Stigcykling Gnesta med omnejd

Fischer37

Medlem
Sambon är sugen på att flytta till Gnesta. Hur är utbudet på roliga stigar där?
Var är roligast skogar i området omkring?
Gillar mest tekniskt, gärna kuperat. Klart det är kul med lite flow ibland också.

Finns ett gäng som utgår från Nykvarn varje måndag tror jag det är (var några år sedan jag hakade på)
Brukar vara ute 2-3 timmar, Sörmlandsleden och liknande stigar, varierande, ganska mycket bergshällar, sten och rötter 😀

Det som är mest lätt-tillgängligt kanske är väl skogarna precis söder om Gnesta. Runt idrottsområdet Hagstumosse. Där finns t om någon som gjort en skyltad XC-bana i skogen.

Finns ett gäng som utgår från Nykvarn varje måndag tror jag det är (var några år sedan jag hakade på)
Brukar vara ute 2-3 timmar, Sörmlandsleden och liknande stigar, varierande, ganska mycket bergshällar, sten och rötter 😀
Ok men det är en bit till Nykvarn va? Då får man nästan ta bilen med cykeln dit om man ska hinna få ihop övrigt livspussel…

Det går ju sörmlandsled från gnesta. Grus i början, men sen fin teknisk stig upp mot Mariefred eller Mölnbo.
Har cyklat Gnesta-Södertälje via Mölnbo nån gång i forntiden. Det var fint vill jag minnas.

Tillbaka
Topp