Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Grymt tack.Apex
Rival
Force
Red
från lägsta till högsta.
Och med XPLR tillägg om det är gravelspecifikt.
Tap är SRAMs enkelknappsystem. E är för att det är elektriskt. AXS är deras trådlösa teknik.
Exakt, axs kom med 12delat och är en ordlek med access, allt passar med varandra.Men att det blev trådlöst och fick tillägget AXS sammanföll väl med att man gick till 12 delat? Finns väl inget 11 delat AXS eller?
Tap är SRAMs enkelknappsystem. E är för att det är elektriskt. AXS är deras trådlösa teknik.
Gå på pris.Jag försöker finna en rangordning på Srams komponentgrupper el för Gravel? Är Apex AXS 1 den ”lägsta” varianten eller hur skulle man kunna rangordna dem?
Jepp, billigt är för snålisarGå på pris.
Den har mekaniska växlar eller manuell som du kallar det. Det ser du på att bakväxeln inte har batteri och istället har vajerdragning.Så är det manuell eller el komponentgrupp på denna? https://www.cykelkraft.se/gravel-bike-trek-checkpoint-alr-5-bronze-age
Ehh, varför? Apex 1 är en utgången 11-delad grupp som ersatts av den 12-delade Apex XPLR som säljs idag. Med tanke på att den senare funnits på marknaden över ett år lär du inte hitta några nya hojar med Apex 1 annat än flera år gammalt restlager man aldrig lyckats sälja pga antagligen fel pris eller något annat som är dåligt med den specifika hojen.Försöker hitta en Sram Apex 1 som jag fått tips om.
Tror jag fick tipset för att man kan finna cyklar till ett mer snällt pris. Men ge mig gärna fler tips på cyklar med 12-delad Apex XPLR som ligger på max 35 i strl xs/s för en person på 163cm.Ehh, varför? Apex 1 är en utgången 11-delad grupp som ersatts av den 12-delade Apex XPLR som säljs idag. Med tanke på att den senare funnits på marknaden över ett år lär du inte hitta några nya hojar med Apex 1 annat än flera år gammalt restlager man aldrig lyckats sälja pga antagligen fel pris eller något annat som är dåligt med den specifika hojen.
Tror jag fick tipset för att man kan finna cyklar till ett mer snällt pris. Men ge mig gärna fler tips på cyklar med 12-delad Apex XPLR som ligger på max 35 i strl xs/s för en person på 163cm.
Det måste väl finnas en del? T ex den härMen ge mig gärna fler tips på cyklar med 12-delad Apex XPLR som ligger på max 35 i strl xs/s för en person på 163cm
Tror jag fick tipset för att man kan finna cyklar till ett mer snällt pris. Men ge mig gärna fler tips på cyklar med 12-delad Apex XPLR som ligger på max 35 i strl xs/s för en person på 163cm.
Är inte TS ute efter en hoj med elektrisk växelgrupp?![]()
Grizl CF 6
Stark och extremt anpassningsbar kolfiberram redo för alla typer av äventyr Pålitlig SRAM Apex 1x-drivlina 54 mm uppmätt däckutrymme Schwalbe G-One RX däck som är kompatibla med slanglöst Fästen för fram- och bakre pakethållarewww.canyon.com
Eller ett exemplar i deras outlet där lacken tydligen inte var helt perfekt till lägre pris:
![]()
Svårt att veta då TS även pratar om Apex 1 och verkar allmänt förvirrad (eller iaf ej påläst).Är inte TS ute efter en hoj med elektrisk växelgrupp?
Okej. Men bokstavligen "Apex 1" är alltså det exakta namnet på en äldre grupp, den utgick för något år sedan och fanns endast i mekanisk variant. Det du egentligen letar efter är hojar med Apex XPLR AXS eller möjligen Rival XPLR AXS om budgeten räcker till.Ej påläst och fått råd av vänner och försäljare att man kan finna ”billigare” cyklar med Apex 1 elektriska växlar till bättre pris.
Grymt. Tack för tips. Kan väldigt lite om Rockmachine. Ca inte mer än vad någon video på YouTube säger. Vad säger du om märket och standard på Rockmachine vs Canyon el Cannondale? Eller scott som jag hade innan.Är du prestigelös och kan tänka dig en begagnad Rockmachine med Rival Axs så finns det en på Blocket. (Inte min). Såg den i förbifarten när jag kollade av för egen del o kom o tänka på denna tråden .
![]()
Gravelbike Rock Machine säljes i Stockholms stad | Blocket
20000 kr - Racer - Kungsholmen - Rock Machine Gravelride CRB 900 AXS Stealth Black i storlek S, för längd 155-170 cm. Extremt lätt ram i högklassig kolfib...www.blocket.se
Har ingen egen erfarenhet av detta märke heller.Grymt. Tack för tips. Kan väldigt lite om Rockmachine. Ca inte mer än vad någon video på YouTube säger. Vad säger du om märket och standard på Rockmachine vs Canyon el Cannondale? Eller scott som jag hade innan.