Stökigt forum

Stökigt forum
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Man skulle kunna slå ihop happy med en
> chipsmaskin. På så sätt behöver man bara byta
> tråd för att få lite chips. Sen skulle en tråd
> kunna vara ett belgiskt bryggeri.

Hahahahahaahhaa!!! *rofl*

Stökigt forum
bigmollo skrev:
> Man skulle kunna slå ihop happy med en
> chipsmaskin. På så sätt behöver man bara byta
> tråd för att få lite chips. Sen skulle en tråd
> kunna vara ett belgiskt bryggeri.

*Dreglar*

+ 1000000

Stökigt forum
BAR_Happy_People_Singel_SV.jpg

//svein

Stökigt forum
jonzén skrev:
> plus liggande åtta på mollo..

Vad har mollo med konsum att göra? Ser vi en dold produktplacering? Har Kf skickat pengarna?

Jag anar en konspiration men är för korkad för att begripa.

Bilagor

• kf_logo_mindre.gif
    kf_logo_mindre.gif
    1.1 KB · Besök: 123
Stökigt forum
tillmann skrev:
> Appel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ... tycker jag känns lite mobbing.
>
> Han sa m-ordet!
>
> Mårten - varsågod och ta över!

Sorry, snurrat runt bland Göteborgs vårdinstanser hela eftermiddagen och kvällen... Lovar att skärpa mig så jag kan mobba mer i fortsättningen.

Stökigt forum
Klabbapan skrev:
> Klart att det har varit uppe tidigare........

ja, nån borde styra upp detta, för detta är ju sjuttioelfte tråden om detta, o börjar bli för mycket me alla dessa trådar om samma sak. jag vill altså inte dela upp forumet, jag vill samla alla dessa trådar i en tråd :D

inget illa menat, men ja, det har varit uppe tidigare, så sent som för 2-3 veckor sen. tycker det räcker om allt avhandlas i samma tråd, istället för att det startas en ny hela tiden om exakt samma sak.

personligen gillar ja att det är lite kalabalik. varför? för att jag inte missar lika mycket. delar man upp massa, så är min erfarenhet att jag personligen bara orkar kolla de forumdelar jag är mest intresserad av och missar massa trådar jag ändå skulle vara intresserad av att läsa. dessutom så blir det mer jobb för min del, då jag måste öppna en forumdel, kolla vad jag vill läsa, gå tillbaka o in i nästa del, kolla vad jag vill läsa, tillbaka o in i nästa forumdel o kolla vad jag vill läsa. istället för att gå in o bara kolla direkt vad jag vill läsa på en gång. skulle man dela upp forumet skulle jag helt enkelt få klicka fram o tillbaka ännu mer. dessutom tror jag att vissa delar av forumet skulle upplevas dött. varför? jo för att det skulle ploppa upp nått enstaka inlägg då o då.

Stökigt forum
Bara en teorin men...

Kan det ha med att göra att troligtvis har de flesta cykelfolk allt för mycket överskottsenergi annars hade de nog inte hållt på med cykling. Överskottsenergi kan ha ett samband med en hel del bokstavssyndrom (adhd osv) så kaos är en vardag för oss. med andra ord störs vi inte av ett stökigt forum.

mvh
en dampig dyslektiker (så ursäkta min taskiga meningsbyggnad samt sär skrivningar)

Stökigt forum
Fjärdebrunn skrev:
> Jag har grunnat på en idé.
>
> Man skulle kunna dela upp forumet i olika
> avdelningar för olika ämnen. T ex LVG, XC, AM,
> DH, FR osv.
>
> Vad tror ni?
>
Nej ingen bra ide'. Forumet heter ju HappyMTB och MTB = {XC, AM, DH, FR}.

Stökigt forum
Och ingenstans bland de uppräknade syns bmx, trial, enhjulingar, lvg, storhjulingar, springcykel, liggcykel, tandemer, cruisers eller göteborgschopper!

Skall de som nämner dessa avarter uteslutas direkt? Oups, det gjorde jag just... Monte Pyton också!

Stökigt forum
Ett fritt forum som detta måste inte styras upp..tror många håller med mig ..utan här är det bara att fläska på med relevanta cykelupplevelser. Ta bara tråden "Hur var din pendling" en mer eskalerande tråd får man nog leta efter, kul bara det i all nyttig info på denna sida.

Stökigt forum
bazooka jag håller med till 99%. dom där 1% kommer från när man inte vet så mycket om cykling och mer är intresserad av dom tekniska aspekterna, hur man utför cyklingen, (alltså hur svårt är det) men inte är medveten om gemenskapen. men då finns ju ställen som cykelforum.se (tidigare nämnt av någon) och täcker upp ganska okej.

Stökigt forum
Brakastruten skrev:
> Och ingenstans bland de uppräknade syns bmx,
> trial, enhjulingar, lvg, storhjulingar,
> springcykel, liggcykel, tandemer, cruisers eller
> göteborgschopper!
>
Okej då göteborgschopper = {{XC, AM, DH, FR}, MTB} ;-)

Stökigt forum
Miche skrev:
> Nej ingen bra ide'. Forumet heter ju HappyMTB och
> MTB = {XC, AM, DH, FR}.

Den heldämpade hojen med grovmönstrade däck man fick när man köpte en TV är också en MTB. En cykeltyp, inte en typ av cykling. Det har ju funnits nåt som hette MTB-Vättern som (om jag inte totalt missuppfattat saken) gick ut på att cykla 300 km på en viss typ av cykel, inte cykla runt Vättern vid sidan av vägen.

Förresten får ni hänga med lite. För sisådär två veckor sen var happy "sveriges trevligaste mountainbikeforum". Nu är det nya tider och det är "sveriges trevligaste cykelforum".

Stökigt forum
Fikasvettot skrev:
> Förresten får ni hänga med lite. För sisådär
> två veckor sen var happy "sveriges trevligaste
> mountainbikeforum". Nu är det nya tider och det
> är "sveriges trevligaste cykelforum".

Jaha, se där, det hade jag missat helt. Vilket innovativt drag.

Stökigt forum
Fikasvettot skrev:
> Det har ju
> funnits nåt som hette MTB-Vättern som (om jag
> inte totalt missuppfattat saken) gick ut på att
> cykla 300 km på en viss typ av cykel, inte cykla
> runt Vättern vid sidan av vägen.

Nja det var snarare ett skogslopp c:a 7 mil i närheten av Vättern, det hade alltså inte särskilt mycket med Vättern att göra, jag vet inte varför det las ner. Jag körde det 2 eller 3 ggr i slutet av 90-talet. Helt ok faktiskt.

Senast redigerad av en moderator:
Stökigt forum
Fikasvettot skrev:
> Det har ju
> funnits nåt som hette MTB-Vättern som (om jag
> inte totalt missuppfattat saken) gick ut på att
> cykla 300 km på en viss typ av cykel, inte cykla
> runt Vättern vid sidan av vägen.

Njä, mtb-vättern var ett av loppen i långloppscupen. Alltså ca 60 km på stig och grusväg. Ett riktigt trevligt lopp.

/J

Stökigt forum
Jaha. Då hade jag missuppfattat det. Jag trodde men delat upp tävl...motionsloppet efter cykeltyp. Det verkade som en tillräckligt märklig lösning för att VR skulle kunna gjort det. :)

Hursomhelst - VR på MTB - vilket subforum?

Stökigt forum
bigmollo skrev:
> Fan för långsam. :)

haha det var väl första och sista gången för dig isf!

Stökigt forum
Jag har ju inte läst hela inlägget men guys, djävlar vad ni måste älska det här ämnet. Uppe i sju sidor redan. Men det jag tycker synd är att ingen på sidan ”-det är bra som det är” är minsta nyfiken på en poll med tanke på hur pass passionerade ni är i ämnet. Med en poll skulle ni kunna sätta folk på pottan ännu hårdare. Eller så är ni bara skraja att förlora. Hmmmm jo, så måste det vara;)

Stökigt forum
Dela upp forat genom att sortera trådarna map taggar. Taggarna sätts automatiskt utgående från vilka nyckelord som förekommer i inläggen, t ex om någon refererar till Landrover-mannen sorteras tråden raskt in i Landrover-kategorin.
Listan med nyckelord är skrivbar för alla i sann demokratisk anda.

B-)

Stökigt forum
Face skrev:
> Med en
> poll skulle ni kunna sätta folk på pottan ännu
> hårdare. Eller så är ni bara skraja att
> förlora. Hmmmm jo, så måste det vara;)

En uppdelning gagnar dom som använder forumet sällan medan dom som hänger här regelbundet inte är betjänta av en uppdelning. Problemet med en poll är att sällananvändarna säkerligen skulle vinna med sitt större antal, men i förlängningen förlora då kärntruppen skulle skapa ett nytt ickeuppdelat forum någon annanstans. Då blir sällananvändarna sittande där med sitt uppdelade, tomma forum.

Stökigt forum
Uppdelning är historia. Taggar är det nya svarta.

När jag skall sortera jobbmail i Outlook blir det ständigt återkommande dilemman när nånting inte passar in i kategorier/foldrar. Med t.ex. GMail hade jag satt flera taggar på mailet och varit nöjd. Uppdelning är som att ha sin mp3-samling eller foton i kataloger på datorn istället för sökbara med hjälp av metainfo.

Stökigt forum
Klabbapan skrev:

> Är det så soim du tolkar det eller skrev jag
> exakt så...till alla? Eller var det ett svar
> riktat till någon som hoppade på mig. läs om
> läs rätt!

Du skrev, ordagrannt: "Självutnämnt geni? Knappast, men jag är glad för att jag inte blev efterbliven vid födseln.

Är väl tydligen bara jag som tycker stökiga forum är jobbiga att läsa."

Om du inte tycker att det ser ut som att alla som tycker att ett ouppdelat happy är efterblivna är det du min vän som behöver fundera på hur du skriver, hur du läser det du skriver och verkligen fundera innan du trycker på skicka.

Stökigt forum
tillmann skrev:
> Lugn, det är bara jag som är född efterbliven.
> Men jag hoppas att det ska gå över snart.

Inga problem, LCHF-diet botar allt.

Stökigt forum
Ingenting varar för evigt. Happy kommer inte heller vara för evigt. Men ett bra sätt att korta ner happys livslängd vore att dela upp forumet. Man kommer då komma till en ganska händelslös förstasida med kategorier att välja bland men inte så mycket aktivitet. De nuvarande tramsputtarna kommer hålla till i OT-sektionen. Succesivt kommer det uppstå slitningar mellan ordning-och-reda folket och tramsputtarna om var happyrides ska postas och att man inte får kapa trådar eller ställa följdfrågor. Precis som 90% av alla forum.

Vad uppdelarna inte förstår är att det som driver aktiviteten är den sociala interaktionen. Kunskapen i ämnet är en bieffekt av intresset, förtroendet mellan användarna och aktiviteten på forumet. Utan att ha någon data så skulle jag tro att de som propagerar för en uppdelning har en ganska låg aktivitet. Helt ok att läsa, posta frågor men i övrigt inte skriva så mycket fast det kanske inte är den bästa positionen att föreslå förändringar utifrån.

Å andra sidan är världen full av konsulter som föreslår förändringar i verksamheter de inte känner till men vet vad best practice i branschen är.

Stökigt forum
K ristian skrev:
> Fast blir det inte lite lite med bara 2
> kategorier? Vad sägs om:
>
> 1. Rätt
> 2. Kanske
> 3. Hoppsan!
> 4. Potatis

5. De
6. Dem
7. Dom

Stökigt forum
Mårten skrev:
> 1. Huka
> 2. Kuka

Där täckte faktiskt Mårten in allt. Nu är jag på Klappa-snela-apans sida. Dela upp nu!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp