Stoor bromsskiva!!

Stoor bromsskiva!!
Jaja, klart att du skulle ta upp den bilden... Men det här är ju iaf någolunda standard som inte kräver speciella gafflar etc. =)

Stoor bromsskiva!!
*visslar lite försiktigt*

dualmoto.jpg

10" dvs 250mm. Gaffeln är en sherman. Denna hoj kostar ~11000 dollares americanos komplett.

Stoor bromsskiva!!
auuurgh. Vilket monster. Grymt häftig. Och jag som funderat på en Biltema tandem. Nu vet jag vad jag egentligen vill ha...

*realitycheck*

Blir nog inte ens en biltema...

Stoor bromsskiva!!
225? Om jag gör en ny adapter till fyrkolvs-xt:n så kan jag ha en 225 (Eller 250) fram och sätta 203:an bak med en nygjord adapter. Jag har ju iofs en extra 203:a. Får nog börja med att få dit den bak :)

Till slut kommer skivorna väl bli så stora att vi lika gärna kan använda fälgarna som skivor. Känns bekant på nåt vis... :D

Vet nån om skivorna med aluminiumspindel skriker lika j-ligt blöta som dom helt i stål?

Stoor bromsskiva!!
Burner Skrev:
-------------------------------------------------------
> tobe: jo. fox 40.. för försök få garantin att
> gälla med ett sånt uppläggningsfat ifram på nån
> annan gaffel.

Jag hade tänkt ha dom på min SID WC... ;-)

Stoor bromsskiva!!
En stor del av fördelen med skivbroms på MTB är ju att vi här har en bromsyta som INTE dras runt i lera och annan skit på samma sätt som en sur fälgbroms... Så att fästa bromsskivan i fälgen för att få större bromsmoment kanske leder till sämre bromsverkan och mer slitage av skiva och belägg.

Stoor bromsskiva!!
hmmm... skulle fan nog inte våga bromsa med ett par sådana. Efter en *host* incedent med ett par XTR-skvor på en 40000kr cykel som jag hade lånat.... *visslar* Framskivan låste sig och sen kom jag inte ihåg så mycket mer... =) men cyklen blev ordentligt mörbultad... *hmmm* jag med. Och ja, skivorna var felmonterade på ngt sätt. Men min kompis blev ju inte sådär jätteglad när man kom tillbaka med hans 4 timmar gamla cykel och växelreglagen hängde lite löst......

Tillbaka
Topp