Sthlm - Malaga: Cykeltips på vägen?

Ironswede

Ny medlem
Jag kommer troligtvis att bila Frankfurt -> Malaga i början på juli, och sedan bila upp till Sverige igen i slutet på månaden. Så då tänker jag givetvis på vad det finns för ställen på vägen som man inte får missa att uppleva på cykeln. Med landsvägshoj.

Jag tar mer än gärna lite omvägar för att komma till så trevliga orter som möjligt. Det optimala hade varit att följa kusten när jag kommer till spanien så jag dessutom kan passa på att simma.

Ska försöka dokumentera allting också, så det har potential att bli en trevlig reserapport efteråt :)

Oj vart ska man börja... Kör rakt norrut till Bilbao, sen över pyreneerna till Bacelona, kusten till Nice. Sen Paris-Nice baklänges till Paris, sen Paris-Roubaix, sen Flandern runt baklänges till Brugge... Kanske lika bra att strunta i bilen ;-)

Jag tror att jag kommit fram till ett första förslag. Det innehåller tex Alpe d'huez, Mount Ventoux, Passo dello Stelvio och Kitzbuhel. Kan bli bli ganska imponerande klättringar och tillhörande cykelposering :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp