Stora Bromptontråden

Stora Bromptontråden
om man tar kostnaden med en g-line är det närmast billigt att också skaffa en begagnad 16-tummare, så du kanske inte måste välja;) den senare gör 90 procent av det du hoppas på så mycket bättre. g-line är klart bylsig att pendla med,

men den har avgörande fördelar på vintrigt underlag; 406 dubbdäcken är där klart bättre än 349. alltså det är inte direkt storleken som är problemet, utan att just 349 dubbade schwalbe är glädjedödande trögrullande, det är dessutom trångt under skärmarna, och växlarna riskerar frysa igen. det finns bot mot detta, men det är något man måste förhålla sig till.

cyklar vintertid förutom med dubbade 406 även med dubbfria feta 305or, och fanns dessa med dubb hade jag för pendling knappast övervägt 406.

när jag nu ändå har en 20tummare är jag riktigt glad åt den:)

på rotig stenig stig är varken de feta 305 eller 406 någon direkt höjdare, men på grusväg är båda åt det njutbara hållet. det rullar på rätt ok. 349 med dess av nödvändighet smala däck vilka gräver ned sig i underlaget, not so much.
.

Visa bilaga 826469
Tack för ett informativt svar, jag skrev visst som en kratta och det blev "cykelvägar" istället för grusvägar som jag tänkt skriva, jag bor liksom på vischan med dåliga vägar/grusvägar och en vanlig 16" har jag redan uteslutit i princip men man vet aldrig vad framtiden bjuder på för användningsområden men just nu har jag inte användning för någon pendlare utan mer en till nöjeshoj som fyller lite andra glädjetillfällen som inte en MTB eller Gravel kan fylla. Jag gillar liksom idén med en G-line men det kostar en slant.

Tillbaka
Topp