Stigstatus i Stockholms Län? Uppdatera Här!

I skogen är allting vitt.

Bilagor

• 20220110_111705.jpg
    20220110_111705.jpg
    336.3 KB · Besök: 95
Jag kör Sks Mudrocker fram på höst och vår, monteras med kardborrband vilket gör den lätt att få av när snön kommer eller när stigarna torkar upp. I övrigt är den överlägsen när gegget e framme.

IMG_20211105_210152.jpg

Över förväntan i Gömmaren idag, måste ha varit grymt igår när det fortfarande var kallt. Värmen gör nu att det är tungtrampat och halt, men ändå helt hanterbart.

Lida är halt som fasiken, mycket gå med cykel.
Bäst var det i skogen efter hygget och skrotsamlaren.

/Henrik

Senast ändrad:
Bara att hålla sig till de branta och mindre stigarna så var det superbra grepp (iaf igår). Men de flesta grusvägar, motionsspår, större vandringsstigar var ju en hockeyrink och de måste man ju tyvärr passera nån gång. Detta i Görväln (Hummelmora/Gåseborg). Idag lär det ju va lite mer misär med tanke på töandet.

Bara att hålla sig till de branta och mindre stigarna så var det superbra grepp (iaf igår). Men de flesta grusvägar, motionsspår, större vandringsstigar var ju en hockeyrink och de måste man ju tyvärr passera nån gång. Detta i Görväln (Hummelmora/Gåseborg). Idag lär det ju va lite mer misär med tanke på töandet.

Så farligt var det väl ändå inte? Jag tyckte det var rätt bra i alla fall. ?

Är det verkligen förbjudet att vistas utomhus nu?
Nej, det är väl egentligen ok. Däremot är det kanske olämpligt att utsätta sig för något som potentiellt kan leda till behov av läkarvård. I december var jag på närakuten med ett våldsamt stukat finger, och jag hade skämts ihjäl om jag varit i covid-karantän då…

Blev påmind om detta av bekanta läkare i Östersund som ruttnat på stockholmare som passade på att åka till Åre under covid-karantän och naturligtvis hamnade på akuten.

Inte en stigstatus, bara en promenadstatus: Grusvägarna runt Söderbysjön (exempelvis från djursjukhuset) var komiskt dåliga att gå på idag. Klaris med vatten på, gick knappt att ta sig fram. I skogen bredvid var det mestadels barmark dock, där gick det att gå. Ingen aning om vad detta innebär för cyklingsbarheten längre ut i Hellas dock.

Tillbaka
Topp