Stilregler kring flaskhållare/flaska?

Vet inte om Masi är happykorrekt dock?

Bilagor

• oopsmark.ca-wine-bike-rack.jpeg
    oopsmark.ca-wine-bike-rack.jpeg
    57.5 KB · Besök: 46
Rule #52 // Drink in Moderation.
Bidons are to be small in size. 500-610ml maximum, no extra large vessels are to be seen on one’s machine. Two cages can be mounted, but only one bidon on rides under two hours is to be employed. Said solo bidon must be placed in the downtube cage only. You may only ride with a bidon in the rear cage if you have a front bidon, or you just handed your front bidon to a fan at the roadside and you are too busy crushing everyone to move it forward until you take your next drink. Bidons should match each other and preferably your bike and/or kit. The obvious exception is the classic Coca-Cola bidon which by default matches any bike and/or kit due to its heritage. Coca-Cola should only be consumed flat and near the end of a long ride or all-day solo breakaway on the roads of France.

matt1as sa:
Vet inte om Masi är happykorrekt dock?
Utan en rem på längden borde den glida isär och vinet ramla i backen. Väldigt synd. Sen skulle jag nog föredra en variant som inte kunde gunga, t ex en extra stor vanlig flaskhållare. Eller bara stoppa vinflaskan i ryggfickan.

Vi måste ju inte gräva mer oss i VelominatI. Det är ju mest trams, förutom #9.

Ett gott och rimligt svar till TS är väl att man som utgångspunkt bör ha två likadana flaskhållare och två likadana flaskor.

Flaskor blir med tiden ganska sjaskiga i utseendet. Då skaffar man nya, patinerad plast är inte så hett.

emmer sa:
Makten sa:
emmer sa:
ooms sa:
Skit i alla hittepå-regler och kör som du själv vill och tycker passar!
Och posta sedan bilder i fulacyklartråden.
Om man värderar estetik efter påhittade regler så kan man inte ha mycket till estetiskt sinne själv.
Men när man värderar estetik utifrån väl utprövade regler så har man mycket gott estetiskt sinne.

Estetik är själva värderandet...

emmer sa:
Men när man värderar estetik utifrån väl utprövade regler så har man mycket gott estetiskt sinne.

Nja, däremot möjligen om man omedvetet har samma preferenser som de estetiskt begåvade som en gång formgivit reglerna;-) Men när man bara följer någon annans regler så betvivlar jag att man har det "i själen" själv så att säga. Då är man en härmapa.

Sen undrar jag sen när cykelregler hade nåt med estetik att göra. Jag menar, det mesta kring LVG är ju så oestetiskt så man vill kräkas.

*poppar popcorn*

#52 är väl den enda nedskrivna stilregeln för flaskor, det finns säkert nedskrivna regler för loggor i samband med cykellopp, med det är isåfall ekonomiska regler.
TS frågade om just stilregler så allt runtomkring ät irrelevanta.
Svaret är, förutom 42, Velominati #52.
Stäng tråden.

Makten sa:
emmer sa:

Nja, däremot möjligen om man omedvetet har samma preferenser som de estetiskt begåvade som en gång formgivit reglerna;-) Men när man bara följer någon annans regler så betvivlar jag att man har det "i själen" själv så att säga. Då är man en härmapa.

Sen undrar jag sen när cykelregler hade nåt med estetik att göra. Jag menar, det mesta kring LVG är ju så oestetiskt så man vill kräkas.

*poppar popcorn*

+1 Stilregler är för ängsliga fiskstim som bara styrs av en ledare. (jmf kommunism) Individuell smak stimulerar tankeverksamheten vilket är bra för Sverige och minskar antalet anhängare av jantelagen. :o)

*brygger morgonkaffe*

Der Kaiser sa:
#52 är väl den enda nedskrivna stilregeln för flaskor, det finns säkert nedskrivna regler för loggor i samband med cykellopp, med det är isåfall ekonomiska regler.
TS frågade om just stilregler så allt runtomkring ät irrelevanta.
Svaret är, förutom 42, Velominati #52.
Stäng tråden.
Hur vet du det? Det kan finnas många nedskrivna stilregler kring cykelflaskor som du inte känner till...

Visst kan det, men jag hoppas att övriga delen av mänskligheten är mera vidsynta än internatskole-engelsmän och låter folk göra som de vill utan att påpeka att de har slipsen åt fel håll och monocleln i vinkel.

ooms sa:
Hur vet du det? Det kan finnas många nedskrivna stilregler kring cykelflaskor som du inte känner till...

Der Kaiser sa:
Visst kan det, men jag hoppas att övriga delen av mänskligheten är mera vidsynta än internatskole-engelsmän och låter folk göra som de vill utan att påpeka att de har slipsen åt fel håll och monocleln i vinkel.
Där är vi helt överens!

JTF sa:
Stilregler är för ängsliga fiskstim som bara styrs av en ledare. (jmf kommunism) Individuell smak stimulerar tankeverksamheten vilket är bra för Sverige och minskar antalet anhängare av jantelagen. :o)
*brygger morgonkaffe*

Är du en sånär som bor i ett chocklila trähus med gröna knutar sedan dom borgerliga släppte färgsättningen på hus fri?
Men det viktigaste är att man går klädd som man vill när man går på sin väns bröllop. Tempodräkt med rejäl padding i röven för en rejäl session i kyrkbänken verkar som om man tänkt efter och är bra för Sverige. Sen handlar det ju inte bara om utseende utan även uppförande. Och där gäller det att verkligen vara individuell. i ditt fall men cykeln på individuell sida i individuell riktning på motorvägen kanske? Det är bra för Sverige.

emmer sa:
JTF sa:
Stilregler är för ängsliga fiskstim som bara styrs av en ledare. (jmf kommunism) Individuell smak stimulerar tankeverksamheten vilket är bra för Sverige och minskar antalet anhängare av jantelagen. :o)
*brygger morgonkaffe*

Är du en sånär som bor i ett chocklila trähus med gröna knutar sedan dom borgerliga släppte färgsättningen på hus fri?
Men det viktigaste är att man går klädd som man vill när man går på sin väns bröllop. Tempodräkt med rejäl padding i röven för en rejäl session i kyrkbänken verkar som om man tänkt efter och är bra för Sverige. Sen handlar det ju inte bara om utseende utan även uppförande. Och där gäller det att verkligen vara individuell. i ditt fall men cykeln på individuell sida i individuell riktning på motorvägen kanske? Det är bra för Sverige.
Ok, nu förstår jag att åtminstone du behöver regler att rätta dig efter i de flesta situationer.

emmer sa:
JTF sa:
*brygger morgonkaffe*

*fnissar lite*
"emmer-retorik" om vanligt. Sträck fram ett finger, och hela armen blir uppäten i ett nafs! :-O

Flaskhållare? Flaskor?

För tusan hakar! Man har allt i ryggfickorna!!!

Hur många ggr skall detta behöva upprepas? Faktum är att även hjälm, handskar, glasögon, skor, bibs, jersey, cykel, dator och annan cykelutrustning SKALL FÖRVARAS NEDSTOPPAD I RYGGFICKAN VID FÄRD.

Lustigt. Happy i ett nötskal. Man går in i tron om att man ska kunna läsa om roliga o sköna stilrips men tråden är full av besserwissrar som visst ska påpeka att man inte ska följa löjliga stilregler

JTF sa:
Capra ibex sa:
Lustigt. Happy i ett nötskal. Man går in i tron om att man ska kunna läsa om roliga o sköna stilrips men tråden är full av besserwissrar som visst ska påpeka att man inte ska följa löjliga stilregler
Var det något fel på Bengt-re:s svar -> https://happyride.se/forum/read.php/1/3195461/3195466#msg-3195466 redan i inlägg nr 3?
Det är ju det. Svaret är så självklart att det blir inget skrivet på happy om man inte får tramsa :-) Att det sedan kommer humorlösa träbockar kan ju inte vi hjälpa?

Regel #52 är till för att följas och självklart gör jag inte det.

emmer sa:
JTF sa:
Capra ibex sa:
Var det något fel på Bengt-re:s svar -> https://happyride.se/forum/read.php/1/3195461/3195466#msg-3195466 redan i inlägg nr 3?
Det är ju det. Svaret är så självklart att det blir inget skrivet på happy om man inte får tramsa :-) Att det sedan kommer humorlösa träbockar kan ju inte vi hjälpa?

Regel #52 är till för att följas och självklart gör jag inte det.

+1 :-)

Tillbaka
Topp