Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ok men det är en bit till Nykvarn va? Då får man nästan ta bilen med cykeln dit om man ska hinna få ihop övrigt livspussel…Finns ett gäng som utgår från Nykvarn varje måndag tror jag det är (var några år sedan jag hakade på)
Brukar vara ute 2-3 timmar, Sörmlandsleden och liknande stigar, varierande, ganska mycket bergshällar, sten och rötter![]()
De är ju nice men tar en bra stund att cykla mtb till Järna misstänker jag?Järna ligger mellan Nykvarn och Gnesta.
Men det finns fler stigar att utforska än den markerade xc-banan i de skogarna eller?Det som är mest lätt-tillgängligt kanske är väl skogarna precis söder om Gnesta. Runt idrottsområdet Hagstumosse. Där finns t om någon som gjort en skyltad XC-bana i skogen.
Finns s k pendeltåg mellan Gnesta och Järna.De är ju nice men tar en bra stund att cykla mtb till Järna misstänker jag?
Du kan ju kolla på TrailforksMen det finns fler stigar att utforska än den markerade xc-banan i de skogarna eller?
Ja det gör det. Sist jag cyklade där hittade jag inte mycket på träningsappar och dylikt men det finns ju mycket skog så det är bara att improviseraMen det finns fler stigar att utforska än den markerade xc-banan i de skogarna eller?
Gjort det men tyckte det såg förvånande värt klent ut. Är det ingen här som bor i Gnesta och cyklar mtb?Du kan ju kolla på Trailforks
och även Strava Heatmaps
![]()
Stravas globala aktivitetskarta
Den globala aktivitetskartan visar ”värme” som skapats av aggregerade, offentliga aktiviteter under det senaste året. Aktivitetskartan uppdateras varje månad.www.strava.com