ForesterGuy
Aktiv medlem
Stinkande syntetkläder
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Makten sa:Jag älskar verkligen inlägg som bara består av en länk. Man blir så fruktansvärt sugen på att klicka. Not.
Makten sa:Jag älskar verkligen inlägg som bara består av en länk. Man blir så fruktansvärt sugen på att klicka. Not.
Rattnalle sa:Eller så tvättar man sina kläder mellan träningspassen..
Luktar något mot all förmodan är det bara att ha i såpa nästa tvätt så är det borta.
Aldrig provat sporttvättmedel så kan inte uttala mig.me.I.am sa:Rattnalle sa:Eller så tvättar man sina kläder mellan träningspassen..
Luktar något mot all förmodan är det bara att ha i såpa nästa tvätt så är det borta.
Skulle såpa vara bättre än "sporttvättmedel"? (seriös fråga kanske bör påpekas efter dagens tramsande)
me.I.am sa:Rattnalle sa:Eller så tvättar man sina kläder mellan träningspassen..
Skulle såpa vara bättre än "sporttvättmedel"? (seriös fråga kanske bör påpekas efter dagens tramsande)
julgus sa:Tvätta i 50 grader oavsett tvättråd. Voila. Lukt väck. Det kan dock inte garanteras att kläderna pallar. Jag har dock tvättat i 50 och inget plagg har påverkats såvitt jag kan bedöma det.
Säg inte det till mina tio år gamla underställ. Då kanske de börjar lukta något annat än en svag tvättmedelsdoft..Lingon sa:Syntetfibrer är en perfekt miljö för stinkande bakterier. Därför behandlas träningskläder i syntet med biocider, kemiska bekämpningsmedel mot bakterier. När du tvättat ur biociderna efter 10-50 tvättar är det bortom räddning. Spelar ingen roll om du tvättar med såpa, ättika eller något annat. Lukten kommer tillbaka vid nästa träningspass.
Sådeså!
me.I.am sa:Rattnalle sa:Eller så tvättar man sina kläder mellan träningspassen..
Kimbo sa:Hade flera träningströjor i syntet som jag var på väg att slänga pga lukten som aldrig riktigt gick bort i tvätten.
I ett sista desperat försök hällde jag i flytande galltvål (http://galltval.se) i tvättmedelsfacket - luktfritt!!!
Vad det än är soms sätter sig i plagget så kan oxgallan som finns i galltvålen lösa upp det. Ser att de nu också börjat sälja någon typ av sport-tvätt.
Finns ofta att få tag i i närmaste hälsokostaffär men enl hemsida även på Hemtex.
Sjukt bra produkt
SuperApe sa:Varför strula med sporttvättmedel och fan och hans morbror när det funkar så bra med ättika? För det har väl alla hemma?
Luthman Photography sa:SuperApe sa:Varför strula med sporttvättmedel och fan och hans morbror när det funkar så bra med ättika? För det har väl alla hemma?
Ja, men jag har gurka i min ättika.
Aliide sa:Hur fasen får ni ren svett att lukta? Tvättar ni er inte? Tvättar mina kläder typ varannan runda (om man är lat) i fintvätt 30 och de luktar inte ett uns Inte ens "sport-tvätt" utan flytande Y3.
Men så dushar jag också mig själv efter varje runda, använder deodorant osv. Om man skiter i ovanstående är det kanske inte så konstigt att kläderna stinker lika mycket som en själv...
SuperApe sa:Varför strula med sporttvättmedel och fan och hans morbror när det funkar så bra med ättika? För det har väl alla hemma?
Skillnad på kläder och kläder också. Bara en tröja, av alla träningskläder jag har, luktar surt under/efter användning.geologen sa:Vissas svett luktar knappt, andras luktar galt och gammal ost direkt. Troligtvis beror det på vilken bakterieflora man har på huden och vad för ämnen man utsöndrar.
Bara för att det inte luktar är det ju inte nödvändigtvis fräscht. Mina kalsonger är inte alltid synligt äckliga men jag byter ändå ;-)NIH sa:Kör också med ättika. En skvätt i förtvättsfacket gör gott för både kläder och tvättmaskin.
Annars är ull överlägset. Kan träna 3 ggr+ utan tvätt och utan lukt. Bara att låta torka, kan användas ännu fler ggr om man hänger ut på vädring emellan.
Aliide sa:Hur fasen får ni ren svett att lukta? Tvättar ni er inte? Tvättar mina kläder typ varannan runda (om man är lat) i fintvätt 30 och de luktar inte ett uns Inte ens "sport-tvätt" utan flytande Y3.
Men så dushar jag också mig själv efter varje runda, använder deodorant osv. Om man skiter i ovanstående är det kanske inte så konstigt att kläderna stinker lika mycket som en själv...
NickPick sa:Aliide sa:Hur fasen får ni ren svett att lukta? Tvättar ni er inte? Tvättar mina kläder typ varannan runda (om man är lat) i fintvätt 30 och de luktar inte ett uns Inte ens "sport-tvätt" utan flytande Y3.
Bara så du vet så har din dusch efter träning ingen inverkan på hur kläderna du har på dig under träningen luktar.
Kimbo sa:Hade flera träningströjor i syntet som jag var på väg att slänga pga lukten som aldrig riktigt gick bort i tvätten.
I ett sista desperat försök hällde jag i flytande galltvål (http://galltval.se) i tvättmedelsfacket - luktfritt!!!
Vad det än är soms sätter sig i plagget så kan oxgallan som finns i galltvålen lösa upp det. Ser att de nu också börjat sälja någon typ av sport-tvätt.
Finns ofta att få tag i i närmaste hälsokostaffär men enl hemsida även på Hemtex.
Sjukt bra produkt
NIH sa:Kör också med ättika. En skvätt i förtvättsfacket gör gott för både kläder och tvättmaskin.
Annars är ull överlägset. Kan träna 3 ggr+ utan tvätt och utan lukt. Bara att låta torka, kan användas ännu fler ggr om man hänger ut på vädring emellan.
NIH sa:Annars är ull överlägset.
konken sa:ull är bäst!
Johan Falk sa:Vadmal är mer vattenavstötande. Perfekt för Vätternrundan.
ForesterGuy sa:Johan Falk sa:Vadmal är mer vattenavstötande. Perfekt för Vätternrundan.
M/58 to the rescue?
Johan Falk sa:ForesterGuy sa:Johan Falk sa:Vadmal är mer vattenavstötande. Perfekt för Vätternrundan.
M/58 to the rescue?
Exaktamente!