Uppsalaslätten
Medlem
Stålgaffel för touring på kolfiberracer?
Jag har en Scott CR1 Comp str 61 som jag funderar på att sälja, pga för smala däck (28 mm bak och 25 mm fram) och för lite packmöjligheter för långfärdscykling.
Är dock rädd för att jag kommer att sakna den om jag säljer den, risken är att det blir svårt och dyrt att hitta en ersättning i rätt storlek.
Så fick jag en idé som en följd av vad jag upplevde som lateralt tänkande (ev. ej Happykorrekt)
Hur blir det om jag sätter en stålframgaffel med gott om plats för däck (t.ex. 32 mm), last (panniers, forkcage), skivbroms och rejäl stänkskärm?
T. ex:
surlybikes.com
Är dock rädd för att jag kommer att sakna den om jag säljer den, risken är att det blir svårt och dyrt att hitta en ersättning i rätt storlek.
Så fick jag en idé som en följd av vad jag upplevde som lateralt tänkande (ev. ej Happykorrekt)
Hur blir det om jag sätter en stålframgaffel med gott om plats för däck (t.ex. 32 mm), last (panniers, forkcage), skivbroms och rejäl stänkskärm?
T. ex:
Touring Bike Thru Axle Fork | Disc Trucker Thru Axle Fork
The Disc Trucker thru axle fork is a strong and durable fork option that includes all the mounting points you could want for bicycle touring