Spacekitty
Aktiv medlem
Standarddämpare på Epic. Kan det bli bra?
Dom presenterade den på Facebook för en timme sedan, så finns nog ingen som vet än, skriv ett mail till dom och fråga.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bikeyoke t ex. Ingen annan har ju haft prylen och kan veta än.Oggler sa:Men gamla och nya Epic har ju funnits i två år snart. Så det kan nog finnas de som vet.
Rattnalle sa:Bikeyoke t ex. Ingen annan har ju haft prylen och kan veta än.Oggler sa:Men gamla och nya Epic har ju funnits i två år snart. Så det kan nog finnas de som vet.
Oggler sa:Intressant. Men ska man tolka detta som att yoket inte är kompatibelt mot föregående modell. Pre-18?
Jag tänker att själva yoket kanske passar mod baksvingen. Men att de inte vill ta ansvar för utrymmet för själva dämparen. Är det någon som vet?
Oggler sa:Jag fick detta bekräftat av Bikeyoke också.
Det är ju inte helt ointressant med ett sådant yoke till gamla epicen(förutsatt att man råkar ha en gammal Epic förstås). Jag upplever min gamla Epic lite hög samt att gaffelvinkeln är lite brant. Med ett eftermarknads-yoke skulle man bli mera flexibel med dämparelängden. Man skulle kunna sänka ner hojen lite. Lite lägre BB och lite flackare gaffelvinkel. Med originaldämparen kan man endast sätta i en excentrisk bussning i det främre fästet. Det gör väl en halv grad max.
/O
Har det bedrivits någon grundforskning på det här ämnet ute i vårt avlånga land. Är det någon som har något av vikt att avrapportera. Någon som testat det där mirakel-yoket till modellen före innevarande rammodell? Jag hittar för övrigt inte igen det på e-bay. Är det någon som vet var det finna att köpa?
Jo, men då måste jag få tag på ett ok. Var får man det nu för tiden?
Gjorde en googling och fick upp det här direkt:
https://www.bikeyoke.de/en/Specialized-Epic-2018-2019.html
Ja till nyare men dessvärre inte till 2016Gjorde en googling och fick upp det här direkt:
https://www.bikeyoke.de/en/Specialized-Epic-2018-2019.html
Ah, my bad.Ja till nyare men dessvärre inte till 2016
Ja flera gånger men av någon outgrundlig anledning så vill de bara göra yokes till alla andra modeller ?Ni som vill ha en yoke, har ni mejlat å fråga om dom inte kan göra en åt er?
Bytt alla komponenter på hojjen till bättre/roligare som går att byta…”Slut på saker att byta”. Utveckla gärna.