Stora stigdäck till 650B (ej plus)

Zwinto10mm

Aktiv medlem
Har haft ett par Trail King som min "go to" däck ett par säsonger nu, men jag är sugen på ett par andra. Kanske.
Finns det några andra som är lika "stora"? Trail king är ca 1cm högre på mina fälgar än många andra däck. Baron, Keiser, Minion, High roller.

Hans dampf, är dem stora? Andra förslag?

Peebee sa:
Jag kör michelin wild griper i enduro modellen sjukt nöjd med dem. Stora biffiga köttiga och greppiga. Inte så billiga dock:p

Fick hem mitt griper2 igår, ska prova i helgen?

Wild rocr2 är stort,hållbart och väger enligt önskelistan. Har haft mitt i typ16-17månader som framdäck. Funkar för jobbpendling på asfalt, stigcykling, endurorejsande i falun och örebro. Inte en endaste punka heller!

mikipedia_ sa:
Peebee sa:
Jag kör michelin wild griper i enduro modellen sjukt nöjd med dem. Stora biffiga köttiga och greppiga. Inte så billiga dock:p

Wild rocr2 är stort,hållbart och väger enligt önskelistan. Har haft mitt i typ16-17månader som framdäck. Funkar för jobbpendling på asfalt, stigcykling, endurorejsande i falun och örebro. Inte en endaste punka heller!

Jahaja, det låter som det tål att kollas på! :)

Zwinto10mm sa:
mikipedia_ sa:
Peebee sa:

Jahaja, det låter som det tål att kollas på! :)

Rocr är 62mm över kanterna, griper är 58.

Bilagor

• WP_20161209_17_22_27_Rich.jpg
    WP_20161209_17_22_27_Rich.jpg
    302.3 KB · Besök: 31
  • WP_20161209_17_29_20_Rich.jpg
    WP_20161209_17_29_20_Rich.jpg
    273.9 KB · Besök: 37
mikipedia_ sa:
Peebee sa:
De är inte reinforced modellen lr? Undras om det gör ngn skillnad ändå. Dina rock är reinforced men inte wildgripern ser det ut som.

Nej det fanns\finns inte på grip'r☹
Men jag har lättat fronten med typ 220g så det gör inte så mycket?

Finns i reinforced. Mitt gripr väger 1059g och rockr 1053g. Lyckades punka rockr bak med 1,9bar på vanligt stigcykla.

BjornR sa:
mikipedia_ sa:
Peebee sa:
De är inte reinforced modellen lr? Undras om det gör ngn skillnad ändå. Dina rock är reinforced men inte wildgripern ser det ut som.

Nej det fanns\finns inte på grip'r☹
Men jag har lättat fronten med typ 220g så det gör inte så mycket?

Finns i reinforced. Mitt gripr väger 1059g och rockr 1053g. Lyckades punka rockr bak med 1,9bar på vanligt stigcykla.

Jaha! Fanns inte på crc när jag beställde iaf, blir jag nöjd kanske jag måste köpa ett till fast reinforced å ha som framdäck?

Mitt rocr väger 1020typ och 800g specar crc på gripr

DHF 2,5 är hyfsat stora utan att vara extrema. Har för mig att jag mätte ~64 mm i bredd på fälgar med 31,6 mm innerbredd, men då är casingen något mindre än så. De passar också din viktönskan.

Det är ju risken... maxxis har dhf i 2,5 men jag läste någonstans att dom inte var riktigt så breda?! Hur som helst så borde det vara ett relativt biffigt däck. Har ingen egen erfarenhet av dessa däck vare sig maxxis eller schwalbe, endast googlat fram infon.

Trail king är fetare än DHF tror jag. Ungefär samma bredd på mönstret men Trail king är mer som ett ballongdäck än DHF vill jag minnas.

Jag testade Specialized Ground Control 2.6. 900 gram. Finns att beställa från CykelCity Stockholm.

Bilagor

• IMG_20161029_163442.jpg
    IMG_20161029_163442.jpg
    350.1 KB · Besök: 24
Zwinto10mm sa:
larsaw sa:
Bontrager kommer med nya XR4/SE4 till nästa år, 2.4" och 2.55" lär stå till buds :)

http://m.vitalmtb.com/photos/featur...4-and-SE4-Team-Issue-Tires,104008/bturman,109

Den där såg ju riktigt fint ut! :) Hoppas 2.55orna går i ramen.

Jag vet inte hur punkasäkra dom nya SE4'orna kommer vara, jämfört mot den gamla versionen (som jag själv kört på) så har dom bantat vikten med mer än 150g... :/

larsaw sa:
Zwinto10mm sa:
larsaw sa:
Bontrager kommer med nya XR4/SE4 till nästa år, 2.4" och 2.55" lär stå till buds :)

http://m.vitalmtb.com/photos/featur...4-and-SE4-Team-Issue-Tires,104008/bturman,109

Den där såg ju riktigt fint ut! :) Hoppas 2.55orna går i ramen.

Jag vet inte hur punkasäkra dom nya SE4'orna kommer vara, jämfört mot den gamla versionen (som jag själv kört på) så har dom bantat vikten med mer än 150g... :/

Trökigt! Såg på grafen att det står inget om 2.55" som 27.5, könstigt.

Tillbaka
Topp