pocarlsson80
Aktiv medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De är kvar! Är öppen för förslag men tex cykeldator man kan synka med wattmätare(tex Garmin), nån frän styre/styrstam kombo, vevarmar, fungerande dam/stadscykelHar du ett par kvar är jag intresserad än. Vad är du ute efter?
Hmm ja kan vara intressant.. dock som sagt så är detta ett gratisbygge så jag kan betala bara pyttelite norr om gratis.
Har varit med om att tillverkaren till olika grejjer skickar smådelar gratis om man frågar efter var man köper dom och förklarar hur saken ligger till.En chansning: Finns det någon som vill bli av med en plupp för att fästa skärmen på en Sweet protection Bushwhacker-hjälm? Klonkade i skärmen och tappade ena pluppen på ett så dumt ställe att den försvann i Säveån. Har tyvärr förbrukat reservplupparna som följde med.
Dra ett PM så löser vi det. Bättre det används än ligger här och skräpar ?Hmm ja kan vara intressant.. dock som sagt så är detta ett gratisbygge så jag kan betala bara pyttelite norr om gratis.
Bra idé, ska skicka iväg ett mail till dem och kolla.Har varit med om att tillverkaren till olika grejjer skickar smådelar gratis om man frågar efter var man köper dom och förklarar hur saken ligger till.
Blivit av med detta ännu?EDIT: Paxat
Bortskänkes: Prylar som skalats av sonens cykel till förmån för uppgraderingar:
Visa bilaga 485944
- Vändbara SPD-pedaler Shimano PD-M243, rostiga men med fina lager.
- Mekaniska skivbromsok, Shimano BR-M465, tunga men fungerande.
- Broms/växelreglage för 3x8, Shimano ST-EF50.
- Vevparti Shimano FC-MC20, 42/32/22.
- Bakväxel Shimano Deore, för 8-delat (OBS: Rapid rise, dvs omvänd växling).
Finns i Kållered/Mölndal/Göteborg.
Min favorithistoria i detta sammanhang är inte cykelrelaterad utan har att göra med Barbiedockor och handproteser. Handproteser massproduceras inte och i det här fallet är det närmast frågan om handbygge. Protesbyggaren håller till i Gbg och hade insett att Barbiedockornas knäleder var bra fingerleder i proteserna.Har varit med om att tillverkaren till olika grejjer skickar smådelar gratis om man frågar efter var man köper dom och förklarar hur saken ligger till.
Jå, de är borta.Blivit av med detta ännu?
Kan eventuellt ha en sådan i garaget. Kan fota och skicka lite senare, om det är rätt så är den din.söker en i-spec klämma, alltså delen som sitter runt styret.
för första gen ispec så typ 10år gammalt
Jag har detta över, till skänks. Inga märkvärdiga grejer, men i ok skick. Finnas för avhämtning i Hammarby Sjöstad from lördag.Söker 26” däck till en MTB, nån som har någonting i OK skick att skänka till mig?
Frågar du mig så är svaret Katrineholm
Frågar du mig så är svaret Katrineholm
Haha underbart
Om du inte får tag på någon här så såg jag av en tillfällighet att de finns nya, men det har du säkert koll på. Jag minns dock inte artikelnumret.Hej! Jag undrar om någon råkar ha en växelvajerförare som sitter under vevelagerhuset i närheten av Lysekil- Munkedal? Behöver inte vara ny. Bild på en sån plastplupp jag letar efter:
Visa bilaga 498246
Inte blå, men har en sån här stam liggande som jag inte fått användning för så helt ny, kan slänga den på lådan imorrn om det var brådis (sen åker jag på semester),... tänkte mig typ 150kr + 48kr för frakten om du inte hämtar i GBG, eller så kan jag lägga den under bilen på långtidsparkeringen på skavsta på lördag. =)söker en styrstam till sonens skott scale 20”. Ska montera ett 31.8mm styre jag har liggandes men ingen styrstam. Så kort som möjligt och gärna typ blå eller gul. Hittat billigt på amazon men en månads leverans. Har ni något liggande?
Inte blå, men har en sån här stam liggande som jag inte fått användning för så helt ny, kan slänga den på lådan imorrn om det var brådis (sen åker jag på semester),... tänkte mig typ 150kr + 48kr för frakten om du inte hämtar i GBG, eller så kan jag lägga den under bilen på långtidsparkeringen på skavsta på lördag. =)
Oklart om den verkligen är machined och inte gjuten, kanske bara falsk marknadsföring men kan kolla.
Har några nya och beg. carbonstyren liggandes som är lite för korta, tror de är på 620mm, kan kolla imorgon hur långt det går att kapa. Om du accepterar att få det skickat. Kostnaden är låg. PM mig om intresse så kollar jag upp längd.Om någon runt Malmö har ett gammalt MTB styre så tar jag det gärna. Vill testa med smalare till grabben så ska gå att kapa till cirkus 520 mm eller nåt sånt.
Han väger 20kg så vad som helst borde hålla.
Hans nya hoj kom med 565mm och det ser extremt brett ut.
@Arvids Jag tar gärna prylarna om de finns kvar. Bor på Munsö så det är lätt fixat.Har ett set deda komponenter som jag skänker, styre (44 cm c-c) , styrstam (12 cm) och sadelstolpe (31.6 mm) https://happyride.se/annonser/skankes-deda-styre-styrstam-sadelstolpe.158972/ bara att komma och hämta på Ekerö.

Jag har en Sora GS växel liggande. Inte ny, men bytte till SS för att fungera bra med 12-25 kassett.Finns det någon som råkar ha en 9 delad shimano bakväxel typ tiagra/sora över? Min blir sig aldrig lik igen efter förra turen.
Kan byta mot happy valuta eller en riktigt slant om så önskas.
Väl mött
/Magnus
Ja
Jag har en Sora GS växel liggande. Inte ny, men bytte till SS för att fungera bra med 12-25 kassett.
Edit: hittade en oanvänd SORA bakväxel ser ut som GS.
Ja, men hittade bara den oanvända. Den begagnade ligger och skäggar i någon låda.Förstår jag det rätt i att du både har en ny och en begagnad GS växel?
Jag har också en 12-25 kassett, vad är det som gör att en GS inte lirar lika bra med den? Visserligen hade mina veka ben behövt en större kassett, men hade väl inte tänkt lägga dom pengarna just nu.
Var bor du förresten? Jag befinner mig i Småland.