kakan_polen2
Aktiv medlem
Sram wireless
Grym lösning... sånt gillar jag!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Igino Cazzola sa:Jag har moddat både sonens och min framväxel, då vi båda tyckte att man fick ta i alltför mycket när man skulle växla till stora drevet.eketjall sa:Man får väl vara rätt klen om man tycker det är tungt att växla oavsett system eller (säger jag utan att ha testat mer än ett fåtal)?
Att olika reglage har olika långt "slag" köper jag, men tungt kan man väl inte påstå?
Konkret sa:Fan jag gillar när det är klonk och schonkalong i växlarna. Man vet att det händer saker och ting då.
Super record är bättre på det än sram men jag är helt nöjd med sram.
Är det någon större skillnad i hoodsen på sram rival, force, red och wireless?
landen sa:Konkret sa:Fan jag gillar när det är klonk och schonkalong i växlarna. Man vet att det händer saker och ting då.
Jag råkar ha alla, Rival, Force och Red är lika! eTap är smalare.
BjornR sa:landen sa:Konkret sa:Fan jag gillar när det är klonk och schonkalong i växlarna. Man vet att det händer saker och ting då.
Jag råkar ha alla, Rival, Force och Red är lika! eTap är smalare.
Rival 22? Tycker Rival 20 är så mycket skönare än Force 22.
På sonens FD-5700 har jag bytt till en mjukare fjäder (Lesjöfors 7330) och slipat bort vårtan som sitter där man fäster vajern.evirob sa:Det är alltså normalt? Trodde att min framväxel hade rostat fast...Igino Cazzola sa:Jag har moddat både sonens och min framväxel, då vi båda tyckte att man fick ta i alltför mycket när man skulle växla till stora drevet.eketjall sa:Man får väl vara rätt klen om man tycker det är tungt att växla oavsett system eller (säger jag utan att ha testat mer än ett fåtal)?
Att olika reglage har olika långt "slag" köper jag, men tungt kan man väl inte påstå?
Hur moddade du den? Kan inte bli sämre nu känner jag.
Diskuterar vi shimanogrejor nu?Igino Cazzola sa:På sonens FD-5700 har jag bytt till en mjukare fjäder (Lesjöfors 7330) och slipat bort vårtan som sitter där man fäster vajern.evirob sa:Det är alltså normalt? Trodde att min framväxel hade rostat fast...Igino Cazzola sa:Jag har moddat både sonens och min framväxel, då vi båda tyckte att man fick ta i alltför mycket när man skulle växla till stora drevet.eketjall sa:Man får väl vara rätt klen om man tycker det är tungt att växla oavsett system eller (säger jag utan att ha testat mer än ett fåtal)?
Hur moddade du den? Kan inte bli sämre nu känner jag.
På min FD-7900 har jag bytt till en mjukare fjäder (Lesjöfors 7303) och så fäster jag vajern till vänster om vårtan.
MackanG sa:Efter att bara ha kört med växlarna på trainer de senaste veckorna var det dags att ta ut hojen idag. Ångrar inte att jag köpte etap.
Funkar korsväxling bra det oxå?MackanG sa:Stämmer bra. Jag gillar det. Funkar klockrent för mig.
MackanG sa:Efter att bara ha kört med växlarna på trainer de senaste veckorna var det dags att ta ut hojen idag. Ångrar inte att jag köpte etap.
Nej.Presta sa:MackanG sa:Efter att bara ha kört med växlarna på trainer de senaste veckorna var det dags att ta ut hojen idag. Ångrar inte att jag köpte etap.
Ångrar du sadelväskan?
emmer sa:Funkar korsväxling bra det oxå?
(Båda och sedan släppa vänster - för nerväxling. Stod att det funka fint på hyllningsrecensionen på road.cc men det vore ju kul att höra från fler :-) )
Då är det bara att börja samla pantflaskor med andra ord :-)frause sa:Min slutsats är att det funkar riktigt bra. Jag är nöjd med köpet.
landen sa:Jag har kört ett träningsläger på 11 dagar i Spanien och några pass hemma efter det. Det har inte satt sig så jag växlar utan att tänka än. Händer ofta att jag råkar peta i en för tung växel istället för en lätt innan backar osv. Jag tycker inte det är så intuitivt som SRAM vill ha det till. Jag hade hellre sett att man växlade åt det hållet man "tryckte" reglaget inte åt det hållet reglaget är placerat på styret.
Funktionellt är det rena drömmen, helt tyst och har inte rört en inställning sedan jag monterade. 100 mil sedan.
Visst måste det vara det, och det är ju en elmotor med drivelektronik och återkopplingssensor.landen sa:Känns minst sagt oroväckande att ha en bakväxel som betett sig så en gång.