"stilren" stadcykel

pekkasteele

Ny medlem
"stilren" stadcykel
Jag tänkte köpa mig en ny cykel för att ta mig till och från jobbet med. Har kollat lite på Stålhästen's cyklar, och jag gillar själva stilen, dom är "rena" men dom väger så mycket ca. 16kg för en vanlig med 5 växlar. Finns det något företag som gör liknande stil, men i aluminium?

"stilren" stadcykel
Kände på en Stålhästen häromsistens, ASIH har några stycken i tillägg till deras extremt många bilar för dem som hellre cyklar.

fytisjutton vad tung! Inte konstigt att de aldrig används! Och så snygga är de inte heller!

"stilren" stadcykel
Lyckades få en kollega att INTE köpa 16 kg cykel, utan 12 och han är jätteglad för det nu, när han jämför med 16-17 kg cykel.

Det sjuka är att det inte blir dyrare ens.

"stilren" stadcykel
De tidigare Specialized Globe Daily tyckte jag var fina, har de slutat produceras? Den enda jag hittar på deras hemsida är Specialized Daily, men den är inte lika snygg som de tidigare modellerna.

Bild på Specialized Globe Daily 1:
spesh.jpg

"stilren" stadcykel
Tackar för svar, hade väldigt svårt att hitta själv när jag sökte, hittade mest sånna som var för ... kladdiga.

Den jag fastnade klart mest för var ATR Road Flat, i stort sett exakt vad jag sökte! Gillade även Canyon, men då dom billigare modellerna, utseendet på de dyrare var inte för mig. Sen var väl några stålramar, även om snygga, inte vad jag letade riktigt. Men nu ska ja kolla lite mer på ATRen!

"stilren" stadcykel
jakrog sa:
De tidigare Specialized Globe Daily tyckte jag var fina, har de slutat produceras? Den enda jag hittar på deras hemsida är Specialized Daily, men den är inte lika snygg som de tidigare modellerna.

Bild på Specialized Globe Daily 1:

Specialized Daily finns fortfarande men bara en herrvariant kvar.

Annars Velosophy. Svenskt som skänker en cykel till något fattigt land för varje cykel de säljer. Stiligt och bra

"stilren" stadcykel
Canyon Urban är ok men har 27,5 tums hjul. Och jävligt tighta skärmar, cyklar du på lite grus hörs det på en gång hur de vassa grusbitarna skaver mot skärmen. Men den är rätt znabb i stan.

"stilren" stadcykel
Norvelos finns i denna blå samt svart, grå o grön. E faktiskt fina o jag e rätt kinkig. Brooks styre o sadel av olika modell kanske inte alltid e praktiskt men snyggt.

26431869426_01a8fef896_b.jpg
25854961853_b114cffdd8_b.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp