[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Sug ja. Möjlighet att åka till Göteborg i veckan, nej. Ska kolla om nån kan hämta en åt mig. Scott 26 är jag intresserad av i första hand
Såg att du letade gaffel för ett tag sen (om jag inte är helt ute å cyklar). Är det bara den du vill ha eller hela? Om ingen vill ha hela ramen kan jag posta gaffeln i såfall.

Polar WIND-sensorer för kadens och hastighet.
Fick dem av någon här för en tid sedan men de funkade inte med övrig hårdvara och blev liggande i en låda.
Någon som har användning för dem?

där har jag inte vägarna förbi så ofta. men ska du ändå såga sönder den kan jag göra sågandet så blir det lättare att packa den i ett packet ifall din vän inte ska åt det här hållet inom snar framtid. 26,2 var sadelstolpen när jag mätte en snabbis i morse.

Den stora svarta har jag nu prov-hållit på pendlar-MTB'n. Den når över däcket, givet att jag inte har stänkskärmen monterad; den kräver någon form av modifiering för att kunna fästas i anslutning till sadelstolpen - den når inte hela vägen fram på min hoj. Så svaret får väl lov att bli: ja, jo, det kan mycket väl gå att lösa för den händige. ?
Hoppar nog denna gången då skärmar kan bli aktuellt. Men tack för att du testade!

Är det någon som sitter på en kort quillstam (60-80cm) för racer? Köpte en risig motobecane för att ha som lämna på tågstationen pendlare och den är lite för stor.

Nån som har ett bakhjul för fälgbroms, 130mm för åttadelat? Min kompis kom förbi med ett hjul där frihjulskroppen hade lagt av. Men det visade sig att hela hjulet var sopslut.

Dessutom har jag ingen kasettavdragare för Shimano QR, någon som har en extra liggande?

Helst söder om Söder i Stockholm.

Nån som har ett bakhjul för fälgbroms, 130mm för åttadelat? Min kompis kom förbi med ett hjul där frihjulskroppen hade lagt av. Men det visade sig att hela hjulet var sopslut.

Dessutom har jag ingen kasettavdragare för Shimano QR, någon som har en extra liggande?

Helst söder om Söder i Stockholm.
Storlek?

Är det någon som sitter på en kort quillstam (60-80cm) för racer? Köpte en risig motobecane för att ha som lämna på tågstationen pendlare och den är lite för stor.
Vart bor du? Men 75mm kanske är alldeles för långt från de önskade 60-80cm.För gammalt räser styre.

Bilagor

• IMG_20230526_081219549.jpg
    IMG_20230526_081219549.jpg
    468.8 KB · Besök: 40
Hej,
Söker dammskydd / kåpa till äldre pedal. Nånting PRO Ace står det på pedalen. Sitter på en 70-tals racer. Enligt bilder nedan.
Har ni pedaler så är det med av intresse men främst då liknande de som sitter på idag.
33149F6F-9BF7-4413-A0C1-21164BB0E807.jpeg
D48F3CAE-166D-45F0-A753-E860C59E9E02.jpeg

Långskott men i Järvså så råkade jag tappa en av visirskruvarna på min giro switchblade. Någon som har en till övers? :)
IMG_6331.JPG

Sugen på att byta gaffel och byter gärna mot min One Hello Dave-ram i strl L.
Är ute efter en lyrik/pike i 150mm, eller motsvarande annat märke. Info om ramen finns på min K&S.

pedal.jpg

Nya pedaler, HT PA01A i neon orange bytes mot SPD-pedaler och/eller SPD-skor (storlek ca 44). Skick inte jättenoga men ska vara hela och fungera.
Blev aldrig att jag monterade dom och nu är jag sugen på att prova sitta fast istället för att köra med plattisar..

Hej,
Söker dammskydd / kåpa till äldre pedal. Nånting PRO Ace står det på pedalen. Sitter på en 70-tals racer. Enligt bilder nedan.
Har ni pedaler så är det med av intresse men främst då liknande de som sitter på idag.
Visa bilaga 629234Visa bilaga 629235
MKS har liknande dammskydd till sina Sylvan Prime-pedaler, passar även till en del äldre Campagnolo. Finns att köpa över internet. Har precis ett sådant dammskydd framför mig, om du vill kan jag mäta diametern på gängan?
image_1024

Visa bilaga 629594

Nya pedaler, HT PA01A i neon orange bytes mot SPD-pedaler och/eller SPD-skor (storlek ca 44). Skick inte jättenoga men ska vara hela och fungera.
Blev aldrig att jag monterade dom och nu är jag sugen på att prova sitta fast istället för att köra med plattisar..
Jag har ett par PD-M520, svart axel. Välanvända med helt nytt fett i lagren så som snurrar fint. Skicka ett PM om byte är intressant!

Bilagor

• 20230602_191918.jpg
    20230602_191918.jpg
    362.8 KB · Besök: 44
  • 20230602_191939.jpg
    20230602_191939.jpg
    313.6 KB · Besök: 45
MKS har liknande dammskydd till sina Sylvan Prime-pedaler, passar även till en del äldre Campagnolo. Finns att köpa över internet. Har precis ett sådant dammskydd framför mig, om du vill kan jag mäta diametern på gängan?
image_1024
Gör gärna det tack. Verkar som att det ändå kan skilja lite.
Vart finns det att köpa nya/vad googlar jag efter :)

Tillbaka
Topp