rikard skrev:
-------------------------------------------------------
> TigerMale skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > rikard skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > dum fråga: men det är väl inte så att du
> > > försöker skruva ur högersidan först? det
> > > brukar gå dåligt.
> >
> >
> > förklara, bitte;=)
>
> Du måste börja skruva på ickedrivsidan, annars
> får du aldrig loss vevlagret. Been there osv....
de här vevlagret verkar inte vilja i vilket fall, men de känns surt o ta LBS'en på de, för då blir cykeln där minst 2 veckor. o de jävla verktyget behöver ju bar hamna en mm snett så slinter de:@, men nu ser jag på park tools att man kan låsa hylsan med snabblås på hjulaxeln, galet nog för att testas. funkar den så löser det allafall ETT problem. om ja inte tar fel kan 5-56 användas till likande grejer, men funkar det på vevlager? lita på att de blir kopparpasta när ja väl fått av skiten. är förresten kopparpasta samma som dom kallar anti seize?