Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+1 och -1 ?Raceblade eller en assaver.
www.bike-discount.de
www.bike-discount.de
Assaver. Andra, "riktiga", skärmar tar bort lite av det roliga med en racer.
De funkar bra, men repar lacken på cykeln riktigt rejält ganska snabbt. Crud roadracer är något bättre om man ska ha heltäckande skärmar på den typen av cykel enligt min erfarenhet.
De funkar bra, men repar lacken på cykeln riktigt rejält ganska snabbt. Crud roadracer är något bättre om man ska ha heltäckande skärmar på den typen av cykel enligt min erfarenhet.
För all del, jag har inte direkt preussisk ordning och puts på mina pendlarcyklar men jag blev lite förvånad när jag monterade av mina Raceblades som suttit någon månad på cykeln och skavt igenom min skyddstejp, lacken och gnagt lite på kolfibret. Det var lite väl för min smak, men det kanske passar andra.Cyklar är förbrukningsvara. Ok?
Jag har raceblade XL på min cx och löste problemet med repor genom att tejpa med eltejp för skärmarna sitter.För all del, jag har inte direkt preussisk ordning och puts på mina pendlarcyklar men jag blev lite förvånad när jag monterade av mina Raceblades som suttit någon månad på cykeln och skavt igenom min skyddstejp, lacken och gnagt lite på kolfibret. Det var lite väl för min smak, men det kanske passar andra.
För all del, jag har inte direkt preussisk ordning och puts på mina pendlarcyklar men jag blev lite förvånad när jag monterade av mina Raceblades som suttit någon månad på cykeln och skavt igenom min skyddstejp, lacken och gnagt lite på kolfibret. Det var lite väl för min smak, men det kanske passar andra.
Lackskyddsfolie eller vad det heter är grymt bra, även under ev ramväskaFör all del, jag har inte direkt preussisk ordning och puts på mina pendlarcyklar men jag blev lite förvånad när jag monterade av mina Raceblades som suttit någon månad på cykeln och skavt igenom min skyddstejp, lacken och gnagt lite på kolfibret. Det var lite väl för min smak, men det kanske passar andra.
Ja sitter de bara korta på för en tur i taget räcker det säkert, min varning gäller som sagt om man har på dem längre tid än så - då kommer garanterat grus in under fästena och det kommer repa igenom både eltejp, skyddstejp och lack förr eller senare.Jag har raceblade XL på min cx och löste problemet med repor genom att tejpa med eltejp för skärmarna sitter.
Säkert, men jag har cyklat gissningsvis 400 mil över två vintrar med skärmarna på två cyklar och när man tar bort tejpen ser det ut som nytt under. Givetvis är det inte optimalt men det är jäkligt bra i brist på annat. Framskärmen är lite kort, annars täcker dom bättre än man kan tro också.Ja sitter de bara korta på för en tur i taget räcker det säkert, min varning gäller som sagt om man har på dem längre tid än så - då kommer garanterat grus in under fästena och det kommer repa igenom både eltejp, skyddstejp och lack förr eller senare.
Ja sitter de bara korta på för en tur i taget räcker det säkert, min varning gäller som sagt om man har på dem längre tid än så - då kommer garanterat grus in under fästena och det kommer repa igenom både eltejp, skyddstejp och lack förr eller senare.
Då har vi olika erfarenhet helt enkelt.Säkert, men jag har cyklat gissningsvis 400 mil över två vintrar med skärmarna på två cyklar och när man tar bort tejpen ser det ut som nytt under. Givetvis är det inte optimalt men det är jäkligt bra i brist på annat. Framskärmen är lite kort, annars täcker dom bättre än man kan tro också.
Det fungerar, men bäst är att cykla i medvind och solsken! ??Väcker liv i tråden.
raceblade pro, funkar dessa bra? Inte för pendling men för träningsrundor i regnväder. Hade fullt med sand på såväl sadel som på bibsen vid senaste regnrundan, trots en ass saver. Samlar skärmarna all skit på bromsarna (fälgbroms såklart, är väl ingen racer utan?) istället, eller funkar det bra?
Där instämmer jag till fulloDet fungerar, men bäst är att cykla i medvind och solsken! ??![]()
Väcker liv i tråden.
raceblade pro, funkar dessa bra? Inte för pendling men för träningsrundor i regnväder. Hade fullt med sand på såväl sadel som på bibsen vid senaste regnrundan, trots en ass saver. Samlar skärmarna all skit på bromsarna (fälgbroms såklart, är väl ingen racer utan?) istället, eller funkar det bra?
plus 1 på denSka du ha stänkskärmar - och det ska du under den blöta årstiden - ska du ha nånting som faktiskt funkar o ger skydd.
Köp Raceblade Long istf nån halvmesyr.
Orkar inte med någon sån montering, vill ju inte ha några skärmar på när vägen är torr. Men annars verkar de ju bra.Ska du ha stänkskärmar - och det ska du under den blöta årstiden - ska du ha nånting som faktiskt funkar o ger skydd.
Köp Raceblade Long istf nån halvmesyr.
Varför gör du inte det enda rätta och skaffar en till cykel med permanent monterade skärmar?Orkar inte med någon sån montering, vill ju inte ha några skärmar på när vägen är torr. Men annars verkar de ju bra.
Kom ihåg att jag har en ful lite längre bakskärm (s-blade) som täcker mer än ass savern, men nackdelen med den är att all skit stänker ned vid bakbromsen. Med ass savern flyger skiten lite här och där, på gott och ont.
Du dör inte av att köra med stänkskärmar även om vägen har torkat upp en stund. Jag lovar. ?Orkar inte med någon sån montering, vill ju inte ha några skärmar på när vägen är torr. Men annars verkar de ju bra.
Kom ihåg att jag har en ful lite längre bakskärm (s-blade) som täcker mer än ass savern, men nackdelen med den är att all skit stänker ned vid bakbromsen. Med ass savern flyger skiten lite här och där, på gott och ont.
Det har jag, men den är inte lika kul att cykla påVarför gör du inte det enda rätta och skaffar en till cykel med permanent monterade skärmar?
Ja så är det visserligen, men här uppe i norr är höstsäsongen för lvg relativt kort så från oktober åker istället gruscykeln fram tills snön kommer. Hade jag befunnit mig på sydligare breddgrader hade det varit en annan femma ?Du dör inte av att köra med stänkskärmar även om vägen har torkat upp en stund. Jag lovar. ?
Med mina följde det med lackskyddstejp att sätta där gummistropparna går runt ramen.De funkar bra, men repar lacken på cykeln riktigt rejält ganska snabbt. Crud roadracer är något bättre om man ska ha heltäckande skärmar på den typen av cykel enligt min erfarenhet.
Det kan skava igenom ändå enligt min erfarenhet. Läs fortsättningen i tråden.Med mina följde det med lackskyddstejp att sätta där gummistropparna går runt ramen.
Det någon SKS-modell som hålls fast med gummistroppar