Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NLC sa:Pfaff sa:matt1as sa:Vet inte om Masi är happykorrekt dock?
Så här såklart.
Är inte det en Chianti?
JTF sa:Capra ibex sa:Lustigt. Happy i ett nötskal. Man går in i tron om att man ska kunna läsa om roliga o sköna stilrips men tråden är full av besserwissrar som visst ska påpeka att man inte ska följa löjliga stilregler
Var det något fel på Bengt-re:s svar -> https://happyride.se/forum/read.php/1/3195461/3195466#msg-3195466 redan i inlägg nr 3?
Kristoffer R sa:JTF sa:Capra ibex sa:Lustigt. Happy i ett nötskal. Man går in i tron om att man ska kunna läsa om roliga o sköna stilrips men tråden är full av besserwissrar som visst ska påpeka att man inte ska följa löjliga stilregler
Var det något fel på Bengt-re:s svar -> https://happyride.se/forum/read.php/1/3195461/3195466#msg-3195466 redan i inlägg nr 3?
+1
The Rules är alltid en bra start.
Bullabus sa:Må stilpolisen blunda när jag cyklar förbi för jag har en fantaflaska i drickahållaren fastdragen med kattstrypare så den inte ska ramla loss..... Anledningen till det är att jag ff inte hittat någon flaska som inte ger vattnet en smak av rinnande plast, kanske någon kan tipsa om en lukt och smakfri flaska typ petflaska?
thomaslundstrom sa:Bullabus sa:Må stilpolisen blunda när jag cyklar förbi för jag har en fantaflaska i drickahållaren fastdragen med kattstrypare så den inte ska ramla loss..... Anledningen till det är att jag ff inte hittat någon flaska som inte ger vattnet en smak av rinnande plast, kanske någon kan tipsa om en lukt och smakfri flaska typ petflaska?
Nappflaska kanske? Men glöm inte haklappen:-)
Jag skippar plastflaska av samma anledning. Kör med rostfria flarror från klean kanteen istället. Jobbigare att dricka ur, pga att man inte kan klämma flaskan, men ingen plastsmak på vattnet. Flaskorna passar utmärkt i mina vanliga Elite-flaskhållare.
Jag har också en klean kanteen som jag är nöjd med, men den får inte plats mellan dämparen och överröret på min cykel... (vågar man säga sånt i den här tråden?)thomaslundstrom sa:Bullabus sa:Må stilpolisen blunda när jag cyklar förbi för jag har en fantaflaska i drickahållaren fastdragen med kattstrypare så den inte ska ramla loss..... Anledningen till det är att jag ff inte hittat någon flaska som inte ger vattnet en smak av rinnande plast, kanske någon kan tipsa om en lukt och smakfri flaska typ petflaska?
Jag skippar plastflaska av samma anledning. Kör med rostfria flarror från klean kanteen istället. Jobbigare att dricka ur, pga att man inte kan klämma flaskan, men ingen plastsmak på vattnet. Flaskorna passar utmärkt i mina vanliga Elite-flaskhållare.
Alfakrull sa:Jag har också en klean kanteen som jag är nöjd med, men den får inte plats mellan dämparen och överröret på min cykel... (vågar man säga sånt i den här tråden?)thomaslundstrom sa:Bullabus sa:Må stilpolisen blunda när jag cyklar förbi för jag har en fantaflaska i drickahållaren fastdragen med kattstrypare så den inte ska ramla loss..... Anledningen till det är att jag ff inte hittat någon flaska som inte ger vattnet en smak av rinnande plast, kanske någon kan tipsa om en lukt och smakfri flaska typ petflaska?
Nope, den får ju inte plats ;)ForesterGuy sa:Alfakrull sa:Jag har också en klean kanteen som jag är nöjd med, men den får inte plats mellan dämparen och överröret på min cykel... (vågar man säga sånt i den här tråden?)thomaslundstrom sa:Bullabus sa:Må stilpolisen blunda när jag cyklar förbi för jag har en fantaflaska i drickahållaren fastdragen med kattstrypare så den inte ska ramla loss..... Anledningen till det är att jag ff inte hittat någon flaska som inte ger vattnet en smak av rinnande plast, kanske någon kan tipsa om en lukt och smakfri flaska typ petflaska?
Va, har du flaska på en mtb?!
Alfakrull sa:Nope, den får ju inte plats ;)ForesterGuy sa:Alfakrull sa:Jag har också en klean kanteen som jag är nöjd med, men den får inte plats mellan dämparen och överröret på min cykel... (vågar man säga sånt i den här tråden?)thomaslundstrom sa:Bullabus sa:Må stilpolisen blunda när jag cyklar förbi för jag har en fantaflaska i drickahållaren fastdragen med kattstrypare så den inte ska ramla loss..... Anledningen till det är att jag ff inte hittat någon flaska som inte ger vattnet en smak av rinnande plast, kanske någon kan tipsa om en lukt och smakfri flaska typ petflaska?
Bengt-re sa:Rule #52 // Drink in Moderation.
Bidons are to be small in size. 500-610ml maximum, no extra large vessels are to be seen on one’s machine. Two cages can be mounted, but only one bidon on rides under two hours is to be employed. Said solo bidon must be placed in the downtube cage only. You may only ride with a bidon in the rear cage if you have a front bidon, or you just handed your front bidon to a fan at the roadside and you are too busy crushing everyone to move it forward until you take your next drink. Bidons should match each other and preferably your bike and/or kit. The obvious exception is the classic Coca-Cola bidon which by default matches any bike and/or kit due to its heritage. Coca-Cola should only be consumed flat and near the end of a long ride or all-day solo breakaway on the roads of France.
Har man batteri är det ju klart att man inte behöver något vatten ?ForesterGuy sa:Alfakrull sa:Nope, den får ju inte plats ;)ForesterGuy sa:Alfakrull sa:Jag har också en klean kanteen som jag är nöjd med, men den får inte plats mellan dämparen och överröret på min cykel... (vågar man säga sånt i den här tråden?)thomaslundstrom sa:Bullabus sa:Må stilpolisen blunda när jag cyklar förbi för jag har en fantaflaska i drickahållaren fastdragen med kattstrypare så den inte ska ramla loss..... Anledningen till det är att jag ff inte hittat någon flaska som inte ger vattnet en smak av rinnande plast, kanske någon kan tipsa om en lukt och smakfri flaska typ petflaska?
Jag har såväl dämpare som batteri ivägen. ?
Som det står. Utmärkt avslagen för att ge lite extra ork den sista milen. Snabba kolhydrater och vatten är ju lixom perfekt.Frankenstein's Bike sa:Carve-out för Coca-Cola alltså? För barn och Amerikaner möjligtvis....Bengt-re sa:Rule #52 // Drink in Moderation.
Bidons are to be small in size. 500-610ml maximum, no extra large vessels are to be seen on one’s machine. Two cages can be mounted, but only one bidon on rides under two hours is to be employed. Said solo bidon must be placed in the downtube cage only. You may only ride with a bidon in the rear cage if you have a front bidon, or you just handed your front bidon to a fan at the roadside and you are too busy crushing everyone to move it forward until you take your next drink. Bidons should match each other and preferably your bike and/or kit. The obvious exception is the classic Coca-Cola bidon which by default matches any bike and/or kit due to its heritage. Coca-Cola should only be consumed flat and near the end of a long ride or all-day solo breakaway on the roads of France.
Batterivatten... :-)Alfakrull sa:Har man batteri är det ju klart att man inte behöver något vatten ?ForesterGuy sa:Jag har såväl dämpare som batteri ivägen. ?Alfakrull sa:Nope, den får ju inte plats ;)ForesterGuy sa:Va, har du flaska på en mtb?!Alfakrull sa:Jag har också en klean kanteen som jag är nöjd med, men den får inte plats mellan dämparen och överröret på min cykel... (vågar man säga sånt i den här tråden?)thomaslundstrom sa:Jag skippar plastflaska av samma anledning. Kör med rostfria flarror från klean kanteen istället. Jobbigare att dricka ur, pga att man inte kan klämma flaskan, men ingen plastsmak på vattnet. Flaskorna passar utmärkt i mina vanliga Elite-flaskhållare.Bullabus sa:Må stilpolisen blunda när jag cyklar förbi för jag har en fantaflaska i drickahållaren fastdragen med kattstrypare så den inte ska ramla loss..... Anledningen till det är att jag ff inte hittat någon flaska som inte ger vattnet en smak av rinnande plast, kanske någon kan tipsa om en lukt och smakfri flaska typ petflaska?
Undvik aluminium om den inte är plastbelagd på insidan.Bullabus sa:Tack för tipset med clean canten. Aluflaska får mej att tänka på lumpartiden då man hade vattenflaska i aluminium så den kanske man kan testa.
emmer sa:Undvik aluminium om den inte är plastbelagd på insidan.Bullabus sa:Tack för tipset med clean canten. Aluflaska får mej att tänka på lumpartiden då man hade vattenflaska i aluminium så den kanske man kan testa.
Även om det inte löses så fort i vatten (men väl om man har annat i) och det är inte nyttigt att få i sig.
Jo, men det är att välja på att ha den vattenfylld och byta vatten ofta, smaka plast eller bli bakom flötet :-)Bengt-re sa:Men var det inte just plasten som var problemet - att den upplevdes smaka plast?emmer sa:Undvik aluminium om den inte är plastbelagd på insidan.Bullabus sa:Tack för tipset med clean canten. Aluflaska får mej att tänka på lumpartiden då man hade vattenflaska i aluminium så den kanske man kan testa.
Även om det inte löses så fort i vatten (men väl om man har annat i) och det är inte nyttigt att få i sig.
emmer sa:Jo, men det är att välja på att ha den vattenfylld och byta vatten ofta, smaka plast eller bli bakom flötet :-)Bengt-re sa:Men var det inte just plasten som var problemet - att den upplevdes smaka plast?emmer sa:Undvik aluminium om den inte är plastbelagd på insidan.Bullabus sa:Tack för tipset med clean canten. Aluflaska får mej att tänka på lumpartiden då man hade vattenflaska i aluminium så den kanske man kan testa.
Själv brukar jag inte ha med vatten, men så här års så har jag en sån där liten från biltema när det ska göras tiomilaturer och mer - speciellt om det är på landsbygden där man inte kan stanna till på en kopp kaffe eller en halvpint öl :-)Bengt-re sa:Sant. Personligen tycker jag att helt vanliga cykel plastflaskor fungerar utmärkt, men jag har kanske inte superkänsliga smaklökar bara.emmer sa:Jo, men det är att välja på att ha den vattenfylld och byta vatten ofta, smaka plast eller bli bakom flötet :-)Bengt-re sa:Men var det inte just plasten som var problemet - att den upplevdes smaka plast?emmer sa:Undvik aluminium om den inte är plastbelagd på insidan.Bullabus sa:Tack för tipset med clean canten. Aluflaska får mej att tänka på lumpartiden då man hade vattenflaska i aluminium så den kanske man kan testa.
Lundin84 sa:Stilregler kring flaskhållare o vattenflaskor?
Jag har cyklat i några år nu och jag har mer ickecyklande vänner än cyklande.
Jag förstår verkligen varför folk driver med cyklister.
Det finns många som inte ens vågar dyka upp på gemensamma träningar pga sånt här lafs.
Jag skäms..
Henrik_E sa:För att din cykel ser så illa ut?
Lyktstoplemedhjul sa:...
Vad jag vill ha sagt är att du kan få möta motstånd för att du sticker ut med din cykel men när du svischar förbi dem tar du revansch.
Det finns många som inte ens vågar dyka upp på gemensamma träningar pga sånt här lafs.
Jag skäms..
Jag skäms..
me.I.am sa:Lyktstoplemedhjul sa:...
Vad jag vill ha sagt är att du kan få möta motstånd för att du sticker ut med din cykel men när du svischar förbi dem tar du revansch.
Inget fel i det. Men om alla kör "jag mot världen" och alla ska ta revansch på "dom" så blir det lite konstigt. Funkar bara om det är några enstaka som har den livsfilosofin.
Just klean kanteen är rostfritt stål, så kör man med en sån slipper man bli tokut.emmer sa:Undvik aluminium om den inte är plastbelagd på insidan.Bullabus sa:Tack för tipset med clean canten. Aluflaska får mej att tänka på lumpartiden då man hade vattenflaska i aluminium så den kanske man kan testa.
emmer sa:Undvik aluminium om den inte är plastbelagd på insidan.Bullabus sa:Tack för tipset med clean canten. Aluflaska får mej att tänka på lumpartiden då man hade vattenflaska i aluminium så den kanske man kan testa.
+1me.I.am sa:Alltså detta gäller lvg, skogscyklister har väl knappast något med stil att göra?
Bland annat därför finns (fanns) den i två modeller med olika salt just för att långvarigt bruk är skadligt. Bad han dig inte kolla FASS?ForesterGuy sa:En släkting ondgjorde sej förr över vådan med aluminiumkastruller. Jag uppmanade honom att läsa innehållsförteckningen på sin medicin mot halsbränna...
me.I.am sa:Alltså detta gäller lvg, skogscyklister har väl knappast något med stil att göra?
emmer sa:Bland annat därför finns (fanns) den i två modeller med olika salt just för att långvarigt bruk är skadligt. Bad han dig inte kolla FASS?ForesterGuy sa:En släkting ondgjorde sej förr över vådan med aluminiumkastruller. Jag uppmanade honom att läsa innehållsförteckningen på sin medicin mot halsbränna...
Drosa sa:Med petflaskor i hållarna, baggy shorts, gammal jofa hockeyhjälm med påsydd skärm, gympadojjor och långa tubsockor då?Fan, ni mtbare är så coola alltså.