[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Maakus sa:
27,5"
DHF 2,3" bytes mot 1 folköl i glasflaska
Shorty 2.5" WT Många mil kvar, köpt i september. 250:- Eller bytes mot ett Ikon eller annat Maxxis XC däck.
DHR 2,3" Bromsat ganska mycket. Alldeles gratis.

Är det nåt liv kvar i DHF/DHR? Skulle kunna tänka mig att komma förbi och ta hand om dom.

Cujo sa:
Maakus sa:
27,5"
Shorty 2.5" WT Många mil kvar, köpt i september. 250:- Eller bytes mot ett Ikon eller annat Maxxis XC däck.

Är det nåt liv kvar i DHF/DHR? Skulle kunna tänka mig att komma förbi och ta hand om dom.

Kan ta en bild på däcksytan när jag kommer hem ikväll så får du avgöra om det värt att åka hit :P

Nån som har en klinga med 52 tänder och 130 BCD i fint skick?

Edit: Har fått tag på en, men om någon har en för 1/8"-kedja är det fortfarande intressant. OBS 130 BCD.

Senast ändrad:
Maakus sa:
Cujo sa:
Maakus sa:
27,5"

Kan ta en bild på däcksytan när jag kommer hem ikväll så får du avgöra om det värt att åka hit :P

Gärna det!

Fann fler saker i min källare. Möjligen ot, men det heter iaf "cykel". Mycket gratis. Rädda mig från mitt bråte, jag menar mina bra o ha- grejer.
DSC_2985.JPG

Har ett svart aliexpress Deckas NW 42T med 96 BCD framdrev som påstods vara 104 (står även så på drevet). Byter gärna mot ett likadant med 104 BCD.
Befinner mig i Huddinge.

Senast ändrad:
Cujo sa:
Maakus sa:
Cujo sa:
Maakus sa:
27,5"

Gärna det!

DHR/DHF
IMG_20171019_074959.jpg

Maakus sa:
Cujo sa:
Maakus sa:
Cujo sa:
Maakus sa:
27,5"

Gärna det!

DHR/DHF
Hur mycket XC-tänkte du dig? Ardent EXO single compound lättrullat nog? I så fall kan jag nappa på alla tre för ett sådant och ett par öl.

Använda men inte helt slut prylar någon kanske vill ha till en skrotcykel? Finns på Södermalm i Stockholm

Bilagor

• Till-happy.jpeg
    Till-happy.jpeg
    276.9 KB · Besök: 124
ratatosk sa:
Fann fler saker i min källare. Möjligen ot, men det heter iaf "cykel". Mycket gratis. Rädda mig från mitt bråte, jag menar mina bra o ha- grejer.

Om dina bra att ha kickar finns kvar så kan jag plocka upp dem (kommer dock inte till gbg förrän om två veckor..) var håller du hus?

Någon som vill ha innan de åker med till ÅVC?

Shimano WH-R600 som jag tror var samtida med Ultegra 6600. Bakhjulet sprack och framhjulet har legat och dammat några år nu.

322BB2B4-35F0-42F4-ACBC-1978F9D2A41E.jpeg

26” hjulpar. Mavic XC317 fälgar med Shimano M525-nav bak och ett Scottnav fram. Rullar, men åtminstone baknavet är i behov av service.

E8C6BEC2-52C3-42A1-8A65-943452AB39D2.jpeg

Finns i närheten av Liljeholmen, Sth och bytes mot en öl per hjul. Någon av de där på 75 cl med kork vore fint.

// Andreas

Sökes:
1"quill till ahead adapter
Vbromsar å handtag

Bor utanför götet /Lindome, jobbar i Partille men kan betala för frakt och grejer oxå!

Edit: pedaler fixade.
/T

Vill någon vänlig själ donera några lerkompatibla 29" däck i bättre skick till en fattig skåning :-)? typ magic mary eller DHR/DHF.

Någon som sitter inne på en överflödig SRAM framväxelklämma? 31,8mm samt kompatibel för kedjestyrare enl bild.
Alternativt klämma med en konvex "framsida". Min nuvarande är nämligen plan och då passar inte kedjestyraren.

product.jpg

Kan bytas mot
Stor styrväska Cavo (med ett dåligt skruvhål för clickfästet, kan förklara).
2st Schwalbe Marathon 700x28 beggade men friska
Har nog något flaskställ liggandes, slangar, stänkskärm för diagnalröret, Iphone 5-styrhållare, och lite annat blandat.
Öl eller kontanter.

Söker STI-handtag, alt bromshandtag till landsväg, funktion spelar ingen roll då de ska sitta på en spinningcykel, dock bör fästen och handtagsgummi vara i gott skick. Har div att byta med t ex carbon shine, linement, biobiljetter, eller öl, står även för ev frakt.

Ordbajskorv sa:
Söker STI-handtag, alt bromshandtag till landsväg, funktion spelar ingen roll då de ska sitta på en spinningcykel, dock bör fästen och handtagsgummi vara i gott skick. Har div att byta med t ex carbon shine, linement, biobiljetter, eller öl, står även för ev frakt.

Har SORA 8 delat (STI) vä + hö i bra skick.

Hör av dig via PM om intressant.

Nu orkar jag inte hålla på och krångla med de här jävla hjulen längre. Du får ta över. Nexus 7-vxl. Ett med rull- och ett med fotbroms. Inte helt säker på funktionen. En och annan bricka och mutter saknas. Hämtas i Täby.

DSCF4069.JPG

Söker högt och lågt efter en 26,6 mm sadelstolpe. Helst svart (men silver går också bra). Jag håller till i Stockholm men står gärna för frakten om det behövs! Minst 350 mm lång behöver den vara tror jag.

Någon som har en lämplig pinne liggandes?

Senast ändrad:
Finnes: 2 st Maxxis ardent 650b exo 2,25 tum. Oanvända.

Sökes: 26 tums ram i large, eller spakväxlar som passar 7 växlad 24 tums mtb (försöker göra nåt vettigt av dotterns cykel). Eller kanske nåt annat gött?

tobot sa:
Finnes: 2 st Maxxis ardent 650b exo 2,25 tum. Oanvända.

Sökes: 26 tums ram i large, eller spakväxlar som passar 7 växlad 24 tums mtb (försöker göra nåt vettigt av dotterns cykel). Eller kanske nåt annat gött?

Har ett kitt med 3*7 vxl reglage liggandes, SRAM om det kan vara intressant, helt nya.

Ram och gaffel skänkes mot upphämtning i Älvsjö. Ramens dropouts är uppfilade i ett försök att köra singlespeed utan kedjespännare.
Har även ett gammalt slitet 26” hjulpar om det av intresse.

3B4728D6-1C67-48F5-B32B-BB462F358244.jpeg

8E93AEBC-6AA7-421E-9101-B82C0099E591.jpeg

SRAM i-light D3 Navdynamo till slaskpendlaren finns att hämta på Södermalm, Stockohlm. Behöver lite vård; rullar inte jättebra just nu. 36h. Bytes mot ingenting.

64653.jpg

Har en Alexrims XX17 någonting 28" fälg i källaren. Helt oanvänd och med 32 hål tror jag. Om någon vill ha den är den din, annars skickar jag den i containern om en fyra dagar.
Skicka PM då jag kommer glömma bort att kolla här.

FÄLGEN ÄR BORTA!!!

Senast ändrad:
Mössen i garaget måste ha käkat upp min kinalampaladdare. Nån som fått en över?

Täby, Stockholm. Jag pröjsar gärna frakt och lite till. Det måste gå fortare från Götet än från Kina. Och mörkret är redan här. Strömmen från i våras är snart förbrukad.

Edit: Borta.

Pulsklocka S710i i bruksskick finnes.

- Pulsklocka Polar S710i. Nytt batteri. Ljudet fungerar ej. Mindre "pixelfel" i displayen, påverkar dock ej läsbarheten.
- Pulsband Polar T61. Resårbandet börjar tappa spänsten, fungerar dock om man vill.
- 3 hastighetssensorer, 1 kadenssensor. Okänd batteristatus. Enkelt att byta batteri själv.
- Ekermagnet
- Bruksanvisningar
- Polar Precision Performance SW 3 datorprogram på CD

Finns i Huddinge. Skickas inte.

Senast ändrad:
Jovisst. 149:- på XXL(osäkert om kontakten passar), 24:- från Kina och 399:- för komplett lampa m laddare på Jula. Svåra beslut. Om jag köper nåt som kostar för mycket kommer jag garanterat att hitta minst en laddare i garaget dan efter.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp