Spottande löpare

Maakus

Aktiv medlem
Spottande löpare
Kom just på att när jag igår klättrade lite sakta uppför asfalten bredvid botaniska, mötte jag en löpare på väg ner.
Strax innan vi möts drar hen en loska någon meter framför framhjulet.

Någon annan som varit med om det?

Spottande löpare
Spottande löpare
Förklaringen kan vara - Att det är jobbigare att cykla än att springa uppför, men att det är mycket mer jobbigt att springa än att cykla nedför. Känner att det generellt är väldigt mycket ”mäta sig mot andra” just nu. Tror våra instrument förstör glädjen och den verkliga behållningen av träning.

Spottande löpare
Alla löpare jag känner är multisportare och de flesta cyklar också. Har svårt att tro att det var riktat mot dig, hen kanske var tvungen att spotta just där och då. Sålänge det inte träffar dig i ansiktet så är det väl ingen fara :)

Spottande löpare
Jaja! Så länge det inte träffade något annat än väg/stig känns det harmlöst. Onödigt att gå igång på sådant.

Mig gör det inget.
Det var bara en undran om någon har varit med om något liknande.
Visst det kan vara slumpen att loskan hamnar nästan precis framför hjulet.

Brukar du lägga dina loskor framför fötterna eller hjulen på andra?
I min värld drar man sånt i vägrenen eller liknande, bort från folk.

Spottande löpare
Jag brukar kunna spotta i god tid före jag möter nån (eller efter jag mött nån). Och spottar inte precis där nån just ska springa/cykla. Men, jag är ju inte dum i huvudet. Plus att jag fått en uppfostran.

Spottande löpare
varför tycks det svårt för vissa att göra som det är designat, nämligen att svälja spottet med sina enzymer och andra nyttigheter?

och bara i vissa situationer. folk med den här defekten går ju inte och runt och spottar på golvet i mataffären till exempel.

särskilt illa ser det ut när det läggs spottloskor runtomkring på en fotbollsplan. är det för att motståndarna skall halka eller vad är grejen?

dubbelusch.

Spottande löpare
Det här kan jag svara på för jag har studerat det i veckor i början av pandemin. Jag retade mig på att löpare som mötte mig när jag var ute och promenerade i parken. det var obegripligt att just när de mötte mig var tvungna att harkla sig och spotta. När jag själv började springa så märkte jag att jag gjorde detsamma. Inte spottade men att jag harklade mig och hostade till när jag mötte någon. Jag har kommit på mig själv att göra detta flera gånger och jag är ingen som spottar till vardags. Jag skrev t o m till Nordegren och Epstein i Sveriges radio P1 och bad att de skulle ta upp detta fenomen. det verkar som att det är något inneboende hos många att harkla sig, hosta till kanske spotta inför ett möte. Jag tror verkligen inte att löparen ville dig något ont.

Tillbaka
Topp