Stilregler kring flaskhållare/flaska?

Ventilhattar är snyggt! Att inte ha ventilhatt ser slarvigt och ovårdat ut!

"Meeen, det tar ju längre tid att fixa punka på tävling" skriker nån.
Såvitt jag sett byts hela hjulet när nån får punka på tävling. På riktiga tävlingar, alltså. Som gäller nåt.

Bengt-re sa:
JTF sa:
Drosa sa:
Ventilhattar har ju ingen funktionell betydelse så de ska alltid väck.

Cyklar du aldrig genom isen på leriga surhål på vintern? Trodde jag alla gjorde.

Punkar man på vintern byter man slang bara. Man börjar frysa så snabbt om man är svettig och det är kallt ute.

Förvisso. Tänkte mest att det är smidigt att ha ren ventil när man justerar luften efter/före någon mils transportcykling eller så.

ooms sa:

Och där förlorade du all trovärdighet, i denna tråden och i all framtida diskussion om stil. Köp en MTB eller nåt!
(ok, det sista var grovt, men blir lite upprörd)

Gandalf sa:
me.I.am sa:
Alltså detta gäller lvg, skogscyklister har väl knappast något med stil att göra?

Absolut, och det var just därför jag slutade med lvg, det blev mer posering än cykling, så jag började köra i skogen istället ?

Möjligt att jag missförstår ditt inlägg, men så som du skriver kan man tolka det som att du anser att poserande är något negativt?

me.I.am sa:
ooms sa:

Och där förlorade du all trovärdighet, i denna tråden och i all framtida diskussion om stil. Köp en MTB eller nåt!
(ok, det sista var grovt, men blir lite upprörd)
Nä, vaf.. Då måste jag ju cykla i skogen bland alla tomtar och troll.
Nån måtta får det vara!

me.I.am sa:
Gandalf sa:
me.I.am sa:
Alltså detta gäller lvg, skogscyklister har väl knappast något med stil att göra?

Absolut, och det var just därför jag slutade med lvg, det blev mer posering än cykling, så jag började köra i skogen istället ?

Möjligt att jag missförstår ditt inlägg, men så som du skriver kan man tolka det som att du anser att poserande är något negativt?

Nädå, inte alls, jag har inga synpunkter på vad andra cyklister väljer att lägga sitt krut på, det är bara det att jag personligen hellre lägger krutet på att cykla...och ibland att tramsa lite på happy?

Bullabus sa:
Må stilpolisen blunda när jag cyklar förbi för jag har en fantaflaska i drickahållaren fastdragen med kattstrypare så den inte ska ramla loss..... Anledningen till det är att jag ff inte hittat någon flaska som inte ger vattnet en smak av rinnande plast, kanske någon kan tipsa om en lukt och smakfri flaska typ petflaska?

Jag köpte en sån här sist:
https://erlan.se/zefal-sense-650-ml-vattenflaska-latt-att-dricka-ur-p-12233-c-2726.aspx
"Zefal Sense M65 är tillverkad i polypropylen, Sense M flaskan är mjuk, luktfri och BPA fri lösning för cyklister.
...100% biologiskt nedbrytbart och BPA-fri"

Tycker den funkar bra.
Jag köpte dock 800ml-varianten, men säg inte det till nån.

PS. Köpte en annan strax innan, också Zefal, men "vanligt" material, den kasserade jag direkt, luktar mycket plast.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp