[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Säljer eller byter 2st 29" Continental Mountain King 2,4" med Black chili då jag aldrig kommer använda dom, mycket gummi kvar, kan skicka bild till intresserad.
Är ute efter något likvärdigt till 27,5" eventuellt 2,6" bredd.

Söker fortfarande efter ett vevparti samt bakväxel 7-9 delat inkl. Reglage för ett pendlarhärke.

Fyrkant eller något som passar 73mm BB.

Söker en styrstam om ca 40mm med 25,4mm-klämma. Alternativt en billig styrkombo med 31,8mm-klämma och kort stam.

Poison 29er ram heldämpad, med spricka vid sadestolpsrör skänkes till händig och risk benägen person. Borde vara hyfsat lätt att svetsa. Ramen är för 165mm eye to eye, 100 (ingår ej), slag bak, 100-120 fram , storlek mellan l och xl.

Sms:a vid intresse
0704619745

Hämtas på söder, skickas ej!

Edit:Upphämtad

Senast ändrad:
Har någon en 1" dämpad framgaffel som fungerar hjälpligt är jag intresserad.
Alternativt en 19" stålmtb-ram med 1 1/8 gänga.

Öl, alu-colfiberracerram eller diverse retro-mtb-delar finnes.

Jonatan F sa:
Har någon en 1" dämpad framgaffel som fungerar hjälpligt är jag intresserad.
Alternativt en 19" stålmtb-ram med 1 1/8 gänga.
Öl, alu-colfiberracerram eller diverse retro-mtb-delar finnes.

Jonatan, har en Marzocchi Bomber Z5 Flylight Air gaffel med 1" gängat gaffelrör. Osäker på vilken längd men den kommer från en B-stone MB-4 18". Funktionen var ok och packningarna höll luft då när jag ställde undan den för många månar sedan. PM om du är på!

Saknar hjul och reglage, kan ev skicka med lite reglage som borde passa. Bytes mot nåt kul lvg-relaterat eller nåt annat kul.
Skulle blivit en vinterpendlare men beslöt mig för att köra vidare på den jag hade...

Bilagor

• IMG_0514.JPG
    IMG_0514.JPG
    303.7 KB · Besök: 51
  • IMG_0519.JPG
    IMG_0519.JPG
    242.7 KB · Besök: 55
superdea sa:
Saknar hjul och reglage, kan ev skicka med lite reglage som borde passa. Bytes mot nåt kul lvg-relaterat eller nåt annat kul.
Skulle blivit en vinterpendlare men beslöt mig för att köra vidare på den jag hade...

Vad är det för storlek och var finns den?

Har fortfarande ett par nya Maxxis ardent exo 2,25. Vill gärna byta mot en large hardtailram för 26". Eller nåt annat sköj. Bor i Göteborg.

Sökes: fram och bakhjul 26 tums hjul till mtb, fälgbroms och 135mm för hederlig qr.

Har inte jättemycket att byta med. Stålar? Brännvin?

Gbg trakten välkomnas!

oxr sa:
Fel landsända för mig.

Jag har en stålcross/gammal miata touring-ram med ett glappt vevlager som behöver bytas. (28"). Problemet är att vevlagret ärgat fast och behöver våldas ur. Annars fint skick. Tänkte att den får gå till skroten men bara att hämta om du är sugen. Nu ligger den på landet men kan ta hem efter påsk. Bor i Örnsberg så nära.

salle sa:
oxr sa:
Fel landsända för mig.

Jag har en stålcross/gammal miata touring-ram med ett glappt vevlager som behöver bytas. (28"). Problemet är att vevlagret ärgat fast och behöver våldas ur. Annars fint skick. Tänkte att den får gå till skroten men bara att hämta om du är sugen. Nu ligger den på landet men kan ta hem efter påsk. Bor i Örnsberg så nära.

Denna skulle jag så himla gärna vilja ha till götet :) om det är vettigt storlek :)

Nån som har en enkel 24-tumsgaffel över? Sonen tryckte ur en packbox och jag tänker inte lägga pengar på en skitgaffel med rostiga innerben.
Det är hans vardagshoj, så inget kvalitétsbehov finns. Vanlig ahead med rak stolpe och fäste för skivbroms och gammal hederlig quickrelease för hjulet.

Om någon i GBG jagar gamla klingor (144 och sexbult och lite sådär) så fanns det för en tia styck på Holmens marknad där i "kåkstaden" mellan SKF och Bellevue...

frippegubben sa:
Nån som har en enkel 24-tumsgaffel över? Sonen tryckte ur en packbox och jag tänker inte lägga pengar på en skitgaffel med rostiga innerben.
Det är hans vardagshoj, så inget kvalitétsbehov finns. Vanlig ahead med rak stolpe och fäste för skivbroms och gammal hederlig quickrelease för hjulet.

Om grabben är stor nog så rekomenderar jag att du letar upp en 26" gaffel istället. Förutsätter att han har skivbromsar dock.
Det finns mycket större utbud av 26" gafflar. Då menar jag luftgafflar tex nån gammal SID eller Skareb eller nåt, 60-80mm slag.
24" gafflar är ofta blysänken.

salle sa:
oxr sa:
Fel landsända för mig.

Tack, men för ovanlighetens skull hade jag varit intresserad av en 26:a. Väntar fortfarande på att jag ska snubbla över prylar för att bygga upp den gamla ramen jag fick av dig.

oxr sa:
salle sa:
oxr sa:
Fel landsända för mig.

Tack, men för ovanlighetens skull hade jag varit intresserad av en 26:a. Väntar fortfarande på att jag ska snubbla över prylar för att bygga upp den gamla ramen jag fick av dig.

oxr, vad är det som saknas dig?

27.5 alt 29 tums dämpad gaffel sökes även 165 mm bakdämpare e av intresse skicket e inte så noga bara prylarna funkar hyffsat

David_J sa:
frippegubben sa:

Om grabben är stor nog så rekomenderar jag att du letar upp en 26" gaffel istället. Förutsätter att han har skivbromsar dock.
Det finns mycket större utbud av 26" gafflar. Då menar jag luftgafflar tex nån gammal SID eller Skareb eller nåt, 60-80mm slag.
24" gafflar är ofta blysänken.

Det är definitivt ett alternativ, nuvarande är garanterat av klassen bojsänke...

Någon med en uppsättning trevliga 27,5 enduro/trail däck?
Kan bytas mot nobbynic nya modellen i fingummi för 29er. Eller chunkymonkey ett trail och ett enduro också för 29er.
Eller pengar, öl osv :)

Konkret sa:
Sökes: fram och bakhjul 26 tums hjul till mtb, fälgbroms och 135mm för hederlig qr.

Gbg trakten välkomnas!

Jag har ett par dylika liggandes, ska bara kolla skicket på dom ikväll.

Jag letar också efter ett 26" för fälgbroms till vinterdäcken. Min behöver ha 22mm bred fälg så jag inte behöver justera om bromsarna när jag byter.

Finns i GBG. Har kanske lite att byta med.

Cujo sa:
Konkret sa:

Gbg trakten välkomnas!

Jag har ett par dylika liggandes, ska bara kolla skicket på dom ikväll.

Två cyklar står o väntar på att någon ska lägga dem i containern, eller ta hem dem. Den svarta behöver en ny bakfälg, den blå antagligen bara lite luft.

Finns i Tullinge.

Bilagor

• IMG_0248.JPG
    IMG_0248.JPG
    515.3 KB · Besök: 33
  • IMG_0249.JPG
    IMG_0249.JPG
    455 KB · Besök: 45
söker lättare luftdämpad eller stel gaffel 26" , 1-1/8 ahead med rak stolpe och fäste för v-brake och standard 9mm quickrelease för hjulet.

gärna så okapat gaffelrör som möjligt, minst 200mm kvar

Sigma mirage evo och evo x
Helt komplett, allt med.

Använt några vintrar, men sen har det blivit liggande.

Skänkes eller bytes mot gängse Happy valuta ?

Hämtas i Sollentuna. Skickas ej.

OBS. Borta

Hoppas dom kommer till nytta.

20170409_130013.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Nån som sitter på ett vevlager till octalink v1 73mm? Bytes mot peng, frakt och evigt bra karma?

Finnes: Bontrager SPD-skor av finare modell för mindre cyklist, stl 36 (ungefär lika med 35). Använda (fem år på nacken varav fyra i bruk) men med många fina turer kvar i sig. Bontragers fina innersulor med bra uppbyggnad för hålfoten. Hämtas vid Telefonplan i Sthlm.

IMG_1925.JPG

Önskas: Feta sulor till 27,5":are, typ 2,6-2,8", eller lämplig fast eller flytande valuta enligt överenskommelse.

Söker: Mekanisk dropper för 31,6 mm stolpe.

Jag har en KS dropzone med spak under sadeln men saknar att inte ha remote. Mycket bra skick. Perfekt för enduroåkaren som sällan justerar höjden och vill ha ett cleant styre!

Joper sa:

Jag har en KS dropzone med spak under sadeln men saknar att inte ha remote. Mycket bra skick. Perfekt för enduroåkaren som sällan justerar höjden och vill ha ett cleant styre!

I morse fanns en yep till bra pris på k&s

Edit. Letade för att länka och den verkar såld.

Senast ändrad:
mikipedia_ sa:
Joper sa:

I morse fanns en yep till bra pris på k&s

Edit. Letade för att länka och den verkar såld.

Mailade på den men blev tvungen att jobba så den gick iväg :)
Vill helst ha en mekanisk också.

Finnes:
IMG_1029.JPG

Kona blast från tidigt tvåtusental. Knappt cyklad senaste 6-7 åren men välanvänd. Uppgraderad gaffel, marzocchi mx nånting och bromsar, billiga shimano hydrauliska. Ena vevarmen glappar lätt loss, kanske går att loctita fast.

Perfekt som extracykel för kompisar eller om man vill köra lite Old school HT.

Storlek large.

Edit, Upphämtad.

Senast ändrad:
Har ett par cx broms handtag svarta tektro för 31,8 styre. Behöver 25,4mm handtag. Egentligen inte så noga vilket, men vill kunna öppna klämman så som crosshandtag kan, för att slippa linda om styret. Så om någon har ett sådant vänster för 25,4 kan du få både vänstra och högra 31,8mm... Eller nåt annat gött ur gömmorna

EdoardoBianchi sa:
Har ett par cx broms handtag svarta tektro för 31,8 styre. Behöver 25,4mm handtag. Egentligen inte så noga vilket, men vill kunna öppna klämman så som crosshandtag kan, för att slippa linda om styret. Så om någon har ett sådant vänster för 25,4 kan du få både vänstra och högra 31,8mm... Eller nåt annat gött ur gömmorna

bara för att dubbelkolla e de froglegs du menar med cx bromshandtag har nog nåra sånna liggandes kan kolla i bra o ha lådan imorrn va de e för diameter på dom

Erik O sa:
Finnes:

Kona blast från tidigt tvåtusental. Knappt cyklad senaste 6-7 åren men välanvänd. Uppgraderad gaffel, marzocchi mx nånting och bromsar, billiga shimano hydrauliska. Ena vevarmen glappar lätt loss, kanske går att loctita fast.

Perfekt som extracykel för kompisar eller om man vill köra lite Old school HT.

Storlek large.

Hämtas i Örgryte, Göteborg.

Vad vill du byta mot?

Tillbaka
Topp