[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

JBogevik sa:
Byte

Shimano BR-m506 skivbromsar fram och bak, kompletta bortsätt från skivor, använd en knapp säsong bytes mot kolfiberstyre, sadelstolpe i kolfiber eller annat kul. Ska användas till en Scott Scale (XC) så gärna ett flat bar eller dylikt i bredden 720-760 mm.
Har även Deore 2x10 växelreglage för att späda på ett eventuellt byte.

Vilket slags kolfiberstyre, rakt eller bockstyre?

dabac sa:
JBogevik sa:
Byte

Shimano BR-m506 skivbromsar fram och bak, kompletta bortsätt från skivor, använd en knapp säsong bytes mot kolfiberstyre, sadelstolpe i kolfiber eller annat kul. Ska användas till en Scott Scale (XC) så gärna ett flat bar eller dylikt i bredden 720-760 mm.
Har även Deore 2x10 växelreglage för att späda på ett eventuellt byte.

Vilket slags kolfiberstyre, rakt eller bockstyre?

Bockstyre skulle se roligt ut men det är ju till en XC-hoj så rakt är att föredra :)

Letar efter en singelklinga 104BCD tänder spelar mindre roll men runt 32.
Behöver också ett par plattformspedaler, sort spelar ingen roll, bara de rullar.

Senast ändrad:
Jag har ett tredelat XT vevparti med 175mm vevarmar som jag skulle vilja byta mot ett motsvarande med kortare armar.
172.5 tror jag är bättre till mina taxben.
Det som jag har är silverfärgat men det spelar ingen roll vilken färg jag byter till.

Vinterskor i bra skick sökes. Har storlek 42,5/43 (i vanliga skor). Gärna bred läst och vind/vattensäkra. Kan bytas mot diverse jag har i lådorna eller köpas till billig peng.

Pearl Izumi X-Road Fuel pendlar / touringskor st 47

Bortskänkes mot ett par finöl.

45514.jpg

Wiciman sa:
Vinterskor i bra skick sökes. Har storlek 42,5/43 (i vanliga skor). Gärna bred läst och vind/vattensäkra. Kan bytas mot diverse jag har i lådorna eller köpas till billig peng.

Vilken del av landet? Har ett par vinterpjucks som alltid varit lite för stora.. Jag har 41-42 i vanliga fall, tror skorna är 43 eller möjligtvis 44, om du bor i Malmö kan du få testa dem? Jag köpte medvetet något stora skor pga tänkte att det skulle va gött att kunna ha en extra socka i, något jag inte tycker var så smart nu...

Någon som har en silvrig vänstersida (ej drivsidan) till ett vevparti? För fyrkant. 175mm. Till en Peugeot ca 1985.

(nästan) Nya 20" och 27,5" däck

Har några praktiskt taget nya däck över men vet inte om det är värt besväret att skicka dom, men om någon har vägarna förbi Sveg så...

Schwalbe Kojak 35-584 från en Canyon Urban, har rullat ett varv runt kvarteret.
Dubbade Nokian A10 40-584 som gått max 3 mil.
"nått namn jag inte minns" 47-406, inte rullat en meter och kommer från en Thule Cougar vagn.

Bytes mot nån pilsner eller annat gott kanske?

Bilagor

• IMG_3407.JPG
    IMG_3407.JPG
    430.4 KB · Besök: 52
Har ett par gamla 26" hjul för fälgbroms som jag vill byta mot ett par dito för skivbroms. Kan läggas lite finöl eller liknande som mellanskillnad om det behövs. Söker även billig fram och/eller bakbroms för skivbroms. Allt är till ett budget dirt-bygge
Finns i Göteborg

Har även denna goa kom jag på, som är till salu eller bytes mot något kul. Helst något hjul- eller bromsrelaterat till mitt dirtbygge

Bilagor

• lowrider.jpg
    lowrider.jpg
    39.2 KB · Besök: 47
Har ett par shimano någonting skivbromsar över. Är det av intresse, jag finns i Göteborg.

BTO sa:
Astraboy sa:
mamme1 sa:
Astraboy sa:
Har även denna goa kom jag på, som är till salu eller bytes mot något kul. Helst något hjul- eller bromsrelaterat till mitt dirtbygge
Cool! Var finns den?

Det finns i Göteborg!

Hej. Har ett par shimano någonting skivbromsar över. Är det av intresse? Jag finns i Göteborg

Ja, det beror ju på. Byter inte lowridern mot ett par gamla deore-bromsar kanske. Har du ett par okej hjul för skivbroms också så kan vi prata ?

Edit: Har ebayat hem en bakväxel, tack för tips!

Letar efter ett växelreglage trigger-shift till en Shimano Acera 7-delad bakväxel och kassett på lastcykeln.

Men det verkar nästan vara svårt att köpa! Kanske har någon något passande liggande?

Senast ändrad:
lleberg sa:
Letar efter ett växelreglage trigger-shift till en Shimano Acera 7-delad bakväxel och kassett på lastcykeln.

Men det verkar nästan vara svårt att köpa! Kanske har någon något passande liggande?
Kolla biltema, har för mig att jag har sett något dylikt i katalogen..

Laederlappen sa:
lleberg sa:

Kolla biltema, har för mig att jag har sett något dylikt i katalogen..

Det blev ebay, hoppas bakväxeln snackar tyska. :)

Jag har aldrig sett en sådan här frihjulsbody tidigare, men nu behöver jag en. Någon med skrot i lådorna?

Annars letar jag efter ett 28" bakhjul, med 8-delad body och fälgbromsmöjligheter

20170427_095359.jpg

Senast ändrad:
Har akut brist på cyklar pga. att jag fick min cross överkörd i helgen. Är det någon som har ett 26" bakhjul med shimanobody över? Helt hjulpar kan också vara intressant!

Hämtas gärna idag. Swishar!

Edit: löste sig!

Senast ändrad:
Jag fick tag i en växel som jag tidigare efterlyst men nu skulle jag vilja ha ett lite mindre svampigt reglage också. Något för 8 eller 9-delat Shimano. XT/SLX/Deore. Har ett SLX-reglage för 10-delat att byta med, lite annat också. Bockstyre, nya däck i 26" (26x2,4 conti MK och Conti XK), vevparti FSA för Hollowtech (50/34?!).

Bytes. Har en Peugeot från mitten av 80 talet med reynolds 531 rör. Mätte vertikalröret till 57cm och de passar mig på mina 177 korta. Sitter enklare spd och ingen sadel på men annars är de i stort sett original.

Jag vill byta mot en cx räcer eller ett bra hjulpar för trail/enduro med 15x100 nav fram och 12x142 i bak för shimano.

Finns i Fagersta

Någon som har en 36, 39 eller 42 kuggars lillklinga till 5-bultad 110 bcd landsvägsvevparti som inte är helt slut?

Söker även framväxel för braze-on till landsväg med downpull

Vänligen Thomas

Bakdämpare Fox Float RLC

Längd (eye-to-eye): 6,5", 165 mm
Slag: 1,5"

Tre lägen: 1) öppen, 2) pedaldämpning, 3) låst
Har suttit på en Specialized Stumpjumper FSR ´04.
Funkar fint, servad regelbundet.

Bytskänkes mot happyvaluta eller om du har ett 31.8 lowriserstyre så blir jag glad.

IMG_1085.jpg

Dewe sa:
Bakdämpare Fox Float RLC

Längd (eye-to-eye): 6,5", 165 mm
Slag: 1,5"

Tre lägen: 1) öppen, 2) pedaldämpning, 3) låst
Har suttit på en Specialized Stumpjumper FSR ´04.
Funkar fint, servad regelbundet.

Bytskänkes mot happyvaluta eller om du har ett 31.8 lowriserstyre så blir jag glad.

intresserad skickar pm

Om nån har en slik for ett vettigt pris så låt få beskjed. Bor vid grensen Charlottenberg.

bjorn-richard.saether@telenor.com

Tillbaka
Topp