man bil går det ju stadsbuss dit.

Sportson Malmoe
Om det är viktigt med systembolag i närheten av cykelbutiken så finns det Cykelgiganten + bolaget på Burlöv Center.
Syftar du på OBS? Vi har lite svårt att hänga med.

300m ska väl gubben klara även "with the shakes"

1714650859480.png

Sportson Malmoe
De ska få in en gumpmätarmaskin vilken dag som helst. Någon som vet om den kommit?

Ett elände att köpa sadel när man inte kan provsitta samma sadel eller ens köpa de sadlar som sitter på cyklarna

Sportson Malmoe
ok, men det är i alla fall minst 50 meter från parkeringen och inget systembolag.

Nä, men det ligger på bortre hörnnet vid city gross godsmottagning. Infart förbjuden om man kommer från kundparkeringen.

EDIT men rätt håll om man cyklar från toftnäs...

Sportson Malmoe
Jo det finns separat cykelväg längs Vassvägen och Toftanäsvägen.
Och en smitväg under väg 11 om man snirklar sig in bakom Hornbach.
Jorå, och även från Kirsebergshållet utmed Vattenverksvägen-Vassvägen. Men verkligen inget drömläge för cyklisten. Biltrafiken är tung men det är kanske till bilisten Sportson riktar sig?

Sportson Malmoe
Jorå, och även från Kirsebergshållet utmed Vattenverksvägen-Vassvägen. Men verkligen inget drömläge för cyklisten. Biltrafiken är tung men det är kanske till bilisten Sportson riktar sig?
Lite som Team Sportia eller Cykelgiganten eller vad det heter. Men på Jägersro finns i alla fall ett Systembolag

Sportson Malmoe
Kan man inte få rumpmätning och systembolag på samma plats i dagens samhälle?

Cykelgiganten har bättrat på sortimentet löpande så finns nog rimlig chans att hitta nåt där om nöden är stor nog. Jag frågade inte om att testa sadlar eller mätning där. Såg inte precis nåt som lockade. Inte för den som inte kan sitta på sadel med hål i....inte jag själv då, jag bryr mig inte.
Jag köpte en sadel på tysken för 90 euro och det dög inte så nu måste det testas och mätas

Till Sportson försvar så finns det både jula, leos lekland och KFC.

Sportson Malmoe
Ja, det bör man göra. Egentligen vill jag inte bidra till alkoholromantik och absolut inte kopplat till sport. Hoppas ingen ungdom läser.

Sportson Malmoe
Sportson Malmoe
Testade det hemma men hade inte tillgång till riktigt vinlåda så fick inte rätt på det. Kan man nu få gumpen uppmätt av en maskin vill jag inte missa det.

Vet inte varför jag tänker på Eddie Meduza ...

Sportson Malmoe
Det är inget fel på Bernstorp. Vet bara inte om Biltema kan erbjuda sama upplevelser som Systembolaget, men ska öppnas där inom kort.
Sportson, hm... jag handlar på nätet.

Tillbaka
Topp