Sprucket bromsok
Tack, då beställde jag där istället. :-)Jag skulle ha valt R2 istället. 100% pålitliga.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack, då beställde jag där istället. :-)Jag skulle ha valt R2 istället. 100% pålitliga.
Men då är vi tillbaka i att drev/vevlager tar smällen istället för ett förstärkt vevhus.Håller absolut med detta. Tyvärr kostar det tid och pengar att svetsa på en extra bit under vevhuset (och detta ökar väl ramvikt lite), så blir det kanske ekonomiskt olönsamt för tillverkare att förse fler ramar med ISCG-fästen ☹. SRAM:s nygammal lösning med en bashguard som sitter på själva framdrevet är också välkommen till fler produkter (om det inte är patenterat).
Kan det vara svårare att göra ett sådant fäste på kolfibercyklar (som min)? Gissar att det bara är kolfiber på utsidan vid vevhuset men ändå.Men då är vi tillbaka i att drev/vevlager tar smällen istället för ett förstärkt vevhus.
Bara dom tävlingsspecifika ramarna för Xc har anledning att vara utan den lilla viktökningen.
Normala happyiter pratar ju om 1000g däck?
Dock händer detta inte lika ofta för alla, och även om detta händer garanterar det inte nödvändigtvis skada till cykeldelar.Men då är vi tillbaka i att drev/vevlager tar smällen istället för ett förstärkt vevhus.
Nej, det där är feltänkt. Drevet, ja, men inte vevlagret. Du står med din kroppsvikt på pedalerna och du är mycket, mycket tyngre än cykeln. Slår du drevet i en sten så går i stort sett ingenting av det genom vevlagret. Slår du däremot en ISCG-monterad bash i en sten så går hela smällen genom vevlagret.Men då är vi tillbaka i att drev/vevlager tar smällen istället för ett förstärkt vevhus.
Nej, det där är feltänkt. Drevet, ja, men inte vevlagret. Du står med din kroppsvikt på pedalerna och du är mycket, mycket tyngre än cykeln. Slår du drevet i en sten så går i stort sett ingenting av det genom vevlagret. Slår du däremot en ISCG-monterad bash i en sten så går hela smällen genom vevlagret.
Vilka vevpartier passar dom dreven med skydd?